Bab 68

15.1K 114 2
                                    

    Dee terus meluru masuk ke dalam resort dengan, segeranya. Laungan kuat daripada Darius tidak dipedulikan langsung oleh, dirinya. Langkah kakinya semakin dipercepatkan ke arah biliknya. Buat masa ini dia belum bersedia hendak berhadapan dengan suaminya, itu. Namun, ketika ingin menuju ke biliknya tiba-tiba penyambut tetamu wanita yang sedang berada di bahagian reception terus menyapa kearah dirinya. Terbantut terus langkah kaki Dee, dibuatnya.
    "Eerr...maafkan saya tuan! Saya ada benda penting yang nak dibincangkan. Boleh kita duduk dekat sofa tu, jap?!" Tanya penyambut tetamu wanita itu kepada Dee yang disangka, kan lelaki olehnya, itu.
    Reaksi, Dee apabila dipanggil tuan oleh penyambut tetamu wanita, itu terus menggelengkan kepalanya. Senyuman tipis terus terukir di ulas bibirnya. Airmata yang membasahi pipinya segera, dikesat dengan sebelah tangannya. Bukan apa dia tidak mau orang lain mengetahui, dirinya diketika ini sedang berada di dalam kesedihan. Sedaya upaya, dia cuba menyembunyikan perasaanya itu dengan berlagak selamba dan terus melangkah ke arah penyambut tetamu wanita itu dengan wajah cerianya.
    "Isskk! Apa pula yang tak bolehnya, Cik..."Belum sempat, Dee hendak menghabiskan percakapannya penyambut tetamu wanita itu terus mencelahnya. Mati terus butir bicara Dee, dibuatnya
    "Tuan Dee boleh panggil saya, Nelly!"
    "Okey, Nelly! Atcually, i am not a boy and i am married women you can call me Dee or Deya. So! What's the matter you want to discuse with me?!" Soal Dee dengan cepatnya sambil melabuhkan punggungnya di atas sofa.
    "Eerr...maafkan saya puan saya tak tau pula yang...."
    "It's, okey! I dont mind miss Nelly! So! Hal apa yang awak nak bincangkan dengan saya, tu?!" Celah Dee dengan cepatnya.
    "Err...Puan Dee! Ini berkenaan, dengan bilik yang suami puan tempah, tadi!" Jelas Nelly dengan gugupnya.
    "Kenapa dengan bilik, tu?!" Pintas Dee dengan riak, wajah terkejutnya.
    "Sebenarnya, dua bilik duluxe tu dah ada tetamu terdahulu yang menempahnya. Saya benar-benar nak minta maaf dengan puan atas kelalaian kerja saya semasa suami puan membuat tempahan bilik seketika, tadi!" Ucap Nelly dengan wajah serba-salahnya.
    Darius yang kebetulan sudah berdiri di belakang Dee terus terkejut apabila mendengar penjelasan penyambut wanita itu kepada isterinya di saat, ini.
    "Kalau macam tu, nanti saya suruh dia buat balik tempahan bilik duluxe yang lain, pula!" Ujar Dee sambil merenung sekilas, ke arah wajah cemas dan panik penyambut wanita itu diketika, ini. Agaknya, Nelly takut kot dirinya dimarahi oleh Dee.
    "Eerr...se..sebenarnya, puan bilik duluxe tu dah full register dah tak ada bilik yang kosong, lagi! Kalau ada pun bilik yang tak full buat masa, ni bilik honeymoon suite!" Jelas Nelly dengan panjang lebarnya.
    "Bilik honeymoon, suite? Tapi awak pasti, kah tak ad..."
Belum sempat, Dee hendak menghabiskan pertanyaanya Darius terus mencelah perbualannya bersama dengan Nelly. Terkunci terus, perbicaraan di antara Dee dengan Nelly. Kini, tumpuan mata keduanya terarah kepada Darius.
     "It's okey! I ll take that room!" Tutur Darius sambil menatap ke arah wajah isterinya silih, berganti dengan wajah wanita penyambut tetamu wanita yang dikenali sebagai Nelly, itu.
     "What?!" Jerit Dee dengan riak wajah terkejutnya selepas mendengar kata-kata Darius sebentar, tadi. Omg! Apa aku nak, buat? Takkan aku nak duduk sebilik dengan lelaki psyco, ni? Bertubi-tubi persoalan terus menyesak masuk ke dalam kotak fikirannya.
    Darius yang mulai, geram dengan sikap kasar Dee itu terus melabuhkan punggungnya di atas sofa yang kebetulan berada disebelahnya yang masih lagi menatap kearah dirinya dengan wajah sebal dan menyampahnya. Dengan pantasnya juga, Darius segera menundukkan sedikit wajahnya ke arah cuping telinga Dee dan terus membisikkan sesuatu.
    "My sweet wife! You must behave yourself! Ikut saja arahan aku tu boleh, kan?!"
    Disebabkan malas hendak bertekak dengan suaminya itu, Dee terus menganggukan kepalanya dengan cepatnya. Selepas melihat persetujuan isterinya seketika, tadi hati kecil Darius terus bersorak dengan riangnya. Huh! Harap-harap berjayalah plan aku, ni! Bisik hati kecilnya sendiri sambil mengenyitkan sebelah matanya ke arah Nelly. Rupa-rupanya tanpa pengetahuan, Dee suaminya dan penyambut tetamu wanita itu telah bersengkongkol dengan mengatakan bilik duluxe penuh dan telah mengantikannya dengan bilik honeymoon suite. Sedang asyik, mengelamun Darius terus dikejutkan dengan sapaan tiba-tiba daripada Nelly. Tersedar terus dia daripada lamunan panjangnya, itu.
    "Tuan Darius! Ni kunci bilik honeymoon suite, tu!" Hulur Nelly kepada Darius sambil melirik sekilas, ke arah Dee yang merupakan isteri kepada lelaki itu. Sebenarnya, dia sendiri berasa pelik juga bila mengetahui identiti sebenar Dee yang difikirkan lelaki olehnya, itu. Memang kalau sekali imbas, penampilan wanita itu memang tidak ubah seperti lelaki. Dan disebabkan hal itu dia melebal Darius dan Dee sebagai pasangan gay seketika, tadi.
     "Thank's, Nelly!" Ucap Darius dengan senyuman lebarnya sambil menyimpan kunci bilik tersebut di dalam saku seluar khakisnya.
    Manakala, Dee pula hanya menjadi pendengar setia perbualan di antara suaminya bersama Nelly. Malas betul dia hendak menghadap ke arah muka Darius diketika, ini. Ditambah lagi bila mengingatkan perbuatan menjijikkan lelaki itu ketika bersama dengan seorang wanita semasa berada di kawasan pantai sebentar, tadi.
    "Oi! Kau nak terus duduk dekat sofa tu, kah? Atau kau nak ikut aku pergi makan sekarang, ni?!"
    Tersentak terus, Dee bila mendengar pertanyaan tiba-tiba daripada Darius itu. Bila mendengar perkataan makan terpacul keluar daripada mulut suaminya berbunyi kuat terus anak perut Dee, dibuatnya. Laju saja, dia bangun daripada duduknya lalu mulai, mengekori langkah kaki lelaki itu daripada belakang. Melihat isterinya menuruti perintahnya tanpa sebarang bantahan membuatkan hati kecil Darius terus bersorak dengan penuh kemenangannya sebab berjaya membuatkan wanita itu berasa cemburu terhadap dirinya. Ini menandakan Dee juga sudah mulai, menyukai, dirinya.




Dia pencuri hatiku.Where stories live. Discover now