ACES TEAM
TERMS AND POLICY
(Malay Version)1. Tujuan dan Skop
1.1 Pasukan Pakar Penguatkuasaan Jenayah Lanjutan (ACES) ditubuhkan untuk menyediakan sokongan penyiasatan dan penguatkuasaan lanjutan dalam bidang aktiviti jenayah. Dokumen ini menggariskan terma dan polisi yang mengatur tingkah laku, operasi, dan tanggungjawab ahli Pasukan ACES.
2. Keahlian dan Kelayakan
2.1 Keahlian dalam Pasukan ACES terbuka kepada individu yang memenuhi kriteria yang ditetapkan oleh organisasi, termasuk tetapi tidak terhad kepada pengalaman yang relevan, semakan latar belakang, dan latihan.
2.2 Ahli mesti mematuhi semua keperluan organisasi dan mengekalkan standard tingkah laku profesional yang tertinggi.
3. Tingkah Laku dan Profesionalisme
3.1 Ahli pasukan mesti menunjukkan integriti, penghormatan, dan profesionalisme pada setiap masa. Sebarang tingkah laku yang merosakkan keberkesanan atau reputasi pasukan akan dikenakan tindakan tatatertib.
3.2 Ahli dijangka mematuhi undang-undang dan mematuhi piawaian etika dalam semua operasi dan penyiasatan.
4. Kerahsiaan
4.1 Ahli dikehendaki mengekalkan kerahsiaan yang ketat mengenai maklumat sensitif dan butiran operasi. Pendedahan tanpa kebenaran terhadap maklumat tersebut adalah dilarang.
4.2 Sebarang pelanggaran kerahsiaan mesti dilaporkan segera kepada pihak pengawas yang berkenaan.
5. Latihan dan Pembangunan
5.1 Ahli mesti mengambil bahagian dalam semua program latihan yang diperlukan untuk kekal terkini mengenai undang-undang, teknik, dan amalan terbaik yang berkaitan dengan penguatkuasaan jenayah.
5.2 Pembangunan profesional berterusan digalakkan untuk meningkatkan keberkesanan dan kecekapan pasukan.
6. Peralatan dan Sumber
6.1 Ahli pasukan akan diberikan peralatan dan sumber yang diperlukan untuk melaksanakan tugas mereka. Penggunaan dan penyelenggaraan peralatan ini yang betul adalah dijangka.
6.2 Sebarang kehilangan, kerosakan, atau penyalahgunaan peralatan mesti dilaporkan segera dan mungkin mengakibatkan tindakan tatatertib.
7. Prosedur Operasi
7.1 Semua operasi mesti dilaksanakan mengikut protokol yang ditetapkan dan garis panduan undang-undang. Penyimpangan daripada prosedur yang diluluskan mesti dinyatakan dan didokumenkan.
7.2 Ahli mesti bekerjasama sepenuhnya dengan audit atau semakan dalaman dan luaran terhadap aktiviti pasukan.
8. Pelaporan dan Dokumentasi
8.1 Dokumentasi yang tepat dan tepat pada masanya bagi semua aktiviti dan penyiasatan adalah dikehendaki. Laporan mesti lengkap, jelas, dan dikemukakan mengikut garis panduan organisasi.
8.2 Sebarang isu atau insiden yang berlaku semasa operasi mesti didokumentasikan dan dilaporkan mengikut prosedur yang ditetapkan.
YOU ARE READING
𝐂𝐎𝐃𝐄𝐍𝐀𝐌𝐄 : 𝐂𝐀𝐑𝐋𝐄𝐍𝐄 | [𝐎𝐆]
Romance®2024- NADDYANR WORKS ────────────── Academic rival to lovers ? NAYLA IEMELDA, pelajar terbaik akademi berprestij. Tugasnya cuma sekadar melakarkan kejayaan dan menempa nama untuk menjadi yang terbaik antara yang terbaik. Bersama senyuman sempurna...