Bab 88

10.5K 87 7
                                    

   picture above: megan fox as yvone 🔯🔯🔯🔯

                                          ❤❤❤❤

    "Bang!!"
     Pintu bilik pejabat terus dibanting dengan kuatnya oleh, Draco. Jessie PA barunya yang asyik, menghadap ke arah lap topnya turut terperanjat dengan kehadiran tiba-tiba majikannya, itu.
     "Good Morning, Boss!" Ucap Jessie sambil bangkit, terus daripada tempat duduknya. Senyuman manis terus dilemparkan ke arah bossnya yang memiliki, perawakan segak dan tampan, itu. So, hensom! Nasib baiklah aku ni, dah kahwin kalau belum boleh gila bayang jugak aku, dibuatnya! Bisik hati kecil Jessie sendiri sambil tergelak lucu di dalam hatinya.
     "Good Morning too, Jessie!" Jawab Draco dengan ringkasnya sambil mengatur langkah kakinya ke arah bilik pejabatnya. Tetapi tiba-tiba langkah kakinya mati apabila dia teringatkan sesuatu lantas, berpaling semula kearah belakangnya lalu, menyapa Jessie. Terdongak terus wajah wanita itu ke arah Draco.
     "Yes, boss!" Jawab Jessie dengan ringkasnya sambil menatap sepenuhnya kearah wajah majikannya, itu.
     "Eerr....Jessie, hari ni saya tak nak diganggu sesiapa pun! Please, info dekat semua klient and one more thing girl, cancel all my meeting for today! And dont forget sen...." Belum sempat, Draco ingin menghabiskan percakapannya Jessie terus mencelahnya.
     "One cup coffee without, sugar!"
     "Yes! That's why i take you as my PA!" Usik Draco lalu, mengenyitkan sebelah matanya ke arah Jessie sambil mengatur semula langkah kakinya kearah bilik pejabatnya.
    Tersungging terus senyuman lebar di bibir Jessie apabila melihatkan senyuman mengoda dan kenyitan mata bossnya sebentar, tadi. Emm....kacaknya, dia! Puji Jessie di dalam benaknya sendiri sambil menyambung semula kerjanya yang terbengkalai seketika, tadi. Sedang leka, melakukan perkerjaannya tiba-tiba pintu masuk utama ke pejabat itu dibuka semula daripada luar. Terdongak kembali kepala Jessie, dibuatnya. Kelihatan, seorang wanita sedang meluru dengan cepatnya ke arah bilik pejabat bossnya, itu.
    Yang peliknya, wanita tadi tidak mengendahkan langsung kehadiran dirinya yang sedang duduk tercongok di meja penyambut tetamu, itu. Isskk! Takkanlah, dia tak nampak dengan aku yang besar ni! Desis hati kecil Jessie sendiri sambil bingkas, bangun daripada kerusinya lalu, menghalang wanita itu daripada memasuki bilik  majikannya, itu. Yalah! Draco, kan dah ingatkan dirinya tadi, yang lelaki itu tidak mau diganggu oleh sesiapa, pun. So, dia kenalah patut dengan arahan bossnya, itu.
     "Wait, miss!" Ujar Jessie sambil berdiri di hadapan wanita itu lalu, menjadikan tubuhnya sebagai, penghalang.
     Merah padam terus raut, wajah Yvone dibuatnya. Dia kemudian, menghalakan tatapan tajamnya ke arah wanita yang bertubuh agak gempal, itu. Isskk! Siapa pula perempuan, ni? Menyemak betul, lah! Bebel Yvone di dalam hatinya sendiri sambil tersenyum dengan wajah sinisnya.
     "Hei! Perempuan tepilah, I nak jumpa dengan Draco sekarang, ni! Urgent!" Tengking Yvone dalam nada kasarnya.
    Tersentak seketika, Jessie apabila mendengar, kan tengkingan kuat tiba-tiba daripada wanita yang masih lagi berdiri terpacak di hadapan matanya, itu. Terkebil-kebil terus biji mata Jessie, dibuatnya. Amboi! Sweetnya bahasa minah berlagak diva, ni! Dia ingat aku takut kot, nak lawan dengan dia? Come on, Jessie! Bagi sikit pengajaran dekat perempuan berlagak sombong, ni! Desis hati kecilnya sendiri sambil merenung dengan perasaan menyampahnya.
     "No! Saya tak boleh benarkan puan, masuk! Seb...."
    "Puan! I am still single you, know! Dahlah, tepi aku nak masuk, ni!" Celah Yvone dengan cepatnya sambil menolak dengan kasarnya tubuh Jessie daripada hadapan pintu bilik pejabat, tersebut.
    "Argh!!" Pekik Jessie dengan kuatnya akibat, ditolak dengan kasarnya oleh Yvone sebentar, tadi. Huh! Nasib baik dia sempat, menstabilkan posisi tubuhnya kalau tidak buat malu je, dia duduk terjatuh di atas lantai. Sekilas, tatapan matanya di halakan semula ke arah Yvone yang sedang mengetawakan dirinya itu.
     "Baru padan dengan muka, you! Nasib baik i tolak sikit, tadi! Lain kali orang nak masuk bagi aje, lah! Tak payah nak busybody, sangat!" Ejek Yvone sambil menjeling dengan tajamnya ke arah Jessie lalu ingin meloloskan dirinya ke dalam bilik pejabat Draco.
     Damn! Memang nak cabar kesabaran aku betul, lah minah gedik, ni! Bisik hati kecil Jessie sambil menarik terus pergelangan tangan wanita itu. Mati terus langkah kaki Yvone, dibuatnya.
     "Miss! Saya cuma ikut arahan tuan Draco, saja! Please, out now, miss!" Arah Jessie sambil mencerlung dengan tajamnya ke arah wajah Yvone yang di saat, ini turut berperang dengan amarahnya.
     "Lepaslah, tangan aku perempuan! Kau siapa nak larang aku, hah? Aku cakap lepas, lepaslah!" Jerit Yvone sambil menarik semula pergelangan tangannya daripada pautan tangan Jessie seketika, tadi. Setelah berjaya melepaskan dirinya dia terus mencapai tombol pintu bilik tersebut lalu, melangkah masuk dengan cepatnya.
     "No! Awak tak boleh masuk, miss!" Pekik Jessie sambil turut melangkah sama ke dalam bilik pejabat bossnya, itu.
    Pekikan kuat daripada Jessie itu tidak dihiraukan langsung oleh, Yvone. Dia sebaliknya, terus meluru masuk ke dalam bilik pejabat itu lantas, mengatur langkah kakinya ke arah meja Draco. Kelihatannya, lelaki itu seperti terkejut apabila melihat kehadiran mengejutnya diketika, ini.



Dia pencuri hatiku.Where stories live. Discover now