Ruangan meja makan itu dipenuhi dengan gelak tawa Black Dragon's dan keluarga mereka. Yang dah ada bini, dengan bini. Yang tak ada bini..... hanya mampu tengok dari jauh. HAHA * author fake laugh*Hidangan-hidangan menyelerakan di atas meja ditatap penuh selera. Mereka mengambil satu persatu hidangan sebelum mengisi perut mereka.
" Zayyan. Kamu dah ok? " soal Khalif. Zayyan mengangguk.
" Ok. Kaki pun dah tak sakit sangat " balas Zayyan jujur.
" Baguslah "
" Papa and daddy... ingat Noah? " soal Kasyaf dengan nada kendur.
Khalif dan Syaqil terus memandang Kasyaf.
" Mestilah ingat. Takkan kami akan lupakan dia " balas Khalif sedikit bengang dengan Kasyad.
" Manalah tahu. Kan dah setahun berlalu " bisik Kasyaf perlahan.
" Orang yang selamatkan Yan... sama macam Noah "
" Yeah. His face, his smile. All about him is same like Noah "
" Noah 2.0? " gurau Syaqil.
Kasyaf menjungkit bahu.
" What do you think? "Melihat senyuman senget Kasyaf membuat Khalif dan Syaqil berpandangan. Mereka tahu senyuman itu. Senyuman yang membawa seribu makna. Seribu rahsia.
🅽︎🅾︎🅰︎🅷︎" Mother? " panggil Aqeel sambil meneroka rumahnya.
" Mother! " panggil Aqeel lagi.
Kaki melangkah masuk ke dalam bilik mother. Nafas dihela lega saat mother sedang lena tidur di katilnya.
Langkah ditala ke arah mother. Tangan naik menepuk lembut lengan mother yang tidur mengiring itu.
" Mother. Wake up. Dah pukul 10 mother " ujar Aqeel lembut.
Tangan menggoncang lebih kuat lengan mother.
" Mother? "" Mother?? " panggil Aqeel lagi.
Tangannya naik memegang kedua-dua belah tangan mother. Membutang matanya saat tangan mother terasa sangat sejuk.
" M... Mother? " panggil Aqeel lagi.
Terketar-ketar dua jarinya memeriksa nadi mother di leher.
" No no mother! This is not real right? Mother tak mati kan? Mother dah janji nak bawa Qeel pergi bandar hari ni.. M... Mother! Bangunlah mother! Jangan buat Qeel macam ni!! Hiks " digenggam erat tangan sejuk mother.
Menitis air matanya saat orang yang disayangi sudah pergi.
Ya. Lufya Harrelson sudah tiada.
" Hiks mother! M... Mother. B... Bangunlah. J... Jangan tinggalkan Qeel. Qeel hiks dah tak ada sesiapa. M.. mother " lirih Aqeel.
" Qeel maafkan mother pasal semalam. Q... Qeel dah tak marahkan mother. Jadi, bangun ya mother? Qeel merayu. Qeel.. taknak hilang mother "
Saat yang paling ditakuti, saat yang paling dia tak mahu berlaku, akhirnya berlaku jua. Tetapi, mengapa terlalu cepat? Mengapa dia tidak diberi peluang untuk meluangkan lebih banyak masa dengan mother?
YOU ARE READING
𝑯𝒊𝒔 𝑺𝒕𝒐𝒓𝒚 | ℂ
Action( 𝙲𝚘𝚖𝚙𝚕𝚎𝚝𝚎 ) Black Dragon's Series Book #1 Dia, Tengku Aadyan Noah. Dia, jejaka beriris hazel. Senyuman menawannya menyembunyikan identiti gelapnya. Membunuh, menggodam, semua kerja gila itu dia mahir sehinggalah dia digelar Phoenix. Phoeni...