Aqeel Qayyum merenung langit dari balkoni biliknya. Tunak matanya merenung pemandangan indah itu.Hatinya sekarang gelisah, takut. Semua perasaan negatif dirasainya apabila teringatkan perbualannya bersama doktor di hospital pagi tadi.
Aqeel sudah tiada banyak masa. Dia perlu jalankan rancangannya. Dia perlu tamatkan semua ini secepat mungkin. For him.
Sekarang, Tengku Adrian telah diculik oleh 'dia'. Bermakna, 'dia' tahu akan keberadaan Aqeel Qayyum di Malaysia.
' I'll do it ' getus hatinya.
Aqeel nekad. Dia akan jalankan rancangan gilanya. Tak kiralah nyawanya yang akan jadi galang gantinya. Asalkan 'dia' dapat dihapuskan sepenuhnya.
Aqeel tak mahu 'mereka' menderita disebabkan 'dia' lagi. Cukuplah hanya dia yang menanggung semuanya. Aqeel redha. Kerana semua ini ujian daripada Allah.
Aqeel menutup sliding door. Kemudian kakinya melangkah turun dari tingkat dua itu lalu ke arah ruang tamu dimana tempat Black Dragon's, Orkid, Aaryan, Aezean, Aarian, Melur, Khalif, Syaqil, Qistina, Amy, Khalisha, Rose, Medina, Ariq serta Ariqe berkumpul untuk membincangkan strategi menyelamatkan Tengku Adrian.
Yes. Ariq dan Ariqe dah dapat lokasi Tengku Adrian diculik.
" Aqeel? Kau nak pergi mana? " soal Zayyan risau apabila Aqeel berjalan ke arah pintu utama.
" Aqeel? " Aqeel hiraukan suara-suara yang memanggilnya.
" Aqeel!! " Aqeel berhenti melangkah apabila Kasyaf menjerkah dia.
Badan dikalihkan sepenuhnya menghadap insan-insan di situ. Melur menatap wajah Aqeel tak percaya.
Lama Melur menarap Aqeel dengan pandangan lembut sebelum pandangan itu berubah kepada pandangan benci dan dendam. Aqeel tersenyum nipis. Still same.
" I just want to help you. Who is that old man? Tengku Adrian, right? I will save him " mendatar Aqeel berkata sebelum dia kembali berjalan.
" Aqeel " sekali lagi Aqeel berpaling apabila namanya dipanggil. Kasyaf sekarang betul-betul berada di hadapan Aqeel.
" I'm sorry " Aqeel berkerut hairan.
" Ark! " tubuh Aqeel dipeluk Kasyaf selepas dia memukul tengkuk Aqeel. Hasilnya, Aqeel tak sedarkan diri sekarang." Kasyaf! What are you doing?! " marah Khalif kepada anak sulungnya.
" I don't want to lose him again "
" We don't want to lose Noah again " celah Luthfan pula.
Yang lain berkerut. Tak faham dengan apa yang dikarutkan Black Dragon's.
" Apa maksud kau? Aku tak faham " kata Aezean.." Aqeel Qayyum... is our Aadyan Noah. Tengku Aadyan Noah " terang Kasyaf ringkas.
" Hah? " semakin bingun mereka dibuatnya. Apa ni? Tengku Aadyan Noah? Aqeel?
" Yes. He's back. Noah is back "
" Bukan senang nak bawa Aqeel ke bandar. Kalau mother bawa Aqeel ke bandar, mother takut ada yang kenal dia " terang mother. Meluahkan rasa gundah gulana di hati.
" Maksud.. mother? Bukan Qeel tak pernah keluar dari hutan ke? " soal Hud Izzat hairan.
Mother mengangguk.
" Betul. Tapi, mother buat semua ni bersebab " mother tersenyum kecil. Sudah masanya dia beritahu semuanya.
YOU ARE READING
𝑯𝒊𝒔 𝑺𝒕𝒐𝒓𝒚 | ℂ
Action( 𝙲𝚘𝚖𝚙𝚕𝚎𝚝𝚎 ) Black Dragon's Series Book #1 Dia, Tengku Aadyan Noah. Dia, jejaka beriris hazel. Senyuman menawannya menyembunyikan identiti gelapnya. Membunuh, menggodam, semua kerja gila itu dia mahir sehinggalah dia digelar Phoenix. Phoeni...