Bab 73 Mature Content 18(sx)

18.7K 148 3
                                    

    "Tok!...Tok!...Tok!...
    Bunyi ketukkan pintu yang bertalu-talu menyedarkan terus Dee daripada tidurnya. Dia kemudian, melilaukan pandangan mata mamainya, itu. Terbeliak, terus biji matanya apabila menyedari, dirinya sekarang berada di dalam bilik air. Isskk! Apasal, pula aku boleh tertidur dekat, sini! Desis hati kecil Dee sendiri sambil meluru terus ke arah singki dan membasuh wajahnya. Sedang asyik, mengelamun jeritan kuat tiba-tiba daripada Darius mengejutkan terus dirinya daripada lamunan panjangnya seketika, tadi.
    "Deya! Bukalah pintu ni, cepat!"
   Dee segera, menghalakan wajahnya ke arah pintu bilik, air dengan pandangan takut-takutnya. Suara teriakan suaminya itu terus memenuhi ruangan pendengarannya di saat, ini. Laju sahaja, dia mengatur langkah kakinya ke arah pintu bilik air lalu, mendekapkan sedikit mulutnya ke arah pintu itu.
    "Tuan Darius nak apa lagi, huh? Tak puas lagi, kah nak sakitkan hati saya, ni?!" Pekik Dee dengan perasaan geramnya bila mengingati, apa yang telah terjadi sampai, kan dirinya perlu bermalam di dalam bilik air, tersebut. Tiba-tiba fikirannya menerawang ke arah kejadian, memalukan yang berlaku di antara dirinya dengan Darius semalam semasa mereka berdua berada di kawasan, pantai. Semakin membuak-buak terus amarah dan kebenciannya terhadap lelaki, itu.
     "Please, Deya! Bukalah pintu ni, cepat! Perut aku dah sakit sangat, ni!" Jerit Darius yang sudah tidak mampu  menahan sakit perutnya itu sekali lagi mengetuk dengan kuatnya pintu bilik air, tersebut.
    Terkekek-kekek Dee mengetawakan Darius bila mengetahui, lelaki itu sedang berada di dalam kesakitan di waktu, ini. Hah! Baru padan dengan muka, kau! Suka sangat nak cari pasal dengan, aku! Sekarang, dapatlah pembalasan daripada, aku! Getus hati Dee di dalam mindanya sambil menutup mulutnya dengan tangannya. Takut jugak, kalau lelaki itu mendengar dia sedang bergelak-sakan di dalam bilik air, ni. Dee! Tak elok, lah kau buat macamm tu! Cuba kau bayangkan diri kau sekarang ada dekat, Darius! Kesian dia, beb! Bisikkan itu menimbulkan terus perasaan kesal dan simpatinya terhadap lelaki, itu.
     "Okey! Sa..saya akan buka pintu, ni! Ta...tapi sebelum tu, tuan Darius kena janji dengan saya takkan ulangi, lagi perbuatan macam semalam tu! Awak dengar, tak?!" Teriak Dee daripada dalam bilik air.
     Aduh! Perut aku sakit sangat, ni! Apa lagilah nak bersyarat bagai, ni! Buka sajalah pintu, tu! Rungut Darius di dalam hatinya sendiri. Kalau diikutkan perasaan marahnya di saat, ini memang pecah juga pintu bilik air itu dikerjakan olehnya, nanti. Tatapi suara hatinya menghalang dirinya berbuat, demikian. Be calm, Darius! Kau jangan nak cari pasal, lagi dengan perempuan, tu! Dahlah, hal semalam tak selesai lagi apa kau nak tambah masaalah lain, pula? Bisikkan itu, meredakan semula kemarahannya. Dia kemudian, menarik nafasnya perlahan-lahan lalu menghelakan. Berulangkali, dia melakukan hal itu sehinggalah pasti dirinya sudah bertenang barulah dia menjawab pertanyaan Dee sebentar, tadi. Harap-harap kali, ini wanita itu membuka pintu bilik air, tersebut.
     "Okey!...Okey!...I promise!"
     "Promise, apa tuan Darius? Can you repeat apa yang saya cakap dekat tuan Darius, tadi?!" Celah Dee sengaja, ingin menyakitkan lagi hati lelaki itu.
     "Okey, fine! Aku janji takkan buat lagi benda bodoh tu dekat diri, kau! Puas hati! Alah, cepatlah Deya! Open this door, now!" Jerit Darius dengan perasaan geramnya. Geram dengan perangai mengada-gada isterinya, itu.
     Selepas mendengar jawapan daripada Darius itu barulah Dee membuka pintu bilik air, tersebut dengan kadar segeranya. Baru sahaja, dia ingin meluru keluar tiba-tiba Darius terus sahaja menolak tubuhnya ke tepi pintu. Nasib baik, Dee sempat menstabilkan tubuhnya kalau tidak memang terjatuh juga dia ke atas lantai sebentar, tadi.
    "Tuan Darius ni memang melampau, lah!" Pekik Dee dengan wajah garangnya sambil ingin meluru semula ke arah lelaki, itu.
     Mati terus langkah kaki Darius bila melihat Dee hampir terjatuh dibuatnya, sebentar, tadi. Sebenarnya, dia tidak berniat pun nak bertindak kasar seperti itu terhadap wanita itu tetapi keadaan dirinya yang sedang terdesak di saat, ini membuatkan dia tiada pilihan lain. Melihat Dee ingin, menyerang dirinya Darius terus menutup pintu bilik air dengan segeranya.
     "Sorry, my sweet wife!" Laung Darius dari dalam bilik air, tersebut.
     Eerrgg! Geramnya! Jerit hati batin Dee sendiri sambil menatap dengan geramnya ke arah pintu bilik air yang sudah pun tertutup dengan rapatnya, itu.


Dia pencuri hatiku.Where stories live. Discover now