Picture above: Hunter🔯🔯🔯
Darius menyandarkan seketika, dirinya di pintu sambil mengusap perlahan wajahnya dengan tangannya. Huh! Mati aku kalau video tu sampai dekat, tangan Dee! Dah, lah aku dengan dia baru nak berbaik, semula! Rosak semua plan aku kalau macam, ni! Sungut Darius di dalam benaknya sendiri sambil menarik nafas lalu, menghelakan perlahan-lahan. Okey! Relax, kau tak boleh gelabah macam ni, Darius! Calm down! Tak ada masaalah yang tiada jalan penyelesaiannya! Getus hati kecilnya sendiri sambil mengatur langkah kakinya ke arah lobi. Dia perlu menyelesaikan semua ini dengan kadar, segeranya.
Sampai sahaja, di kawasan lobi Darius terus melilaukan pandangan matanya ke seluruh ruangan lobi. Nampaknya, lobi masih dipenuhi dengan para pengunjung meskipun, jam sudah pun menjangkau ke angka jam 2.oo pagi. Sesekali, cuping telinga Darius di sapa dengan alunan muzik yang datang daripada ruangan pentas yang menempatkan, kumpulan pemuzik yang sedang sibuk menghiburkan para pengunjung yang datang pada malam, ini. Bermacam-macam aksi, pengunjung yang dapat di lihat oleh Darius. Ada yang sedang makan, menari, bersembang dan tidak kurang jugak buat tayangan free. Apa nak hairan, pelancong asing bercium, berpeluk itu, kan memang dah budaya diaorang. Ah! Lantaklah, dengan semua orang! Aku tengah blur, ni! Dari tadi tak nampak pula bayang perempuan gila, tu! Rungut Darius di dalam hatinya sambil mengetip bibirnya sendiri.
Sementara itu, di satu sudut ruangan kelihatan, seorang wanita dan lelaki sedang menatap ke arah Darius dengan pandangan liciknya.
"Hey, babe! Berapa lama lagi you kena tunggu, ni? Nanti mamat tu bla, baru padan dengan muka, you !" Tegur Hunter kepada Kristy sambil mengeluarkan rokok lalu, dinyalakan lantas disuakan ke celah bibirnya. Rokok itu terus dihisap sedalam-dalamnya dan dihembus ke arah wanita yang masih lagi menatap ke arah Darius dengan tatapan tajamnya.
Asap berkepul-kepul yang keluar daripada rokok Hunter itu tidak menganggu sedikit pun tumpuan, Kristy dari terus menatap ke arah Darius. Aura lelaki itu begitu mempengaruhi, empunya diri. Tidak hairanlah, semua mata pengunjung wanita yang sedang berada di lobi pada ketika ini semuanya tertumpuh ke arah lelaki, itu. Siapa tak nak tengok, kan lelaki hensom tambah-tambah lagi kalau lelaki tu kaya dan bergelar jutawan seperti, Darius! Memang rugilah kalau dia kehilangan lelaki, tu! Desis hati kecil Kristy sendiri sambil bingkas, bangun daripada tempat duduknya lalu, mengatur langkah kaki dengan lenggang-lenggok seksinya.
Dia memang sengaja, berbuat demikian kerana ingin menarik perhatian Darius. Dress sendat hitam low cut paras pahanya yang mendedahkan seluruh dadanya itu memang dikenakan olehnya khas, untuk plan mengodanya pada malam, ini. Dengan langkah penuh berani dan yakinnya dia terus menuju ke arah Darius yang seperti, ingin beredar pergi daripada kawasan lobi tersebut. Melihatkan, keadaan itu tergesa-gesa dia mempercepatkan langkah kakinya lantas, menyambar dengan segeranya pergelangan kekar tangan lelaki itu dan terus mengenggam dengan eratnya.
"Hey, babe! I thought you not, coming! Lama i tunggu you, tadi!" Sapa Kristy dengan nada gediknya sambil mengelus lengan Darius dengan jari runcingnya yang tajam mengalahkan kuku harimau, itu. Sori, atcually bukan kuku betul pun, kuku palsu je! Ala, nak vogue! Desis hatinya sendiri sambil melirikkan senyuman mengodanya ke arah Darius. Tubuh mugilnya sengaja, dirapatkan lagi ke arah ke dada bidang six pack milik, lelaki tersebut.
Meremang terus bulu tengkuk Darius bila melihatkan gelagat terlebih gedik Kristy di saat, ini. Dengan pakaian menjolok matanya sahaja, hampir-hampir membuatkan dirinya termuntah. Geli, jijik dan meluat! Hanya perkataan itu, yang berlegar-legar di dalam kepalanya diketika, ini. Kalau tidak difikirkan pasal, ugutan wanita itu terhadap dirinya memang dia tak nak hadap langsung muka betina sial tu, lagi.
"Hei, perempuan! Kau dengar sini, ye! Aku tak ada masalah nak layan perangai gedik kau, ni! Baik kau bagi video tu dekat, aku sekarang!" Bentak Darius sambil menepis dengan kasarnya tangan wanita itu dari terus mengenggam pergelangan tangannya. Sekilas, dia menatap ke arah wajah kelat dan kecewa Kristy. Tidak terbit sedikit pun nafsu lelaki Darius walaupun melihat ke arah tubuh seksi wanita itu di kala, ini. Mungkin dulu, bolehlah dia tergoda tetapi sekarang jangan haraplah. Baginya, Dee sahajalah, satu-satunya wanita yang bertahta di dalam hatinya sekarang. Takkan ada wanita lain lagi selain, isterinya itu.
Layanan dingin Darius terhadap Kristy amat mengusarkan lubuk hatinya di saat, ini. Seingatnya, lelaki itu akan takut dan berlutut serta merayu kepadanya agar menyerahkan dengan segeranya video itu tetapi semua sangkaanya itu meleset sama sekali ternyata dia tidak tergugah sedikit pun dengan ugutannya, itu. Malahan, dia pula yang gigil bila tengok cara Darius berbicara dengan dirinya sebentar, tadi. Tidak ada kelembutan langsung dalam setiap percakapannya. Nampak gayanya, susah juga dia hendak memerangkap lelaki itu. Kalau sebelum ini, senang-senang saja dia mengoda lelaki tetapi dengan Darius dia seperti, menunggu bulan jatuh ke riba. Yalah! Mengharapkan sesuatu yang mustahil. No! Aku tak boleh nak give up, sekarang! Dah macam-macam aku plan nak dapat, kan lelaki ni! Takkan nak stop macam tu, saja! Pujuk hati kecilnya sendiri sambil melemparkan senyuman sinisnya ke arah Darius. Sekali lagi, dia menyentuh pergelangan tangan lelaki itu.
"Dont touch, me! Stay away from, me!" Marah Darius sambil ingin menarik tangannya daripada cengkaman tangan Kristy tetapi kali ini dia gagal berbuat demikian sebab wanita itu terus mengenggam tangannya dengan lebih erat lagi. Sehinggakan kulit tangannya turut merasakan kuku panjang wanita itu melukai, dirinya. Meringgis kesakitan terus raut wajah Darius, dibuatnya. Nak menjerit dekat tempat ni tak boleh pula makhlumlah bukan mereka berdua saja yang berada dekat lobi sekarang, ni.
"Bertenang, sayang! You janganlah asyik, nak mengamuk saja tak tentu pasal dekat, i! Kang, tak pasal-pasal malam ni juga i viral, kan video kita berdua tu dekat semua orang yang ada dekat tempat ni, sekarang! You nak, kah i buat macam, tu?!" Ugut Kristy kepada Darius. Kali ini, gilirannya pula mengena, kan lelaki itu.
Terdiam dan tergamam seketika, Darius jadinya. Buntu dan bingung terus dia, dibuatnya. Dia cuba membayangkan keadaan dirinya kalau video itu disebarkan oleh Kristy sekarang, confirm memang merundum dan gelaplah masa hadapannya. No! Aku tak boleh mengalah dengan perempuan gila, ni! Aku kena bijak dan kena cari jalan macam mana nak dapatkan balik video, tu! Bisikkan halus yang menerpa ke dalam kotak fikiran Darius di waktu ini melegakan sedikit ketegangan yang sedang dialaminya pada ketika, ini.
"No! Don't do like that, Kristy! Please!" Rayu Darius dengan suara yang sengaja dilembutkan. Kalau diikutkan hatinya memang taklah dia nak merayu bagai dekat perempuan, ni. Tetapi bila memikirkan nasib dirinya sedang berada di dalam genggaman tangan wanita itu dia terpaksa menurunkan sedikit perasaan egonya. Tetapi bukan bermakna dia hendak tunduk bulat-bulat macam tu saja. Dia akan pastikan wanita itu menyesal kerana berani mengugut dirinya. Ini Darius, dia memang pantang orang cari pasal dengan dirinya memang nahaslah orang tu dikerjakan olehnya, nanti. Be patient, Darius! Desis hati kecilnya sendiri.
"Hah! kan, kah bagus cakap slow macam tu sayang! Okey! Apa kata kita chill dulu sekarang, ni! Pasal, video tu kita bincang nanti!" Ajak Kristy dengan senyuman girangnya sambil menyeret tangan Darius ke lantai tarian.
Emm...baru kau tau aku siapa, Darius! Kau ingat senang nak lepas dari tangan aku macam tu, saja! Aku akan pastikan kau jadi milik, aku! Bisik hati kecil Kristy dengan senyuman penuh maknanya.
Dalam keterpaksaan Darius akhirnya, membuntuti langkah kaki wanita itu ke lantai tarian dengan perasaan berbelah bagi. Be patient, Darius! Desis hati kecilnya sendiri sambil menatap ke arah wajah Kristy dengan pandangan bencinya.
YOU ARE READING
Dia pencuri hatiku.
Romancenovel ini mengisahkan tentang dee aka deya seorang gadis tomboy yang terpaksa hidup sebagai gelandangan setelah melarikan diri dari rumah keluarga angkatnya. Dee tidak tahan dengan sikap ibu tirinya yang terlalu membenci dirinya. Semenjak hari itu b...