Bab 24

13.1K 160 3
                                    

   

    Darius terus, menatap ke arah cermin yang berada di hadapannya itu. Isskk! Apasal pula, aku boleh terfikirkan jantan keparat tu ketika bersama dengan Kristy sebentar, tadi? Huh! What should I do, god? Desis hati Darius sendiri. Dahlah tu, Darius! Cuba bawa bertenang sedikit, janganlah asyik nak gelabah saja! Bisikkan itu terus meredakan Darius daripada kegelisahannya. Dia kemudian, terus membuka air paip lalu membasahkan seluruh wajahnya berulangkali. Sebenarnya, ini adalah salah satu cara Darius menghilangkan tekanan yang sedang dirasakan olehnya ketika berhadapan dengan masaalah besar. Dia kemudian, menatap semula ke arah cermin. Come on! Darius, forget abaut that guy's! Bisikkan itu menyedarkan terus Darius daripada lamunan panjangnya sebentar tadi. Tangannya segera, mencapai tuala bagi mengeringkan air pada wajahnya itu. Selepas itu, barulah dia keluar daripada bilik air dan terus menuju ke arah katilnya. Tatapan matanya kemudian, di halakan sekilas, ke arah Kristy yang sedang berbaring di atas katilnya itu. Tanpa menghiraukan wanita itu, dia segera merebahkan tubuhnya di atas katil.
   Terpegun terus, Kristy apabila melihat bentuk tubuh tegap dan sasa yang dimiliki oleh Darius itu. Dengan rambut coklatnya, ketinggian mencecah '6 kaki, ditambah lagi dengan mata birunya membuatkan lelaki itu begitu sempurna sekali di depan matanya.
   "Oi! apasal, tak sleep lagi?!" Soal Darius kepada Kristy yang masih lagi menatap ke arah wajahnya itu.     
  Pertanyaan Darius hanya dibiar sepi oleh Kristy. Tiba-tiba timbul akal jahatnya, ingin mengenakan wanita itu. Perlahan-lahan dia mendekatkan bibirnya, betul-betul dekat cuping telinga Kristy yang posisinya tidak berkutik langsung sama seperti, tadi.
   "Oi! Kristy!!!" Sergah Darius dengan kuatnya.
   Terperanjat terus, Kristy apabila mendengar sergahan  tiba-tiba Darius itu. Rupanya sejak, tadi lagi lelaki itu perasan yang dia sedang tekun memerhatikan dirinya. Merah padam terus raut wajah Kristy, dibuatnya.
  "Oh god, terkejut i! Nasib baik i, tak ada sakit jantung kalau tidak boleh mati i you kerjakan tadi!" Bebel Kristy sambil menghadiahkan jelingan tajamnya ke arah Darius.
  "Dahlah membebel tu, aku nak tidur ni!" Tutur Darius sambil terus menutup kedua -dua matanya.
   Kristy kemudian, mengerling sekilas, ke arah Darius yang sudah pun terlelap disebelahnya itu. Baru saja dia, berniat ingin menyentuh dada bidang lelaki itu, Darius terus tersedar dan menepis kasar tangannya daripada menyentuh dadanya.
   "Don't touch me!" Herdik Darius kepada Kristy sambil menyambung semula lenanya yang terganggu sebentar, tadi.
   Terperanjat terus, Kristy apabila mendengar herdikkan kuat daripada Darius itu. Pelik! Tadi sikap lelaki tu, nampak macam okey, je! Ni, sekarang dah berubah pula?! Darius ada bipolar, kah? Tanya Kristy di dalam hatinya. Bipolar adalah sejenis, penyakit yang menyebabkan emosi para penghidapnya boleh berubah secara, drastik.
   "Encik Darius! Tak payahlah nak terpekik bagai, dekat i! You ingat i pekak, kah!" Jawab Kristy dengan lantangnya.
  Berdesing terus, cuping telinga Darius apabila mendengar kata-kata kasar yang keluar daripada mulut Kristy itu. Sepantas kilat, juga tangannya terus mencengkam kuat rambut wanita itu. Menjerit terus, Kristy dibuatnya.
   "Oi! Mulut kau ni, boleh diam tak? Asyik, pot-pet pot-pet je dari tadi! Aku nak tidur pun tak, boleh!" Tengking Darius dengan wajah berangnya.
   "Sakitlah, tolonglah! Lepaskan rambut, saya! Rayu Kristy kepada Darius.
  Mendengarkan rayuan Kristy itu, dia segera melepaskan semula rambut wanita itu daripada terus berada di dalam cengkaman tangannya.
   "Okey! After this, i tak nak dengar satu bunyi pun keluar dari mulut murai you, tu! You faham, tak?!" Arah Darius kepada Kristy.
    Sejurus mengatakan demikian, Darius segera merebahkan semula tubuhnya lalu menyambung tidurnya semula. Kristy pula sekadar, menganggukkan kepalanya sebagai tanda faham dengan arahan Darius itu. Dasar berlagak! Kau tengoklah nanti, aku akan buat kau melutut dekat depan kaki aku, ni! Desis hati Kristy sendiri sambil tersenyum dengan sinisnya.

                                                

                                                *****

Dia pencuri hatiku.Where stories live. Discover now