Chapter 26

3K 118 6
                                    

HoneyMoon~

"Aisyah? Semua barang dah siap?" Soal nenek.

"Dah." Balas Aisyah

"Mana driver nenek ni? Cakap dia tunggu dekat sini. Batang hidung pun tak nampak." Soal Thaqeef yang baru saja mengeluarkan beberapa barang daripada keretanya.

"Tunggulah sekejap, nanti dia sampailah." Jawab nenek.

"Mak su!" Panggil Dhia sambil berlari memeluk Aisyah.

Aisyah membalas pelukan itu dengan pelukan yang hangat.

"Dhia tak ada kelas hari ni?" Soal Aisyah.

"Tak ada, kebetulan sangat Dhia cuti hari ni.. Dah lama Mak su tak buat kelas mengaji dengan Dhia.. rindu.." kata Dhia.

"Innsya Allah, kalau ada rezeki lagi kita buat balik okay." Balas Aisyah.

Thaqeef yang melihat keduanya dengan pandangan yang sedikit menyampah. Dia ni, semua benda yang Aisyah buat semua tak kena dimata dia.

"Assalamualaikum!" Ucap Aidil dan juga seorang teman yang ada bersamanya.

Thaqeef memandang tepat ke arah jejaka muda yang sedang menuju ke arah mereka. Dia sedikit tidak begitu senang melihat lelaki itu.

"Ha tu, dah sampai pun encik driver." Kata nenek.

"Siapa? Aidil ke nek?" Soal Thaqeef.

"Kenapa pula Aidil? Tu, Safuan tu.. dia yang akan jadi driver kamu berdua."

"Kenapa dia? Asal muda sangat driver ni?" Soal Thaqeef sambil memandang sinis ke arah jejaka itu.

Safuan hanya membalas dengan senyuman manisnya.

"Elok lah muda, tua-tua buat apa? Nanti dia pula yang letih untuk bawa kereta lama-lama.. lagipun Safuan ni bagus, dia ni anak kepada kawan usrah nenek.. sekarang tengah cuti sem.. umur dia baru 25 tahun, dia pun sudi nak jadi driver dalam beberapa hari ni sebab nak cari duit poket sikit. Nenek pun setujulah sebab kebetulan nenek dah set kan time untuk kamu berdua pergi honeymoon." Jelas nenek.

"Betul ke kau ni boleh drive?" Soal Thaqeef.

"Boleh encik Thaqeef, saya siap ada lesen lori lagi kalau encik Thaqeef tak percaya." Jawabnya sambil menunjukkan beberapa lesen kenderaan.

"Lesen motor, lesen kereta, lesen lori... lesen motor besar pun ada? Wow bukan main kau ea Safuan." Puji Aidil.

"Kau tak payah risaulah Thaqeef, confirm kau dengan bini kau selamat punya sampai sana nanti. Ni profesional ni.. tak main-main." Kata Aidil kepada sambil merangkul bahu sahabatnya itu.

"Hm.. apa kata kita gerak sekarang nanti lambat pula sampai sana." Ajak Safuan.

"Betul juga tu? Kamu berdua dah boleh pergi."

"Kalau macam tu Aisyah minta diri dulu ye nek. Assalamualaikum." Ucap Aisyah sambil bersalaman dengan nenek dan juga Dhia.

"Selamat ber-honeymoon tau mak su ku yang cantik!" Ucap Dhia sambil mengukir senyuman lebar.

AKU NERAKA BAGIMUWhere stories live. Discover now