Kereta mewah Lombourghini milik, Darius itu terus memecut dengan lajunya di atas jalan raya. Dee yang sedang berada disebelah lelaki itu acapkali, mengatup dengan rapat kedua-dua kelopak matanya sambil berdoa kepada Allah swt supaya meredakan dengan segeranya, kemarahan suaminya itu. Ketakutan terus melanda dirinya di kala, ini ditambah lagi bila kereta itu semakin dibawa dengan lajunya oleh Darius dan hampir saja melanggar beberapa kenderaan lain sebentar, tadi. Allah! Kau selamatkan, lah aku! Desis hati kacil Dee sambil merenung Sekilas, ke arah wajah tegang Darius yang daripada tadi hanya, di hala ke arah hadapan tidak sedikit pun ingin menatap ke arah wajahnya.
Nampak sangat, lelaki itu betul-betul marah dengan dirinya. Adoi! Macam mana, ni? Takkan nak terus biar dia mengamuk macam orang tak betul je aku tengok! Tengoklah cara dia bawa kereta ni, dah macam dekat litar Formula One, dah! Bisik hati kecil Dee lagi sambil mengetap bibirnya sendiri. Come on, Dee! Think, something! Hati kecil Dee terus mendesaknya supaya memikirkan sesuatu yang boleh membuatkan Darius memperlahan, kan sedikit kereta itu. Tiba-tiba Dee mendapat satu, akal.
"Tuan Darius!....please, stop this car right now!" Jerit Dee dengan kuatnya sengaja, ingin menarik perhatian lelaki itu.
"Srrritt!!!"
Darius yang sedang diamuk dengan amarahnya terus terkejut, apabila mendengar jeritan secara tiba-tiba Dee yang duduk bersebelahan dengan dirinya itu. Dengan sepantas kilatnya jugak, dia terus memperlahankan speed dan menghentikan keretanya di bahu jalan raya, tersebut. Mujur, semasa berhenti mendadak tadi, tidak ada kenderaan lain yang datang kalau tidak memang boleh berlaku kemalangan, dibuatnya.
"Damn!" Maki Darius sambil menumbuk dengan kuatnya stereng keretanya. Sekilas, dia merenung dengan tajamnya ke arah Dee yang turut menatap ke arah dirinya. Tiba-tiba ingatan Darius menerawang semula ke arah kejadian yang menjadi penyebab dia begitu marah di waktu ini. Masih jelas di ruangan matanya, kemesraan isterinya bersama dengan Draco semasa mereka berdua menari hip-hop ketika berada di dalam Fitness Centar Freela sebentar, tadi. Sakit! Cemburu! Itulah yang sedang dialami oleh perasaan Darius pada ketika, ini. How could you, Dee! You cheet me with my, bestfriend! Your a liar! I hate you! I hate you, Dee! Desis hati kecil Darius sendiri. Huh! Dengusan kasar terus dilepaskan olehnya sambil menundukkan wajahnya ke arah stereng kereta. Kelihatan, nafas Darius turun-naik sambil cuba mententeramkan kemarahannya yang semakin meluap-luap terhadap isterinya itu.
Dee yang perasan Darius sudah menghenti, kan keretanya itu terus saja menarik nafas dengan perasaan leganya. Huh! Nasib baiklah, aku dapat idea tu, tadi. Kalau tidak, mesti aku masih terkebil-kebil lagi dekat, bangku penumpang ni sambil menahan perasaan takut! Getus hati kecil Dee sendiri sambil melirik kejap, ke arah wajah kacak suaminya itu. Hatinya menjadi berbelah bagi samada, ingin menegur atau pun tidak Darius yang di saat ini sedang mendongakkan kepalanya di atas kerusi sambil memejamkan kedua-dua matanya. Dengan perasaan takut-takutnya dia terus menyentuh dengan segeranya bahu lelaki itu.
Tersentak terus, Darius dengan sentuhan tiba-tiba daripada Dee itu. Dia kemudian, menolehkan wajah dinginnya sekilas, ke arah wajah pucat lesi wanita tomboy itu.
"Tuan Darius! Tolong, lah percaya! Saya tak bersalah dalam hal, ni! And dont' believe whatevar Draco try to say to you! I nevar cheet you or try to seduce him! Please, believe me, tuan Darius!" Jelas Dee dengan wajah sebaknya sambil menatap dengan penuh harapnya ke arah Darius. Dia berharap penjelasannya itu dapat menghilangkan segala syak-wasangka lelaki itu terhadap dirinya sebentar, tadi.
Namun, semua usaha dan penjelasan Dee itu tidak sedikit pun dapat meredakan maupun, menghilangkan kemarahan Darius yang pada ketika ini begitu membuak-buak, sekali. Entah mengapa, sukar benar hatinya hendak menerima penjelasan wanita itu tadi.
"Diamlah, sial! Baik kau tutup mulut kau tu, sekarang! Bising, tau!" Bentak Darius dengn kasarnya secara tiba-tiba sambil memcerlung dengan tajamnya ke arah wajah Dee. Tangan wanita itu yang sedang menyentuh ke arah bahunya segera ditepis dengan kasarnya.
Tersentak seketika, Dee dibuatnya. Dia tidak menyangka pula Darius boleh menjadi marah seperti, itu. Tak apa, Dee! Kau janganlah cepat sangat nak putus asa! Pujuklah lagi! Desak hati kecilnya sendiri yang masih tidak mau, mengalah ingin menegakkan kebenaran yang sebenarnya kepada suaminya itu.
"Abang! Tolong, lah jangan macam ni! Percayalah, saya tak buat pun macam yang Draco bagi tau dekat abang, tu!" Tutur Dee yang masih lagi tergamam dengan pelakuan kasar daripada lelaki itu yang amat, diluar jangkaanya. Kesedihan semakin menyelubungi, dirinya. Airmata yang cuba ditahan olehnya daripada tadi akhirnya, gugur jua membasahi kedua-dua belah pipinya itu.
"Haa...sudahlah, perempuan! Kau ingat, mata aku ni buta? Tak nampak, macam mana mesranya kau menari dan berbual dengan Draco, tadi!" Tengking Darius dengan wajah berangnya sambil menunjal-nunjal dahi Dee dengan jari telunjuknya.
Tengkingan kuat daripada Darius itu amat, menakutkan diri Dee diketika, ini. Tahap kemarahan suaminya sudah tidak dapat dibendung lagi olehnya. Nampaknya, dia perlu bersedia menghadapi apapun, kemungkinan buruk yang bakal menimpa dirinya di saat, ini. Samaada, baik atau pun buruk dia berhak berbuat begitu sebab lelaki itu memang berhak ke atas dirinya. Jadi apapun hukumannya, Dee bersedia menerima dengan hati yang terbuka. Dia tau, dalam hal ini dirinya yang bersalah sebab tidak menolak saja permintaan gila Draco yang menginginkan dirinya menari bersama dengan lelaki itu. Dahlah tu, Dee! Benda, dah pun terjadi! Nak menyesal sekarang dah tak berguna, lagi! Dee cuba memujuk hati kecilnya sendiri sambil membuang pandangan matanya ke arah kenderaan yang sedang lalu-lalang di atas jalan raya.
"Abang nampak salah saya je, salah abang dengan saya sampai tidur dengan perempuan lain tu apa cerita?!" Perli Dee dengan beraninya sambil mengesat airmatanya.
Terjegil terus biji mata Darius apabila mendengar perlian spontan daripada Dee sebentar, tadi. Semakin panas dan membara hati lelaki itu, dibuatnya. Dengan sepantas kilatnya jugak, tangan kekarnya terus menarik dan mencengkam dengan kuatnya rambut pendek wanita tomboy itu. Sampai tertanggal topi Nike Dee, dibuatnya. Pelakuan kasar daripada Darius itu amat, mengejutkan dirinya. Terkulat-kulat dia, cuba melepaskan cengkaman tangan lelaki itu daripada rambutnya. Namun gagal! Semakin kuat dia berusaha semakin galak jugak, Darius menarik rambut pendeknya itu. Bagai, kan ingin tercabut rasanya urat kepala Dee, dibuatnya.
"Eerghh! Sa...sakit! Lepas, lah abang!" Rintih Dee dengan perasaan takutnya.
"Oh! Tau pula, kau sakit! Abis tu yang kau menari tergedik-gedik dengan Draco tadi tu hati aku ni tak sakit, lah? Pandai betul kau berlakon, hah! Depan aku bukan main baik lagi tapi bila dekat belakang aku ni dah macam perempuan jalang dah aku tengok kau, tadi!" Caci Darius sambil menarik-narik rambut Dee ke depan dan ke belakang tanpa ada sedikit pun rasa belas kasihan walau sedikit pun. Erangan kesakitan wanita itu yang sedang menerpa ke corong telingan Darius tidak menimbulkan langsung perasaan simpati walau secebis pun di dalam hatinya pada ketika, ini. Apa yang dia tau, sekarang semua amarahnya perlu dilepaskan.
Bagai, kan ada batu besar yang menghempap ke atas kepala Dee apabila mendengarkan cacian yang dilemparkan ke atas dirinya oleh Darius di saat, ini. Dia tidak menyangka sama sekali, lelaki itu tega mengeluarkan kata-kata penghinaan seperti, itu terhadap dirinya. Kenapa susah sangat dia nak percaya dengan, aku? Ya Allah, kau lindungilah aku! Doa Dee di dalam hatinya sendiri sambil menanggung kesakitan akibat, cengkaman kuat tangan Darius ke atas rambut pendeknya itu. No! Dont cry again, Dee! You have to be, strong! Bisikkan halus yang menerpa ke dalam relung hatinya itu mententeramkan sedikit perasaan sedih yang sedang dialami oleh dirinya pada ketika, ini. Tiba-tiba Dee mendapat satu kekuatan dengan sekuat tenaganya dia terus menolak cengkaman tangan Darius daripada rambutnya. Terlepas terus cengkaman tangan lelaki itu, dibuatnya.
"Suka hati tuan Darius, lah nak cakap apa pun dekat saya sekarang, ni! Saya dah tak kuasa, dah! Macam ni, lah senang cerita tuan Darius kalau dah tak berkenan dengan perangai saya ni, kita bercerai sajalah!" Jerit Dee dengan kuatnya.
"Plakk!!"
Semakin berdesing lagi, telinga Darius apabila mendengarkan kata-kata pedas Dee di saat, ini. Laju saja tangannya melayangkan penampar ke arah pipi mulus isterinya, itu.
"Amboi! Banyak cantik muka, kau! No, aku takkan ceraikan kau macam tu, saja! Kau jangan nak bermimpi boleh lepas dari tangan aku, ni! Kau dengar, tak?!" Amaran Darius kepada Dee sambil mencengkam terus dagu wanita tomboy itu lalu, di dekatkan ke arah wajah bengisnya pada ketika, ini.
Tergamam seketika, Dee dengan amaran daripada Darius diketika, ini. Perasaan takut terus menyelubungi, dirinya. Wajah bengis lelaki itu amat, mendebarkan hatinya. Kecut dan seram sejuk terus sekujur, tubuh Dee dibuatnya. Belum lagi hilang rasa pejar akibat, tamparan tangan kekarnya tadi kini, dagunya pula menjadi mangsa kemarahan lelaki itu. Confirm! Berbirat jugaklah, pipi dan dagu aku ni dibuatnya! Desis hati kecil Dee sendiri sambil menatap wajah garang suaminya itu dengan perasaan gementarnya. Mak oi! Bukan main sakit lagi dagu dan pipi aku ni! Gila, suka-suka dia je tadi, nak tampar pipi aku ni! Bisik hati kecilnya lagi sambil menatap terus ke arah wajah Darius dengan mata terkebil-kebilnya.
Terkesima dan terpesona seketika, Darius apabila merenung ke arah mata coklat cair isterinya yang sedang menatap terkebil-kebil ke arah wajahnya, itu. Ada perasaan aneh yang tiba-tiba mengalir di dalam hati lelakinya pada saat, ini. Meski, cuba ditepis dengan kemarahannya rasa itu semakin mengebu-gebu pula, di dalam dirinya. Perasaan marah yang mencengkam dirinya sebentar, tadi jugak turut menghilang sedikit demi, sedikit. Pelik! Kenapa aku boleh berperasaan seperti, ini? Takkan aku nak tergoda pula dengan renungan matanya, tu! No! Aku tak boleh macam ni, aku mesti percaya cakap Draco yang perempuan ni memang nak mengoda dirinya! Bisikkan halus yang kembali menerpa ke dalam hati Darius itu membangkitkan, semula kemarahannya yang reda seketika, tadi.
Dee yang melihat diri Darius sudah kembali tenang terus menghelakan nafas dengan perasaan leganya. Senyuman manis terus terukir di bibirnya. Namun, kegembiraannya itu tidak bertahan lama apabila tiba-tiba saja wajah tenang Darius seketika, tadi berubah semula menjadi tegang. Mati terus senyuman manis Dee, dibuatnya.
"Oi! Kau jangan nak happy sangat, perempuan! Sikit pun aku takkan percaya dengan kata-kata kau tadi, tu! Kau dengar tak, ni?!" Bentak Darius dengan kuatnya sambil menjerit betul-betul dekat dengan cuping telinga Dee.
Zhup!.....Terkejut terus Dee dengan bentakkan kuat daripada Darius itu. Terpinga-pinga sendiri dia jadinya. Abis berterbangan pergi semua lamunan panjangnya sebentar, tadi. Dia kemudian, menoleh dengan perasaan gementarnya ke arah wajah Darius yang seinci sahaja, daripada wajahnya itu. Bertembung terus bola mata Dee dengan Darius. Dup!....Dup!...Degupan jantungnya terus berdetak dengan cepatnya. Peluh dingin jugak, turut membasahi sekitar dahinya.
Dengan suara tersekat-sekatnya dia mula membuka mulutnya "Ta...tapi, bukan tadi abang na...." Tetapi belum sempat, dia hendak menghabiskan percakapannya itu Darius terus memotong percakapannya. Terkunci terus perbicaraan Dee, dibuatnya.
"Will you, shut up! Aku tak nak dengar satu perkataan pun dari mulut kau sekarang, ni! Bingit tau, telinga aku ni nak mendengarnya!"
Selepas mengatakan yang demikian, Darius terus melepaskan semula dagu Dee dengan kasarnya siap menolak lagi ke arah kepalanya. Tolakkan kasar daripada Darius itu menyebabkan dahi Dee terus terhentak secara tidak sengaja ke arah dashboard yang berada di hadapannya itu. Allah, sakitnya! Rintih Dee sambil mencapai dahinya yang terhentak sebentar, tadi lalu mengusap perlahan dengan tangannya bagi meredakan sedikit kesakitan yang sedang dialami olehnya pada ketika, ini. Reaksi Darius apabila melihat keadaan wanita itu sekadar, menghadiahkan senyuman mengejek. Baru padan dengan muka kau, tu! Desis hati kecilnya sendiri tidak mempedulikan langsung kesakitan isterinya itu. Terguris sungguh hati kecil Dee apabila melihat senyuman sinis yang dilemparkan oleh Darius terhadap dirinya sebentar, tadi.
"Sampai hati aw....akhh!!" Belum sempat, Dee hendak menghabiskan percakapannya tiba-tiba saja Darius menghidupkan semula keretanya secara mendadak. Terdorong terus tubuh Dee ke arah hadapan. Mujur, dia masih mengenakan tali pinggang kalendernya jika tidak kemalangan bakal menimpa dirinya sekali, lagi. Terpinga-pinga dia menoleh ke arah lelaki itu yang sedang memandu dan memecut keretanya dengan begitu laju, sekali. Sampai naik kecut perut Dee, dibuatnya. Perasaan takut jangan cakaplah hanya, allah je yang tau.
Darius yang perasan dengan riak, cemas dan panik Dee di saat, ini terus tersenyum dengan sinisnya. Kelajuan keretanya semakin dilajukan lagi sengaja, ingin menakutkan -nakutkan wanita tomboy itu. Tiba-tiba tangan kekarnya terus dipaut dengan eratnya oleh Dee. Tersentak seketika, Darius dibuatnya.
"Please! Sa...saya takut!" Adu Dee sambil menyembabkan terus wajahnya ke arah dada Darius tanpa ada sedikit pun rasa malu atau pun segan terhadap lelaki itu. Dia tau, tidak sepatutnya bertindak seperti itu tetapi perasaan takutnya mengatasi, segalanya.
Tergelak kuat terus Darius apabila melihat reaksi, panik dan cemas Dee diketika, ini. Perlahan-lahan dia menundukkan sedikit wajahnya lalu, membisikkan sesuatu ke arah cuping telinga wanita itu.
"Kau jangan ingat boleh lepas dari punishment aku, Dee! Sampai rumah nanti kau tau, lah nasib kau macam mana! Baik kau lepas, kan tangan aku sekarang, ni! Kalau kau degil jugak aku akan stop car ni then fuck kau dekat jalan raya ni! Amacam, kau nak tak aku buat macam tu?!"
Bisikkan halus daripada Darius itu meremangkan terus bulu tengkuk Dee. Pelbagai, andaian buruk terus bermain-main di dalam mindanya pada ketika, ini. Ingatnya, tadi kemarahan lelaki itu sudah reda tetapi perkara sebaliknya, pula yang berlaku. Crazy! Dia ni dah tak waras, kah? adakah patut nak fuck aku dekat kawasan jalan raya, ni? Kurang ajar punya jantan, mulut memang tak ada adab langsung! Bebel Dee di dalam benaknya sendiri sambil melepaskan terus pautan tangannya lantas, menjauhkan segera jarak tubuhnya daripada Darius. Wajahnya pula, terus bertukar menjadi pucat lesi apabila melihat tatapan tajam lelaki itu terhadap dirinya diketika, ini. Dee pernah melihat Darius memandang dirinya seperti, itu. Pandangan yang penuh dengan kebencian serta, dendamnya. Menjelma semula trauma ngeri, semasa dirinya menjadi pemuas nafsu lelaki itu secara paksa. Airmata ketakutan terus bergenang ditubir matanya.
Sial punya, betina! Dia ingat aku ni bodoh sampai tak tau, nak beza mana pihak yang betul mana yang salah? Sekilas, Darius merenung ke arah wajah pucat lesi dan sebak Dee yang di waktu ini yang sudah pun banjir dengan airmatanya. Perempuan! Sikit-sikit nak menangis, apa dia ingat aku nak percayalah bulat-bulat bila tengok dia macam tu? Sorry to saylah, Dee! Aku ni bukan macam Draco tu, senang-senang je nak percaya cakap perempuan macam tu! Getus hati kecil Darius di dalam hatinya sendiri apabila mengingatkan kejadian yang pernah terjadi di dalam hidupnya yang membuatkan persahabatan baiknya bersama Draco terlerai begitu sahaja, hanya disebabkan oleh seorang wanita. Dan disebabkan hal itu jugaklah, Darius berjanji dengan dirinya -sendiri tidak akan pernah mengulangi, kesilapan sama yang pernah dilakukan oleh sahabat baiknya, itu.
YOU ARE READING
Dia pencuri hatiku.
Romancenovel ini mengisahkan tentang dee aka deya seorang gadis tomboy yang terpaksa hidup sebagai gelandangan setelah melarikan diri dari rumah keluarga angkatnya. Dee tidak tahan dengan sikap ibu tirinya yang terlalu membenci dirinya. Semenjak hari itu b...