Chapter 66

2.9K 126 12
                                    



Perasaan Aisyah tidak begitu tenang setelah melihat foto Arsyad berada di dalam poster dan juga menjadi model iklan bagi Mall milik suaminya itu.

Aisyah berjalan dengan keadaan fikirannya yang sedikit terganggu dan tanpa sedar dia telah berselisih bahu dengan seseorang sehingga membuatkan dirinya hampir saja terjatuh.

Namun tubuhnya terus disambut oleh orang yang melanggarnya tadi.

"Er.." terkedu.

"Awak okay? Saya minta maaf ye." Kata lelaki itu.

Aisyah dengan bersegera menjauhkan dirinya daripada lelaki itu.

"Saya minta maaf." Aisyah terus mengatur langkah untuk pergi daripada situ.

"Aisyah kan?" Soal Lelaki itu.

Membulat mata Si Aisyah apabila namanya disebut oleh sang jejaka tersebut.

Hanya mendiamkan diri dan cuba untuk tidak menatap lelaki itu.

"Be-betul kan?" Soalnya lagi.

Aisyah terus melangkah pergi namun langkahnya dihalang oleh lelaki tadi.

"Apa yang Encik nak ni?" Soal Aisyah.

"Jadi..jadi betullah awak Aisyah? Ya Allah, tak sangka kita dapat jumpa dekat sini.. awak ingat saya lagi tak? Saya ni Arsyad." Kata Arsyad dengan wajah yang begitu teruja dan bahagia apabila dapat bertemu dengan wanita yang ia tunggu selama ini.

"Maaf, saya tak kenal Encik."

"Tipu. Jangan nak berbohong dengan saya Aisyah. Saya kenal awak, walaupun awak dah pakai macam ni sekarang awak tetap perempuan yang sama yang saya kenal dulu. Awak tak ingat kisah kita dulu? Aisyah saya datang nak tunaikan janji saya pada awak dulu.. saya janji nak halalkan awak." Jelas Arsyad.

"Huh... saya minta maaf Arsyad. Saya dah kahwin." Balas Aisyah.

"Tipu! Tak mungkin. Tak mungkin Aisyah, awak cintakan sayakan. Kita dah berjanji nak sama-sama capai tujuan tu."

"Janji tu bukannya suruh saya menunggu awak bertahun-tahun dan awak menghilang tanpa khabar berita langsung. Kisah kita dah lama berakhir Arsyad, dah tak ada apa lagi yang boleh kita buat sekarang. Lagipun, saya dah ada kebahagian saya sendiri sekarang." Jelas Aisyah.

"Be-betul ke awak dah kahwin?"

"Iye."

Terlihat jelas pada wajah lelaki itu sedang menahan sebak.

"Tapi kenapa mudahnya awak berubah hati?"

"Ini bukan masalah berubah hati Arsyad. Awak pernah fikir perasaan saya waktu awak hilangkan diri awak tanpa bagitahu apa-apa sebab dekat saya? Waktu tu, saya dah rasa hidup saya dah tak ada guna dan saya adalah perempuan paling tak beruntung dalam dunia ni. Macam ni lah, kita lupakan kisah dan cinta yang pernah terjalin dan kita jalani hidup masing-masing dengan lebih baik." Kata Aisyah dengan nada yang sopan.

"Saya tahu salah saya tapi.. apa yang berlaku tu saya terpaksa Aisyah. Sekarang saya nak tunaikan janji tu." Rayu Arsyad.

"Lupakan semua janji tu sebab dah tak ada kewajipan apa-apa lagi dah ke atas awak untuk tunaikan janji tu. Saya dah kahwin Arsyad." Jelas Aisyah lagi.

AKU NERAKA BAGIMUWhere stories live. Discover now