Irene Qristin melangkah masuk ke dalam rumah agam Tengku Adrian. Kakinya yang masih tersarung heels menapak ke arah Tengku Aezean dan Bunga Arissa yang sedang bermesra di ruang tamu.Dari jauh Irene menayangkan wajah jengkel. Nak bersweet pun agak-agak ah. Depan orang pula tu.
" Can you please hormat orang single macam I ni? " suara Irene menyampuk perbualan manja antara Aezean dan Arissa.
" Bini aku. Biar lah " balas Aezean selamba.
Irene menjuling mata ke atas.
" Hai Irene! " tegur Arissa ceria.Wajah Irene yang masam mencuka tadi dipenuhi dengan senyuman manisnya.
" Hye Rissa! Long time no see and you're getting more beautiful! " puji Irene ikhlas. Arissa tersipu malu.
" So? Ada apa kau datang ni? " soal Aezean.
" Ouh ya. I found it " satu fail hitam dilemparkan kepada Aezean. Aezean cekap menangkapnya.
" You know what? After I baca, I jadi geram dengan you! " Irene mendengus.
Aezean membelek fail tersebut lalu maklumat di dalam fail itu dibaca.
" So? Dah puas hati? I dah cakap adik you langsung tak bersalah. Dia bukan pembunuh "" See abang? I said it, Noah tak bersalah langsung. Noah bukan pembunuh. Nenek yang menuduh Noah sebarangan. Now, mommy and daddy dah buang Noah " bebel Arissa. Bersimpati dengan nasib Aadyan Noah.
Aezean terdiam. Terbit perasaan bersalah di hati. Sebelum ini, mereka percaya akan tuduhan Athalia yang mengatakan Aadyan Noah punca Adam Dree meninggal sedangkan ianya hanyalah fitnah.
Sekarang, Adrian dan Melur sudah membuang Aadyan. Bagaimana sekarang?
" Hai Irene? Datang tak bagitahu aunty pun " tegur Melur dari belakang. Irene menoleh sebelum tersenyum kecil.
" Irene datang nak bagi fail je dekat Zean " kata Irene sambil memeluk seketika tubuh Melur.
" Uncle " tegur Irene apabila kelibat Adrian berada di belakang Melur. Adrian sekadar mengangguk.
" So, Irene balik dululah. Dekat syarikat ada banyak lagi kerja tak siap. Bye aunty! Bye Rissa! " Irene melambai kepada Arissa. Arissa membalas denhan senyumana manis.
Sebaik sahaja kelibat Irene hilang, Aezean bangun. Dia menatap Melur dan Adrian dengan pandangan kecewa.
" Vier? What's wrong? " soal Melur.
" Tak sangka mommy and daddy percaya macam tu aje cakap nenek. Sampai sanggup buang Noah " kecewa Aezean berkata.
" Jangan cakap pasal budak tu depan daddy and mommy " arah Adrian tegas.
" No. We have to say about it. Noah tak bersalah. Noah bukan pembunuh! Noah bukan penipu! Noah bukan pengkhianat. Semua tu hanya fitnah yang dibuat oleh nenek. Nenek dengki dengan Noah, jadi, dia nak renggangkan hubungan kita dengan Noah " melur dan Adrian membaca fail yang dihulurkan Aezean sebentar tadi.
Usai itu, dua pasangan itu terkelu.
" Apa mommy dengan daddy buat ni?? " kecewa Aezean berkata.
YOU ARE READING
𝑯𝒊𝒔 𝑺𝒕𝒐𝒓𝒚 | ℂ
Action( 𝙲𝚘𝚖𝚙𝚕𝚎𝚝𝚎 ) Black Dragon's Series Book #1 Dia, Tengku Aadyan Noah. Dia, jejaka beriris hazel. Senyuman menawannya menyembunyikan identiti gelapnya. Membunuh, menggodam, semua kerja gila itu dia mahir sehinggalah dia digelar Phoenix. Phoeni...