Bab 70

12.6K 110 2
                                    

Picture above: Room honeymoon suite.

     Dee hanya mengekori, langkah kaki Darius menuju ke arah bilik honeymoon suite yang telah ditempah oleh, lelaki itu. Masing-masing hanya diam membisu, tiada suatu perkataan pun yang terpacul keluar daripada mulut Dee maupun, Darius. Sejurus, tiba di hadapan bilik yang bernombor 302 Darius segera, menghentikan langkah kakinya lalu mengeluarkan kunci daripada saku seluar khakisnya, itu.
    Click! Kedengaran bunyi menandakan bilik yang terkunci rapat sebentar, tadi kini sudah boleh dibuka. Laju sahaja, tangan Darius menyentuh tombol pintu lantas, membuka dengan segeranya.
    "Okey! This is our, room! I hope you like this, room!" Ujar Darius dengan senyum lebarnya. Terserlah, terus lesung pipit yang berada di pipinya itu.
    Terkesima, juga Dee bila melihat senyuman mengoda suaminya diketika, ini. So damn, hensom! Puji Dee di dalam hati kecilnya, sendiri sampaikan pelawaan masuk Darius sebentar tadi tidak dihiraukan langsung, olehnya. Dia sebaliknya, hanya memerhati dengan tekunnya suasana bilik yang dihias dengan begitu cantik, sekali. Apa yang lebih menarik perhatian matanya adalah bilik itu berhadapan dengan kawasan pantai dan laut yang membiru. Besar dan cantik juga bilik, ni! Jauh benar dengan bilik duluxe suite aku, tu! Bisik hati kecil Dee sendiri sambil menatap pula ke arah tub mandi yang turut diletakkan betul-betul berhadapan dengan laut. Wah! Kalau tub mandi macam ni bolehlah aku mandi dan berendam puas-puas sambil menikmati pemandangan laut yang terbentang indah, tu! Desis hati kecil Dee sendiri sambil membayangkan keadaan tersebut dengan sengih lebarnya.
    Darius yang daripada tadi asyik, memerhatikan tingkah-laku pelik isterinya itu hanya menggelengkan kepalanya.
Tanpa menghirau, kan Dee yang masih lagi tercegat di muka pintu Darius segera melangkah masuk ke dalam bilik, tersebut. Tempat pertama yang ingin ditujunya adalah bilik air. Makhlumlah, tadi semasa keluar dia hanya sempat, menyalin pakaiannya sahaja.
    "Bang!!"
     Bunyi pintu bilik air yang sengaja ditutup dengan kuatnya oleh Darius sebentar, tadi mengejutkan terus Dee daripada lamunannya. Sekilas, dia menghalakan tatapan matanya ke arah bilik air yang sudah pun tertutup dengan rapatnya, itu. Isskk! Kalau ya pun nak masuk sangat dalam bilik air tu tak payahlah nak hentak bagai! Bisik hati kecilnya sendiri sambil melangkah masuk dengan tergesa-gesanya ke dalam bilik, tersebut. Pintu bilik terus dikunci dan Dee segera, mengatur langkah kakinya ke arah katil yang bersaiz king, itu.
    "Bukk!!"
    Sepantas kilatnya juga, Dee terus merebahkan tubuhnya yang kepenatan itu ke atas tilam. Huh! Mengantuk pula, rasanya! Sekilas, pandangan matanya di hala ke arah jam dinding. Waktu sudah pun menunjukkan pukul 6.30, petang. Ada beberapa minit lagi masuk solat maghrib! Solat? Ya Allah! Dah lama aku tak, solat! Desis hati kecil Dee sambil bangkit segera daripada perbaringannya sebentar, tadi. Tub mandi yang berada di dalam bilik itu dijadikan tempat mengambil air wuduknya. Setelah siap mengambil air wuduk tatapan mata Dee terus mencari-cari posisi kiblat yang berada di dalam bilik, itu. Sesudah menemuinya, dia terus menarik cadar putih nipis katil lalu, dijadikan sebagai kainnya manakala, cadar putih nipis yang satu lagi diubah menjadi telekung dan menutup keseluruhan tubuhnya. Setelah siap mengena, kan telengkung ciptaan sendirinya itu Dee lantas, menjalankan terus kewajipan solatnya itu dengan begitu khusuk, sekali.
    Darius yang baru menyelesaikan hajatnya meluru dengan segeranya ke arah luar. Yalah! Risau juga bila mendengar suasana bilik yang agak sunyi dan sepi secara tiba-tiba. Dia kemudian, menghalakan wajah terkejutnya ke arah isterinya yang sedang menonggengkan punggungnya sambil meletakkan seluruh wajahnya ke arah lantai bilik. Berkerut seribu terus dahi Darius, dibuatnya bila melihatkan adegan yang sedang berlaku di hadapan matanya, itu. Akal fikiran Darius cuba mencernah apa yang sedang dilakukan oleh isterinya pada ketika, ini.

                                                

                                                 *****

   

    Selang berapa minit kemudian, Dee pun selesai mengerjakan solat maghribnya, itu. Setelah memberikan salam dia berdoa seketika dengan perasaan hiba dan berdosanya. Perasaan sedih yang dirasakan olehnya di saat, ini amat mencengkam lubuk hatinya. Apabila dia mengingatkan dosa dan kesilapan yang telah dilakukan olehnya selama ini membuatkan airmata semakin laju mengalir dan membasahi kedua-dua pipi mulusnya, itu. Ampunkan aku, ya Allah! Pohon Dee dipengakhiran doanya sambil menyapu kedua-dua tangannya ke arah wajahnya.
    "Oi! Kau tengah buat apa, tu?!"
    Tersentak terus Dee daripada lamunannya bila dikejutkan dengan pertanyaan tiba-tiba daripada suaminya, itu. Wajahnya segera, dipalingkan kesebelah kanannya. Kelihatan, Darius sedang melabuhkan punggunnya di atas tilam sambil merenung ke arah dirinya dengan wajah blurnya. Pelik? Kenapa pula bini aku berselubung dengan cadar katil, ni? Tanya hati kecil Darius dengan wajah bingungnya.
    "Yang muka tuan Darius macam tu dah, kenapa?!" Tanya Dee dengan wajah kehairanannya sambil menanggalkan cadar yang dijadikan telekung olehnya sebentar, tadi.
     "Kau belum jawab lagi soalan aku tadi, tu!" Tutur Darius dengan wajah seriusnya.
    "Sebenarnya, saya tengah solat, tadi. (Info sikit: I mean we as a muslim must do this pray 5 times, each day. But for women we have a excuse for not to pray if we have a period!" Terang Dee dengan panjang lebarnya.
    Selepas mendengar penerangan Dee itu, barulah Darius teringatkan pesanan Ustaz Hilman tempohhari yang menyuruh dia supaya tidak meninggalkan solat dan sentiasa menjalankan kewajipannya itu tidak kira dalam keadaan dan situasi, apa pun. Terasa malu pula rasanya apabila memikirkan dirinya masih lagi tidak mampu mengingati, ayat apa yang patut dibaca ketika hendak melakukan solat.
     "Tuan Darius!" Sapa Dee sambil menatap ke arah wajah suaminya yang sedang berkerut-kerut itu. Nampaknya, lelaki itu seperti sedang memikirkan sesuatu.
    Sapaan tiba-tiba daripada Dee itu mengejutkan terus Darius daripada lamunan panjangnya seketika, tadi. Perhatiaannya lantas, terhala semula ke arah isterinya yang sedang berdiri tercegat di hadapan matanya, itu.
    "Yes! You kata apa, tadi?!" Soal Darius semula kepada Dee dengan wajah blurnya sambil mengaru-garu kepalanya yang tidak gatal itu dengan sebelah tangannya.
     Isskk! Apa kena dengan tuan Darius, ni? Nampak, macam ada masaalah besar je aku, tengok! Desis hati Dee sendiri sambil meletakkan cadar yang berada di tangannya ke atas katil.
    "Tuan Darius, bangunlah jap! Saya nak letak balik cadar ni dekat katil, ni!" Jelas Dee semula sambil bercekak pinggang di hadapan suaminya, itu.
    Tersungging terus senyuman di bibir Darius selepas, mendengar penjelasan daripada Dee itu. Sekilas, dia memerhati ke arah isterinya yang kelihatan begitu cute bila bercekak pinggang seperti, itu. Comel jugak dia, ni! Geram pula aku tengok! Puji Darius di dalam akal fikirannya sendiri sambil bangkit segera, daripada katil lalu melabuhkan punggungnya di atas sofa yang terletak tidak beberapa jauh daripada katil. Pandangan matanya terus terarah ke arah isterinya yang sedang sibuk melakukan kerja mengemasnya, itu.
    Tiba-tiba tatapan matanya terhala ke arah punggung isterinya yang sedang tertonggeng di hadapan matanya, itu. Gulp! Dia menelun air liurnya sendiri. Tekaknya tiba-tiba menjadi kering seketika. Kotak fikirannya juga mula menerawang dengan, liarnya. Darius! Control yourself, man! Bisikkan itu menyedarkan terus Darius daripada fantasi liar dan gilanya sebentar, tadi. Pandangan matanya yang daripada tadi asyik, menatap ke arah punggung isterinya itu segera dipalingkan ke arah lain. Peluh dingin yang mulai, membasahi dahinya itu segera dikesat dengan tangannya. What's is wrong with me? Takkan aku boleh naik steam dengan tengok punggung dia? Issskk! Apa yang aku mengarut, ni? Soalan bertubi-tubi terus menyesak masuk ke dalam kotak pemikiran Darius diketika, ini.
    Huh! Siap pun kerja aku, ni! Desis hati Dee sambil mengalihkan wajahnya ke arah Darius yang sedang duduk di atas sofa. Perlahan-lahan dia melangkah ke arah sofa lalu, menyentuh bahu suaminya, itu.
    "Tuan Darius! Are you okey tak, ni?!" Soal Dee sambil melabuhkan segera punggungnya di atas sofa. Meskipun, duduk berdekatan dia tidaklah terlalu hampir dengan lelaki itu. Bukan apa Dee ingin menjaga jarak dengan suaminya itu agar tidak terbabas.
    Tersentak seketika, Darius bila merasakan bahunya sedang disentuh seseorang. Laju sahaja, dia memalingkan wajahnya ke arah bahunya, itu. Alangkah, terperanjatnya dia bila mendapati bahunya sedang disentuh dengan lembutnya oleh, Dee.
    "I am, okey! I just fikirkan something je, tadi!" Jawab Darius sambil meletakkan tangannya di atas tangan isterinya, itu.
    Terkejut terus Dee bila merasakan tangannya sedang dipaut dengan eratnya oleh Darius. Wajahnya segera dipalingkan ke arah suaminya itu. Bertembung terus pandangan mata coklatnya dengan mata biru milik, Darius yang sentiasa membuatkan dadanya berdebar-debar dengan begitu lajunya.
    "Eerr...baguslah kalau macam, tu! Tak apalah tuan Darius pakailah baju dulu saya nak pergi bilik air jap!" Ujar Dee sambil ingin bangkit daripada sofa.
    "Wait, Dee!" Halang Darius dengan cepatnya sambil menarik pergelangan tangan Wanita itu dengan kuatnya.
     Dee yang tidak sempat, menyeimbangkan badannya terus tersembam ke arah dada bidang milik, suaminya itu. Merona merah terus raut wajah Dee, dibuatnya. Ditambahkan lagi dengan keadaan Darius yang tidak berpakaian dan hanya mengena, kan tuala membuatkan dirinya menjadi tidak selesa sedikit. Sesekali mata coklatnya sempat lagi melirik sekilas,  ke arah otot-otot pejal yang ada dilekuk tubuh tegap six pack suaminya yang kelihatan begitu seksi dan mengiurkan pandangan matanya, itu. Kacaknya, dia! Puji Dee di dalam hatinya sendiri sambil mengalihkan cepat tatapan matanya ke arah lain sejurus, menyedari Darius turut menatap ke arah wajahnya. Jadi salah tingkah terus dia, dibuatnya. Tangannya yang masih berada digengaman tangan lelaki itu segera, ditarik semula. Dengan pantasnya juga, dia bangkit terus daripada sofa lalu menjauhkan segera dirinya daripada Darius.
     "Hey! Apa kena dengan kau, ni? Relax, lah sikit! Tak payahlah nak takut sangat dekat aku, ni! Aku bukannya nak makan kau, pun!" Tutur Darius sambil ingin meluru ke arah Dee.
     "Stop! Dont come near me, again!" Halang Dee dengan riak wajah kurang senangnya. Risau juga kalau sampai suaminya itu bertindak yang bukan-bukan dengan dirinya di saat, ini. Makhlumlah, dia belum bersedia lagi menerima diri lelaki itu, seutuhnya.
     Melihatkan, wajah pucat lesi isterinya itu Darius melabuhkan semula punggungnya di atas sofa sambil tergelak dengan kuatnya. Entah mengapa tiba-tiba sahaja, hati kecilnya dicuit dengan perasaan lucu yang amat, sangat. Dee yang pelik melihat lelaki itu tiba-tiba mengetawakan dirinya segera menyapanya.
     "Kenapa tuan Darius ketawa, kan saya? Saya ada cakap benda yang lawak, kah tadi?!"
    Mati terus gelak Darius bila mendengarkan sapaan daripada isterinya, itu. Wajah serius Dee di tatap dengan redupnya.
    "Ai! Takkan i nak gelak pun kau nak ma..."
    "Tok!...Tok!...Tok!..."
   Belum sempat, Darius hendak menghabiskan percakapannya tiba-tiba perbualannya bersama dengan Dee terganggu dengan bunyi ketukkan pintu yang bertalu-talu daripada luar. Lantas, Darius dan Dee terus berpandangan sesama sendiri sambil menghalakan tatapan mata keduanya ke arah pintu.
     "Who is, that?!" Laung Darius dengan suara kuatnya.
     Binggit terus gegendang telinga Dee bila mendengarkan laungan kuat daripada Darius, itu.
     "Isskk! Janganlah terjerit macam tu, pergilah tengok siapa yang ada dekat luar, tu!" Arah Dee dengan wajah sebalnya.
     "Okey, my dear wife!" Jawab Darius sambil bergegas meluru ke arah pintu sambil mengenyitkan sebelah matanya ke arah Dee.
     Dee pula hanya, menggelengkan kepalanya sambil bergegas menuju ke arah bilik air ingin membersihkan dirinya. Nak mandi dekat tub segan sebab nanti tak pasal-pasal pula tubuhnya menjadi santapan liar mata nakal suaminya, itu. Tak nak dia mengambil risiko gila seperti, itu. Biarlah dia mandi di dalam bilik air lagi selamat! Bisik hati kecilnya sendiri.

Dia pencuri hatiku.Where stories live. Discover now