Picture above: Tyson Balau as Draco Santos
Ursula Kartika menatap sekilas, ke arah skrin komputer yang sedang berada di hadapan matanya, itu. Sesekali, pandangan matanya beralih, ke arah kertas yang sedang berada di atas mejanya ingin, memastikan apa yang ditaip di dalam komputer sama dengan yang terdapat di dalam kertas tersebut. Dia tidak mau, berlaku kesilapan lagi di dalam tugasannya kali, ini. Cukuplah seminggu yang lalu, dirinya dimarahi dengan begitu teruk oleh, Draco.
Masih lagi jelas, tergiang-giang di dalam telinganya kata-kata lelaki itu'Stupid! Kerja simple macam ni pun tak boleh nak, buat! Awak buat apa dekat meja tu, hah? Ni, mesti asyik dengan facebook! Tu, yang buat kerja tunggang-langgang macam, ni! Ingat, awak tu masih dalam training! Anytime, i can fired you!' Bila mendengarkan perkataan fired terpacul keluar daripada mulut bossnya, itu Ursula merasakan detak jantungnya seolah-olah terhenti.
Terbayang terus, wajah Darius pada ruangan matanya. 'Ingat! Ursula, pastikan Draco tidak tau siapa awak sebenarnya! Jangan sampai, kantoi!' Kata-kata peringatan lelaki itu berlegar-legar, di dalam kepalanya. Sebenarnya, dia telah diupah oleh Darius untuk mengintip semua kegiatan, Draco dan kemudian melaporkan segalanya kepada lelaki, itu. Mengingatkan hal itu, laju sahaja Ursula memujuk Draco dengan mengatakan yang dia berjanji tidak akan mengulangi, kesilapannya itu lagi. Nasibnya baik, Draco sudi memberikan satu peluang kepadanya untuk membetulkan kesalahannya, itu. Huh! Nasib baiklah, dia boleh terima reason aku tu! Kalau tidak masak juga aku, dibuatnya! Desis hati Ursula sambil tersengih-sengih sendiri.
"Bamm!!"
Ursula yang sedang asyik, dengan lamunannya tiba-tiba dikejutkan dengan bunyi hentakkan kuat yang datang daripada arah pintu ofis. Wajahnya segera, di dongakkan ke arah pintu. Terbeliak terus biji mata Ursula apabila melihat kelibat, lelaki yang sedang di fikirkan olehnya itu sedang meluru masuk ke dalam ofis dalam keadaan tergesa-gesanya. Tanpa dipinta dia bingkas, bangun daripada kerusinya lalu menyapa lelaki itu.
"Good morning, boss!"
Sapaan Ursula itu tidak dihiraukan langsung oleh, Draco. Dia sebaliknya, terus melangkah dengan cepatnya menuju ke arah ofisnya. Masuk sahaja ke dalam ofis tersebut, dia terus melonggarkan tali tienya dan menghempaskan terus fail yang berada di atas tangannya itu ke atas, meja. Terpancar jelas dari riak wajah Draco di saat, ini dia berada di dalam keadaan marah. Dia begitu berang apabila mengetahui, Projek Crystal Holding terlepas daripada tangannya. Buat kesekiankalinya, Draco terpaksa beralah kepada musuh tradisinya, Darius. Bullshit! Makinya di dalam hati sambil melabuhkan segera, punggungnya ke atas kerusi manakala, sebelah tangannya lagi menekan butang interkom telefon.
"Ursula! Suruh Hunter masuk, sekarang!" Arah Draco dengan suara garangnya.
Selang berapa minit menanti akhirnya, Hunter pun meluru masuk ke dalam ofis Darco. Tanpa disuruh lelaki itu melabuhkan segera, punggungnya di atas kerusi. Wajah Draco di tatap dengan lama, olehnya.
"Kenapa boss nak jumpa dengan saya, ni?!" Soal Hunter dengan wajah penuh kehairanannya.
Draco merenung sekilas, ke arah wajah bodyguardnya itu sambil mulai, berbicara"Hunter! I cuma nak tau, pasal perempuan tomboy yang bernama Dee, tu? Kau dah dapat info pasal perempuan, tu?!" Soal Draco berjela-jela. Sudah hampir setahun berlalu tetapi sehingga sekarang dia asyik, teringatkan wajah comel wanita yang berpenampilan seperti, lelaki itu. Harap-harap adalah perkembangan pasal dirinya.
Melihatkan reaksi, kelam-kabut daripada Draco itu Hunter terus tergelak sendiri di dalam hatinya. Pelik! Melihat bossnya yang kacak bergaya itu boleh berkenan pula dengan perempuan yang spesies tak macam perempuan sangat, tu! getus hati kecil Hunter di dalam hatinya sendiri. Draco yang perasan Hunter sedang berkhayal segera, mengejutkan lelaki itu dengan sapaannya.
"Hunter! I am talking to you right, now! Jangan buat tak dengar, pula!"
Tersedar terus Hunter bila mendengar kata-kata Darius sebentar, tadi. Perhatiaannya segera, dialih ke arah lelaki bermata hazel, itu.
"Sorry, boss!" Ucap Hunter dengan wajah serba salahnya. Melihatkan, wajah dingin dan serius Draco pada ketika, ini menimbulkan sedikit perasaan gentar di dalam hatinya. Bukannya, dia tidak kenal dengan perangai kejam Draco. Sudah banyak yang menjadi korban lelaki itu, salah seorangnya Mandy, adik kandungnya sendiri. Kerana kecewa cintanya dipermainkan oleh, Draco adiknya itu mengambil keputusan mengakhiri hidupnya sendiri. Sejak itulah, Hunter bertekad ingin membalas dendam kepada Draco dengan cara menjadi bodyguard kepada lelaki, itu. Sebenarnya, dia hanya menunggu masa yang sesuai untuk menghancurkan kehidupan lelaki yang telah menjadi penyebab kematian adik kesayangannya, itu.
"So! Dah ada info terbaru pasal perempuan, tu?!" Soal Draco sekali lagi.
Hunter yang sedang mengelamun tersedar terus daripada lamunannya bilamana disapa sekali lagi oleh, Draco.
"Dah! Cuma...."
"Cuma apa, Hunter?!" Pintas Draco dengan wajah ingin taunya.
"Relaxlah, boss! Janganlah gelabah, sangat!" Ujar Hunter sambil tersenyum dengan lebarnya.
Merah padam terus raut, wajah Draco apabila mendengar kata-kata Hunter sebentar, tadi. Isskk! Apasal, pula dengan aku, ni? Tanya hati Draco di dalam benaknya sendiri. Hunter yang perasan dengan wajah bingung lelaki di hadapannya itu segera menyapanya.
"Sebenarnya, memang ada info penting yang saya nak bagi tau dekat boss sekarang, ni! Tapi saya harap boss tak terkejut pula! Atcually, that women has been raped by you enemy! Bacause of that, she's become crazy right, now!" Jelas Hunter dengan panjang lebarnya.
"What? Kau tak bergurau, kan Hunter?!" Soal Draco dengan riak, wajah terkejutnya.
"No! I am not joking, boss! This is the, truth!" Jawab Hunter dengan wajah seriusnya.
"I can't believe it, Darius will do something so cruel to someone else?!" Tutur Draco dengan wajah tidak percayanya. Dia tidak menyangka Darius boleh bertindak sekejam itu ke atas seorang perempuan.
"Nothing is impossible, boss! Ada masanya, seseorang yang baik boleh berubah menjadi jahat dan begitu juga sebaliknya. Zaman sekarang ni, bukan senang nak percaya dengan orang. Boss kena berhati-hati, sikit!" Pesan Hunter kepada Draco.
Wajah serius Draco terus bertukar menjadi ceria sejurus, mendengar pesanan daripada bodyguardnya, itu.
"I know, Hunter! You don't have to worry, okey!" Jawab Draco diselangi, dengan tawanya. Draco! Think bro, you can blackmail Darius dengan perkara ni! Confirm! Projek Crystal Holding tu bakal menjadi milik engkau, Draco! Bisikkan-bisikan halus itu mulai menguasai, akal fikiran Draco di saat, ini. Hunter yang pelik melihat Draco tiba-tiba mendiamkan dirinya segera, menyapa lelaki itu.
"Boss! Are you, okey?!"
"Yes! I am, fine! Truly fine, Hunter! You know, why?!"
"Kenapa boss nampak happy saja bila dengar pasal info, tu?!" Soal Hunter dengan wajah penuh tanda tanyanya.
Sekilas, Draco melemparkan senyuman sinisnya ke arah bodyguardnya itu sambil berkata"I am so happy sebab i dah tau macam mana nak hancurkan kedudukan Darius sekarang, ni! I akan ugut dia menggunakan ben...."
"Prang!!!"
Terhenti terus perbicaraan Draco apabila cuping telinganya dikejutkan, dengan bunyi kaca terjatuh ke atas lantai. Sekilas, dia menghalakan tatapan matanya ke arah pintu. Terlihat kelibat, seseorang sedang berlalu dengan pantasnya daripada pintu ofis tersebut. Dari bentuk tubuh orang itu Draco dapat mengagak siapa yang mencuri dengar perbualannya bersama Hunter sebentar, tadi. Ursula Kartika! Desis hati Draco di dalam hatinya sendiri.
"Eerr....Boss! Let me see who is....Belum sempat, Hunter hendak menghabiskan percakapannya itu Draco terus mencelahnya.
"Nevar mind, Hunter! You can go, now!" Arah Draco dengan wajah seriusnya.
"Okey! Boss!" Ringkas sahaja jawapan Hunter sambil beredar pergi dengan segeranya, daripada bilik tersebut.
Draco memerhatikan kepergian lelaki itu, sehingga hilang daripada pandangan matanya. Setelah, memastikan Hunter sudah beredar keluar barulah dia bangun daripada kerusinya lalu bergegas keluar daripada bilik ofisnya, itu. Draco ingin, membuat perhitungan dengan Ursula, PA nerdnya itu kerana berani mencuri dengar perbualan pentingnya sebentar, tadi. Laju sahaja langkah kakinya diatur, menuju ke arah meja wanita itu.
YOU ARE READING
Dia pencuri hatiku.
Romancenovel ini mengisahkan tentang dee aka deya seorang gadis tomboy yang terpaksa hidup sebagai gelandangan setelah melarikan diri dari rumah keluarga angkatnya. Dee tidak tahan dengan sikap ibu tirinya yang terlalu membenci dirinya. Semenjak hari itu b...