Aadyan Noah memerhati kawasan sekelilingnya yang hanya putih. Perasaan hairan mula muncul di benak fikiran Aadyan Noah." Noah "
Aadyan berpaling ke arah suara itu. Dia terkaku.
" A-atuk? " panggil Aadyan gagap.
Insan di hadapannya yang sedang tersenyum manis itu dia pandang dengan perasaan bercampur baur.
" Atuk... I m-miss you! A-atuk pergi mana? Noah rindu sangat dengan atuk. Hiks K-kenapa atuk tinggalkan Noah? N-noah dah tak ada sesiapa dah. Tak ada orang nak teman Noah sekarang " sebak nada Aadyan berkata.
" Jangan cakap begitu. Kamu ada sahabat-sahabat yang sentiasa di sisi kamu "
Aadyan menggeleng laju.
" Diorang tak faham Noah. Atuk je yang faham Noah! "Tengku Adam Dree tersenyum nipis.
" Then, make them understand you. I know, they want to know what's wrong about you right now. How did you get your trauma. But, disebabkan Noah yang hanya diam membisu, mereka tak rasa sekarang waktunya. Jadi, Noah lah yang perlu mulakan. Bukan mereka. If you want people understand you, you must understand them first "Aadyan diam.
" Noah tak boleh. Noah perlukan atuk. Noah nak atuk! J-janganlah tinggalkan Noah lagi "Tengku Adam menggeleng lembut.
" Atuk dah tak ada Noah "Pernyataan itu membuatkan Aadyan rasa ingin menangis.
" Noah. You're strong. Don't make their words take you down! ... Atuk dah tak ada dekat sisi Noah. Noah perlu buat semuanya sendiri "
" It's time! " Mata Adam tunak memandang anak mata hazel cucunya.
" Atuk love you Noah. Always. Forever " bayang Adam mula semakin lama semakin menghilang.
Aadyan masih kaku di tempatnya.
" Atuk? You still want to leave me? A-atuk jahat!! "Aadyan bangkit dari pembaringan. Nafas yang tidak teratur cuba dia tenangkan. Selepas sedikit tenang, Aadyan mengesat matanya kasar.
Aadyan melihat tangannya yang mengesat matanya tadi. He's crying.
" Make them understand you "
Kata-kata Tengku Adam dari mimpinya tadi terngiang-ngiang di kotak ingatan Aadyan.
Aadyan menoleh ke arah pintu apabila pintu tersebut dikuak dari luar. Terpampang wajah manis seorang doktor paruh abad yang sedang menghampiri dia.
Harith dan Rose turut mengikuti doktor wanita itu dari belakang dengan pakaian doktor mereka.
" Noah? Long time no see. How are you? " wanita itu membuka bicara.
Tunak mata Aadyan menatap anak mata coklat pekat doktor wanita itu.
Hiks
Doktor wanita itu tersenyum nipis apabila Aadyan sudah mula mahu menunjukkan perasaan sebenarnya sekarang.
Aadyan memegang hujung baju kot putih Aurel. Segalan tangisan dilepaskan pada saat itu juga.
Aadyan juga tidak tahu mengapa dengan dirinya sekarang. Sekarang, Aadyan Noah lebih cengeng, kuat memberontak dan sangat pendiam sedangkan Aadyan Noah yang sebenar-benarnya kuat, tidak cengeng, berani dan suka bergurau.
YOU ARE READING
𝑯𝒊𝒔 𝑺𝒕𝒐𝒓𝒚 | ℂ
Action( 𝙲𝚘𝚖𝚙𝚕𝚎𝚝𝚎 ) Black Dragon's Series Book #1 Dia, Tengku Aadyan Noah. Dia, jejaka beriris hazel. Senyuman menawannya menyembunyikan identiti gelapnya. Membunuh, menggodam, semua kerja gila itu dia mahir sehinggalah dia digelar Phoenix. Phoeni...