Bab 79

10.2K 81 2
                                    

    Darius terus membuka kelopak matanya perlahan-lahan sambil sebelah tangannya lagi, mengusap perlahan-lahan dahi pelipisnya. Baru sahaja, dia berniat ingin, bangun daripada perbaringannya tiba-tiba tubuhnya terbaring semula ke arah tilam. Adoi! Kenapa pening semacam je kepala aku, ni? Keluh Darius sendiri sambil mengurut-urut kepalanya yang sakit itu dengan sebelah tangannya.
     "Deya!...Kepala abang ni sakit, sangat! Boleh tak tolong picit, kan jap?!" Pinta Darius kepada Kristy yang sedang terlena, disebelahnya. Namun, beberapa kali pun dia memanggil posisi isterinya masih seperti, tadi. Langsung tidak berkutik maupun, sedar daripada lenanya. Tiba-tiba ingatan Darius menerawang, semula ke arah kejadian semalam yang telah terjadi di antara dirinya dengan isterinya. Terukir terus senyuman kepuasan di bibirnya bila mengingatkan aksi, sex panas mereka berdua semalam. Memang menghairahkan, sekali. Sampai lenguh rasanya pinggang dan kaki Darius, dibuatnya.
     "Eerggh!"
    Tiba-tiba pening di kepala Darius menyerang dirinya semula. Kali ini kesakitan amat dirasai, oleh dirinya.
    "Sayang, bangunlah! Kepala abang sakit sangat, ni!" Rintih Darius dengan suara lemahnya sambil merebahkan semula tubuhnya ke atas tilam. Isskk! Tidur matilah pula bini aku, ni! Rungut Darius sambil melilaukan pandangan matanya yang masih samar-samar kesegenap ruangan yang ada di dalam bilik, tersebut.
    Tiba-tiba sahaja raut wajahnya berubah dan dahinya berkerut, seribu. Meskipun, keadaan penglihatannya masih kabur dan kurang jelas dia yakin bilik tidur ini bukan biliknya. Isskk! Kenapa pula, aku boleh tertidur dekat dalam bilik, ni? Bilik siapa pula, ni? Mana, Deya? Berjela-jela persoalan terus bermain di dalam kepalanya. Darius kemudian, cuba mengingati apa yang telah berlaku semalam sampai dia boleh tertidur di dalam bilik yang terang-terang memang bukan bilik, tidurnya itu.
    Ai! Aku mabuk, kah semalam sampai tersalah masuk bilik? Tanya hati kecil Darius sendiri sambil mengosok-gosokkan kedua-dua belah matanya ingin, melihat dengan lebih jelas lagi keadaan bilik, tersebut. Sah! Bilik ni, bukan bilik aku! Desis hati kecil Darius dengan riak, wajah terkejutnya sambil ingin bangun dan beredar pergi dengan segeranya daripada bilik, tersebut. Tetapi pergerakkanya terhenti seketika, bila menyedari dirinya polos tanpa sebarang pakaian di atas tubuhnya, itu. Eh! Mana pergi semua pa....Tiba-tiba tatapan matanya terhala ke arah lantai. Kelihatan, pakaian, seluar jeans dan boxernya bertaburan di atas lantai.
    Meskipun, kepalanya masih berdenyut dengan teruknya Darius mengagahkan jugak, dirinya untuk turun daripada katil dan menuju dengan segeranya ke arah lantai lalu, mengenakan semula pakaiannya. Di dalam hatinya masih tertanya-tanya siapa yang telah menanggalkan pakaiaannya dan apa yang lebih penting lagi dia jugak, mau tahu dengan siapa sebenarnya dia berhubungan badan, semalam.
    Yang pasti memang bukan dengan isterinya. Tiba-tiba Darius teringatkan sesuatu lantas, berpaling semula ke arah katil. Kristy! Jerit hati batin Darius dengan riak, wajah terperanjatnya. Seingat, dirinya dia dan wanita itu hanya berbual di lobi. Kenapa pula dia boleh sampai bermalam dan tertidur dengan wanita, itu? Tanya hati kecil Darius sambil meraup wajah kacaknya dengan tangannya. Oh god! Apa yang aku dah, buat? Takkanlah semalam aku tidur dengan perempuan celaka, ni? Kau biar betul, Darius! Monolog Darius di dalam akal fikirannya yang sedang bercelaru di kala ini. Dia kemudian, teringatkan sesuatu. Confirm! Mesti Kristy ada letak something dekat dalam minumannya, semalam. Meledak terus kemarahan Darius, bila mengetahui, kebenaran tersebut. Dengan perasaan geramnya dia melangkah semula ke arah katil dan mengherdik dengan kuatnya ke arah Kristy yang masih lagi terlena dengan lelapnya.
     "Kristy! Wake up! Wake up, now!!" Kejut Darius dengan nada kuatnya sambil mengoncang-goncang terus tubuh Kristy yang hanya berbalut dengan kain selimut, itu.
    Adoi! Binggit pula telinga aku, ni! Sungut Kristy dengan wajah mamainya sambil bangkit terus daripada perbaringannya lantas, menghalakan tatapan matanya ke arah hadapan. Samar-samar dia melihat Darius sedang berdiri terpacak, di hadapannya sambil merenung dirinya dengan begitu tajam sekali.
     "Baik kau cakap sekarang, Kristy! kau masuk, kan apa dekat minuman aku semalam?!" Soal Darius dengan nada tingginya sambil meluru ke arah wanita itu lalu, mencengkam dagunya dengan begitu kuat dan kasar sekali.
    Terhuyung-hayang kepala Kristy ke arah hadapan dan belakang dikerjakan oleh Darius yang sedang diselubungi, dengan amarahnya, itu. Dia begitu geram dan sakit hati dengan perbuatan Kristy yang berani-beraninya cuba menganiayai, diri dan menghancurkan kebahagian rumahtangganya bersama Dee. Sial! Punya betina! Maki Darius di dalam hatinya sendiri.
     Naik kecut terus perut Kristy bila melihat ke arah raut wajah dingin dan tegang Darius diketika, ini. Terpancar jelas, riak kemarahan lelaki itu terhadap dirinya. Mindanya cuba memikirkan sesuatu alasan yang sesuai yang boleh diberikan kepada persoalan lelaki itu sebentar, tadi. Come on, Kristy! Think, something! Bisik lubuk hatinya sendiri sambil menahan kesakitan akibat, dagunya yang masih berada di dalam cengkaman tangan Darius.
    Tiba-tiba Kristy teringat, kan rakaman video yang telah diambiknya semalam ketika dia berhubungan sex dengan lelaki itu. Yes! That, video! Apasal, pula aku boleh lupa pasal benda, tu! Emm...nampak gayanya, terpaksalah Darius beralah dengan aku kalau tau pasal rakaman video, tu! Yey! Bestnya, kalau macam tu! Fikirnya sendiri sambil tergelak dengan kuatnya. Tangan Darius yang masih berada di dagunya segera ditepis dengan kasarnya. Hilang terus semua perasaan takut dan gementarnya seketika, tadi.
     Terpaku seketika, Darius apabila melihat Kristy mengetawakan dirinya siap menepis dengan kasar tangannya. Amboi! Bukan main berani lagi perempuan, ni! Memang nak cari nahas betul dengan, aku! Getus hati Darius sambil mengetap bibirnya sendiri.
    "Oi! Yang kau gelak macam perempuan gila ni, dah kenapa?!" Tanya Darius dengan wajah geramnya.
     Mati terus gelak Kristy bila diajukan pertanyaan sedemikian, oleh Darius sebentar tadi. Sedikit sebanyak terasa juga hatinya bila mendengar lelaki itu menggelar dirinya dengan panggilan gila seketika, tadi. Namun, demi mencapai matlamat balas dendamnya dia menulikan telinganya dan terus menghampiri Darius lalu, menyentuh lengan kekar lelaki itu dengan tangannya.
      "Sayang! Apasal, dengan you ni? Tiba-tiba nak naik angin pula dengan i. Bukan semalam kita enjoy...."Belum sempat, Kristy hendak menghabiskan percakapannya Darius terus mencelahnya.
     "Enjoy kepala otak, engkau! Kau ingat aku ada masa nak layan perangai gila kau, ni? Dah, kau jangan banyak cakap aku nak rakaman video tu sekarang! Bagilah, cepat!" Tengking Darius dengan wajah garangnya sambil mencengkam rambut panjang Kristy dengan tangannya. Meringgis kesakitan terus perempuan itu, dibuatnya. Dasar perempuan, murah! Kau ingat kau boleh nak perangkap, aku! Jangan harap, ini Dariuslah bukan lelaki bodoh yang selalu kau bodoh, kan! Desis hati Darius sendiri sambil menatap ke arah wajah jelita Kristy dengan pandangan bencinya.
    Tengkingan kuat daripada lelaki itu tidak membuatkan Kristy berasa gementar maupun, takut. Sebab rakaman video itu sudah diserahkan olehnya, ke arah Hunter. Dia tau, kalau rakaman video itu berada di dalam simpananya confirm, semua plannya bakal hancur dan berantakkan. Nasib baik dia bertindak cepat.
    "Video tu ada, selamat je dalam simpanan i! So, if you tak nak video tu jadi viral i nak you berambus sekarang daripada bilik i, ni!" Ugut Kristy dengan beraninya sambil menghalakan jari telunjuknya ke arah pintu.
    Mendengus kasar terus Darius selepas mendengar ugutan daripada Kristy itu. Sial! Berani betul perempuan jalang ni, nak fight dengan aku! Kau belum kenal lagi aku macam mana, Kristy! Kalau kau tau, kau takkan nak muncul walaupun di hadapan aku ni, sekarang apalagi berkata kasar! Nevar mind, i nak tengok sejauh mana you berani lawan i! Getus hati Darius di dalam benaknya sambil menghadiahkan jelingan tajamnya ke arah Kristy.
     "Kau jangan nak main-main dengan aku, Kristy! Baik kau bagi sekarang rakaman video tu dekat, aku!" Pekik Darius dengan wajah geramnya sambil meluru dan mencekik terus leher wanita itu dengan kedua-dua tangannya. Dia sudah tidak peduli lagi jika terpaksa membunuh Kristy. Apa yang dia mau, sekarang wanita itu menyerahkan dengan segeranya rakaman video tersebut kepada dirinya.
    "Argh!...Le..pas!" Rintih Kristy dengan nyawa-nyawa ikannya. Tercungap-cungap terus pernafasannya. Dia cuba untuk menolak tangan Darius tetapi usahanya itu hanya menemui, kegagalan. Pautan tangan Darius semakin, erat dan itu amat menyakitkan serta membahayakan nyawa Kristy. Tetapi nasib memang menyebelahi dirinya Hunter yang kebetulan, baru meluru masuk ke dalam bilik itu terus sahaja, bertindak pantas dengan menarik kedua-dua tangan Darius daripada terus berada di leher Kristy. Lelaki itu juga turut, memukul dan menumbuk Darius.
     Akibat, tumbukan kuat daripada Hunter sebentar, tadi tersungkur lemah terus tubuh Darius ke atas, lantai. Dia kemudian, cuba membalas serangan lelaki itu tetapi tidak berjaya. Pengaruh ubat peransang yang masih berada di tubuhnya melemahkan seluruh kekuatannya. Dia benar-benar tidak berdaya hendak bertarung dengan lelaki yang merupakan bodyguard Draco merangkap, orang kepercayaan musuh tradisinya, itu.
    "Cukup, Hunter! I tak nak pula, dia mati!" Halang Kristy dengan nada gediknya sambil mendekati, Darius yang sudah pun terbaring dengan lemahnya di atas, lantai. Wajah tampan lelaki itu dielus dengan lembut, olehnya.
    "Go, now Darius! Before i change my mind and kill you right, now!" Arah Kristy sambil tersenyum mengejek ke arah Darius.
    "How dare, you!"
    Baru sahaja, Darius berniat ingin menyerang Kristy sekali lagi Hunter menjadi penyelamat wanita, itu. Dengan tindakan pantasnya, dia terus menendang perut Darius dengan kuatnya. Terdorong semula tubuh tegapnya ke atas lantai. Mengerang kesakitan terus Darius, dibuatnya.
     "Get out, now tuan Darius!" Arah Hunter sambil menendang sekali lagi perut Darius dengan kakinya. Tersenyum lebar terus Kristy setelah melihat keadaan lemah dan tidak berdaya Darius di saat, ini. Tidak sia-sia dia bersubahat dengan Hunter. Ternyata, lelaki itu memang benar-benar hebat! Puji Kristy dengan perasaan kagum dan terujanya.
     Tanpa menunggu lebih lama lagi, Darius terus beredar pergi dengan segeranya daripada bilik, tersebut. Tak apa, aku bagi kau berdua menang hari ni! But after this you both akan dapat balasan daripada aku, pula! Desis hati kecil Darius sambil mengesat perlahan darah yang mengalir keluar daripada celah bibirnya, itu.
     Sejurus, melihat Darius beredar pergi daripada bilik tersebut Kristy terus tersenyum dengan wajah penuh kemenangannya sebab berjaya juga dia membalas dendam kepada lelaki itu. Sementara, Hunter pula terus merangkul tubuh mugil Kristy lalu, di bawa ke arah katil. Bilik yang tadinya sunyi sepi kini, dipenuhi semula dengan suara silih berganti, erangan dan desahan di antara Kristy dan Hunter yang sedang asyik, dimabuk asmara.




Dia pencuri hatiku.Where stories live. Discover now