1 bulan berlalu."Sampai bila nak berpeluk macam ni, ni?" Soal Thaqeef kepada Aisyah yang tidak dapat melepaskan pelukkannya.
"Berapa lama abang pergi sana? Hrm.." Soal Aisyah sambil mencebik bibir.
"Alolo.. ingat abang tak tahu ke dia buat mulut macam tu. Walaupun pakai niqab macam ni daripada suara dah tahu dah." Usik Thaqeef.
Aisyah mendongak sedikit ke atas untuk melihat wajah sang suami sambil meletakkan dagunya di atas dada sang suami.
"Cepat balik tau. Jangan lama-lama sangat.." Pesan Aisyah.
"Iye habibti.. abang pergi sekejap je. Tiga hari je pun. Abang nak uruskan hal Mall tu je.. bukannya jauh pun." Balas Thaqeef sambil mengusap-usap ubun-ubun sang isteri.
Sementara itu, Safuan yang berada berhampiran mereka ketika itu sedang merasa sedikit terasing akibat kewujudannya bagaikan tidak disedari oleh pasangan bahagia itu.
"Hm.. apalah nasib aku tengok benda-benda macam ni depan mata pula tu. Aku memang nak diorang bahagia tapi aku tak nak lah rasa single sangat! Huh!" Bebelnya sendiri.
Safuan melihat ke arah screen yang berada di tengah-tengah Airport tersebut untuk melihat pesawat penerbangan majikannya ke Indonesia supaya tidak terlepas.
"Hm." Memerhati.
Tiba-tiba, datang seseorang menghampiri Thaqeef dan juga Aisyah.
"Siapa pula ni?" Soal Safuan sendiri.
Lelaki itu kelihatannya ingin membicarakan sesuatu.
"Arsyad?" Kata Thaqeef sambil memandang tepat ke arah Arsyad.
Aisyah menoleh untuk memastikannya.
Terdiam. Kesemuanya terdiam.
"Apa khabar?" Soal Arsyad dengan sedikit kekok.
"Baik Alhamdulillah. Kau pula macam mana?" Jawab Thaqeef sambil menanyakan soalan yang sama kembali.
"Aku pun Alhamdulillah." Balas Arsyad.
"Kau buat apa dekat sini?" Soal Thaqeef.
"Aku dah nak balik Itali. Kebetulan aku nampak korang dekat sini, tu aku nak tegur sekejap." Jelas Arsyad.
"Ouh kau dah nak balik. Sorang je ke?" Soal Thaqeef lagi.
"Tak. Ada kawan aku yang akan temankan nanti." Balasnya.
"Hm. Aku datang jumpa korang ni pun bukan sebab nak bertegur-sapa je. Tapi.." Arsyad ingin menyatakan sesuatu dan melihat sayu ke arah Aisyah yang hanya terdiam daripada tadi.
"Tapi apa?" Tanya Thaqeef.
"Aku nak minta maaf, minta maaf yang sebesar-besarnya dekat kau dan jugak Aisyah. Aku minta maaf sebab cuba untuk musnahkan rumah tangga kau." Luah Arsyad dengan nada yang serba salah.
"Arsyad.. aku.."
"Memang salah aku Thaqeef. Aku tak sepatutnya kacau hubungan kau dan Aisyah. Aku sepatutnya sedar yang Aisyah bukan jodoh aku. Aku menyesal dan aku rasa bodoh sangat dengan apa yang aku buat dulu. Aku harap kau dan Aisyah dapat maafkan aku. Tindakan bodoh aku waktu dekat Cameron haritu betul-betul keterlaluan."
YOU ARE READING
AKU NERAKA BAGIMU
RomanceBenci dan dendam bersemadi di dalam diri sang jejaka ini , terhadap wanita terutamanya wanita yang berpurdah. Oleh disebabkan , masa lalunya itu telah menimbulkan kebencian dan dendam tersebut. Hadirlah seorang wanita yang benar benar ikhlas menja...