Chapter 39

2.7K 125 8
                                    

Pagi-pagi lagi Aisyah sudah bersiap-siap untuk membawa Thaqeef keluar bersamanya.

Mereka akan pergi ke suatu tempat untuk menenangkan fikiran.

Di tempat yang tidak jauh daripada kediaman mereka terdapat suatu bukit yang boleh mereka naiki dengan menggunakan kenderaan mereka.
Di situlah Aisyah akan membawa Thaqeef untuk menghirup udara yang segar di atas bukit.

"Elok-elok ye Encik Thaqeef." Kata Safuan setelah membantu Thaqeef untuk masuk ke dalam kereta.

"Safuan." Panggil Thaqeef.

"Ye?"

"Terima kasih." Ucap Thaqeef.

Safuan sedikit terkejut dan teruja. Pertama kali dia mendengarkan itu daripada mulut Thaqeef.

Safuan terus memeluk Thaqeef tanpa sebarang amaran.

Thaqeef berusaha melepaskan dirinya daripada Safuan.

"Ish! Lepaslah!" Marah Thaqeef.

"Haha.. sorry Encik Thaqeef. Saya tiba-tiba rasa bahagia bila dengar Encik Thaqeef cakap terima kasih."

"Nak gembira tu tak salah, tapi janganlah sampai peluk-peluk aku. Kau ingat aku ni adik-beradik kau? Aku ni bos kau tahu tak?"

"Yelah, tapi saya tak boleh nak janjilah tak akan buat macam tu lagi.. hahaha." Balas Safuan sambil pergi mengambil beberapa barang yang ingin dibawa oleh Aisyah.

"Kau ni.." kata Thaqeef sedikit kesal namun sedikit merasa bahagia.

Aisyah pun datang.

"Safuan, terima kasih sebab tolong suami saya tadi." Kata Aisyah.

"Eh tak apa Puan. Dah memang tugas saya pun. Hrm, Puan memang tak nak saya ikut ke?"

"Hari ni saya nak luangkan waktu dengan suami saya. Saya minta maaf, bukan saya tak nak bawa tapi.."

"Eh!? Tak apa Puan! Saya okay! Ghwenchana!!" Balas Safuan dengan pantas.

"Haha, amboi sampai bahasa korea ea keluar."

"Hahaha, pengaruh kDrama Puan."

"Patutlah, cara pemakaian awak pun lebih nampak korean man."

"Seriuslah Puan? Hehehe.. saya dengar zaman sekarang perempuan suka tengok lelaki yang ala-ala oppa."

"Banyaklah kau punya oppa! Kalau dah mamat tu mamat je lah, tak payah nak jadi kim park pula." Celah Thaqeef.

"Encik Thaqeef dengki ke? Saya nampak macam lebih menarik daripada Encik Thaqeef, kan?"

"Bini aku cakap dia lebih tertarik dengan lelaki tulen bukan plastik. Jadi, aku tak perlu nak dengki apa-apapun dengan kau." Balas Thaqeef.

Aisyah sedikit ketawa.

"Saya mana bedah plastik Encik Thaqeef. Dah memang muka saya macam ni lah. Tak baiklah fitnah. Ayah saya Chinese dan mak saya melayu, kiranya saya ada mix la Encik Thaqeef. Jangan tuduh saya bukan-bukan." Jelas Safuan.

AKU NERAKA BAGIMUWhere stories live. Discover now