"Kau ni memang sial, lah! Sebab engkau aku kehilangan Gloria. Kalau kau tak rampas dia daripada tangan aku semua ni tak, kan berlaku!" Tengking Darius kepada Dee yang sudah pun terkulai lemah sudah tidak sedarkan diri lagi.
Thiago yang kebetulan, baru balik daripada menghantar Kristy terus terkejut, apabila melihat Darius sedang mencekik Dee sehingga pengsan. Bagi mengelakkan, bossnya bertindak lebih jauh lagi dia terus meluru dengan kelam-kabutnya ke arah lelaki itu.
"Tuan Darius, please let him go!" Pekik Thiago dengan wajah cemasnya sambil meleraikan, segera pautan tangan Darius dari terus memaut erat ke arah leher Dee.
"Let me kill him, Thiago!!" Jawab Darius dengan nada berangnya sambil menepis kasar tangan bodyguardnya itu.
"No! You must stop right, now tuan Darius! Look it him, now!!" Halang Thiago sekali lagi kepada majikannya itu sambil menundingkan jari telunjuknya tepat ke arah Dee yang sudah pun terkulai lemah seperti, mayat hidup lagaknya.
Tatapan mata Darius di hala terus ke arah Dee yang sudah pun kaku tidak berkutik langsung, di dalam pangkuannya itu. Wajah pucat lesi itu di renung sekilas, olehnya. Oh god! Aku dah bunuh dia, kah? Soal Darius di dalam hatinya sendiri sambil melepaskan segera pautan tangannya daripada leher Dee yang disangka, kan lelaki olehnya itu. Terkulai lemah terus tubuh Darius ke atas lantai. Wajahnya diraup berulangkali, dengan tangannya. Rambutnya pula diramas dengan kuatnya. Sekali lagi, wajah Dee di renung olehnya. Darius, apa yang kau dah buat, ni? Macam mana kalau lelaki tu, mati? Apa yang akan jadi dengan syarikat dan reputasi diri kau lepas, ni? Berjela-jela persoalan terus menerjah masuk ke dalam kotak fikirannya yang sedang berserabut itu. Perasaan bersalah semakin menyelubungi diri Darius di saat, ini. Terbayang terus wajah kecewa serta sedih papa dan mamanya jika mengetahui, satu-satunya anak tunggal mereka telah menjadi seorang pembunuh.
"No!...No!...Thiago, I din'dt mean to kill him, i just..." Belum sempat, Darius hendak menghabiskan penjelasannya Thiago terus mencelahnya.
"Calm down, tuan Darius! Biar, saya periksa dulu nadi dia!" Pujuk Thiago kepada bossnya itu sambil meluru terus ke arah Dee.
"Thank's god! Dia masih hidup tuan, Darius!" Tutur Thiago dengan wajah leganya sambil mengerling sekilas, ke arah wajah majikannya yang dari tadi masih berdiri terpacak di belakangnya itu.
"Betul, kah dia masih hidup?!" Soal Darius inginkan kepastian sambil meghelakan nafas dengan leganya. Redalah sedikit, perasaan cemasnya sebentar, tadi apabila mendengar kata-kata pembantu peribadi merangkap bodyguardnya itu. Darius kemudian, memerhatikan terus wajah pucat lesi lelaki yang hampir dibunuh olehnya, itu.
Thiago yang masih lagi, berada disebelah Darius terus menguntumkan senyuman sambil menggelengkan kepalanya sendiri. Dia sendiri sebenarnya, masih tertanya-tanya apa tujuan bossnya menculik dan mengurung lelaki itu. Tapi tak sangka pula dalam garang bossnya rupanya tau, jugak dia dengan perasaan takut. Alah, Thiago! Apa nak hairan, boss kau tu, kan manusia juga! Getus hati kecil Thiago sendiri. Darius yang pelik melihat bodyguardnya sedang tersengih-sengih sendiri segera menyapanya.
"Thiago!...Thiago!!"
Sejurus di sapa secara tiba-tiba oleh Darius berterbangan pergi terus semua lamunan panjang Thiago seketika, tadi. Terkulat-kulat dia menatap ke arah wajah serius bossnya yang turut sama menatapnya di saat, ini.
"Eerr...sorry, boss! Sa...
"Dah! Aku nak sekarang jugak kau kurung balik lelaki ni dekat dalam bilik stor, tu!" Pintas Darius tanpa mengalihkan sedikit pun pandangan matanya dari terus menatap ke arah Dee.
Thiago tanpa banyak soal segera, menuruti arahan majikannya itu. Dengan pantasnya juga tubuh kurus kering Dee segera, diangkat olehnya lalu dibawa ke arah bilik Stor. Darius pula hanya, menjadi pemerhati setia setiap tingkahlaku bodyguardnya itu sehinggalah hilang daripada pandangan matanya barulah dia menghelakan nafasnya yang tertahan sebentar, tadi. Huh! Nasib baik dia, selamat, thank's god! Ucap Darius di dalam lubuk hatinya sendiri sambil menuju semula ke arah meja makan ingin menyambung semula makannya yang tergendala sebentar, tadi. Baru sahaja dia ingin, menyuakan air kopi ke arah mulutnya tiba -tiba sahaja halwa telinganya dikejutkan dengan suara jeritan yang kuat datang dari arah bilik stor.
"Aargh!!...Tolong! Jangan apa-apakan, aku! Tolonglah lepaskan, aku!!"
Terperanjat terus Darius, dibuatnya. Kalau tidak silap pendengarannya itu suara Dee. Isskk! Apa hal lagi, lah jantan ni? Aku nak makan pun susah, lah! Desis hati Darius sendiri sambil bangkit terus dari tempat duduknya lalu, bergegas laju menuju ke arah bilik stor tersebut.
YOU ARE READING
Dia pencuri hatiku.
Romancenovel ini mengisahkan tentang dee aka deya seorang gadis tomboy yang terpaksa hidup sebagai gelandangan setelah melarikan diri dari rumah keluarga angkatnya. Dee tidak tahan dengan sikap ibu tirinya yang terlalu membenci dirinya. Semenjak hari itu b...