Bab 83

6.3K 86 2
                                    

     Darius terus merenung ke arah wajah Dee yang masih lagi tertidur dengan lenanya. Sesekali, tangan kekarnya membelai lembut ke arah wajah wanita, itu. Perlahan-lahan dia kemudian, mendekatkan sedikit wajahnya ke arah isterinya lalu, mencium dengan lembut dahi, kening, pipi dan bibir mugil yang sentiasa membangkit, kan perasaan ghairah di dalam dirinya itu. Ciuman Darius yang pada mulanya hanya biasa-biasa sahaja mulai, bertukar menjadi liar apabila Dee jugak turut membalas ciumannya di kala, ini. Lidah saling beradu! Masing-masing saling melumat, sehinggalah Darius menggigit bibir bawah Dee barulah, dia tersedar daripada lenanya.
     Emm....siapa pula yang kiss aku pagi-pagi, ni? Ouch!... Isskk! Tak payahlah sampai nak gigit bibir aku, pula! Sakitlah kalau macam, tu! Desis hati kecil Dee sendiri sambil membuka dengan lebar kedua-dua kelopak matanya, itu dengan kadar segeranya. Pada mulanya, dia masih lagi tidak melihat dengan lebih jelas wajah lelaki yang sedang mencium bibirnya di saat, ini. Dalam keadaan mamainya, dia terus menyentuh perlahan-lahan wajah lelaki itu dengan tangannya sambil menikmati ciuman hangat yang sedang bermain di bibirnya pada ketika, ini. Dia yang masih lagi lena diulit khayalan indahnya itu semakin ligat, jugak membalas ciuman lelaki asing yang sedang menjelma di dalam mimpinya pada ketika, ini. Tidak semana-mana Dee terus meramas-ramas rambut Darius dengan kedua-dua tangannya sambil mencium dengan penuh rakusnya bibir lelaki, itu.
     Reaksi agresif daripada Dee itu amat mengejut, kan Darius. Yalah! Dia tidak menyangka pula yang wanita itu akan bertindak lebih berani daripada dirinya. Melihatkan respon positif daripada isterinya di kala, ini menimbulkan perasaan senang di dalam hati Darius. Makhlum, lah hampir seminggu dia tidak bersua muka dengan wanita itu. Perasaan rindu begitu, mengebu di dalam hatinya. Sekurang-kurangnya meskipun, isterinya mencium dirinya di dalam keadaan tidak sedar dapatlah jugak dia melepaskan perasaan rindunya yang ditahan selama, ini.   
     Baru sahaja, Darius berniat ingin menyusupkan tangannya ke dalam baju isterinya itu tiba-tiba suara hatinya melarang dia berbuat demikian. 'No! Dont do it, Darius! Cuba kau tengok baik-baik, Dee langsung tak sedar dengan apa yang dia buat, sekarang! Mesti di saat, ini dia sedang bermimpi! Tak, kan kau nak ambik kesempatan lagi dekat diri dia, bro?! Bisikkan-bisikkan halus yang bermain-main di dalam kepalanya itu mematikan terus niat gilanya sebentar, tadi. Tangan yang menyusup ke dalam baju wanita itu dikeluarkan semula, olehnya. Ciumannya jugak turut, terhenti.
     "Baby! Why you stop, come on kiss me again!" Rengek Dee di luar kesedarannya sambil meliuk-lentokkan tubuh mugilnya itu. Perasaan ghairah semakin menguasai, dirinya di saat, ini. Rasa panas jugak terus menjalar keseluruh urat saraf tubuhnya, itu. Sehingga, kan dia mendesah dan mengerang dengan lembutnya.



                                                *****
   



     Desahan dan erangan Dee itu menjadikan diri Darius menjadi tidak tentu arah, dibuatnya. Dengan tindakkan pantasnya, jugak dia menjarakkan segera tubuhnya daripada isterinya, itu. No! You got to be strong, Darius! Getus hati kecilnya sendiri sambil meluru semula ke arah katil lantas, mengejutkan Dee daripada mamainya.
     "Bangun, sayang! Bangun!" Kejut Darius sambil menepuk-nepuk perlahan pipi mulus isterinya itu dengan tangannya.
     Tepukkan halus yang mengenai, pipi mulus Dee itu terus menyedarkan dirinya. Mata yang mamai tadi segera, digosok-gosok dengan jari-jemarinya. Selang beberapa saat kemudian, pandangannya yang samar-samar sebentar, tadi kini sudah menjadi semakin jelas dan terang. Terbeliak terus, biji matanya apabila menyedari posisi tubuh Darius begitu hampir dengan tubuhnya itu. Bukan setakat, tubuh wajah lelaki itu jugak begitu dekat dengan wajahnya pada ketika, ini. Hanya beberapa inci sahaja, jika dia bergerak sedikit confirm bibirnya bakal bersentuhan dengan bibir kemerah-merahan milik, suaminya itu.
      "Eh! Awak nak buat apa, ni hah?!" Pekik Dee dengan wajah berangnya sambil menolak kuat tubuh Darius daripada terlalu, hampir dengan tubuhnya, itu.
    Tersentak seketika, Darius apabila mendengar pekikkan tiba-tiba daripada Dee sebentar, tadi. Tangannya yang begitu sibuk menepuk-nepuk pipi wanita itu tadi turut ditepis dengan kasarnya. Terkejut terus Darius dengan pelakuan kasar daripada isterinya itu.
     "Oi! Yang kau terpekik terlolong macam perempuan gila ni dah, kenapa? Bingit tau, telinga aku ni!" Marah Darius dengan nada tingginya sambil mengetap bibirnya dengan perasaan geramnya. Nafasnya juga kelihatan turun- naik dek, menahan kemarahan yang sedang membara di dalam hatinya pada ketika, ini. Damn! Maki Darius di dalam hati kecilnya sendiri sambil meraup wajahnya berulangkali, dengan tangannya.
     Dia ingin menenangkan seketika, perasaan marah yang sedang dialaminya pada ketika, ini. Sebab kalau dia gagal mengawal kemarahannya itu takut perkara yang tidak diingini bakal berlaku. No! Calm down yourself, Darius! Bisik hati kecilnya sendiri sambil menarik nafasnya lalu, dilepaskan dengan perlahan-lahannya. Mata birunya di halakan sekilas ke arah wajah pucat lesi isterinya yang sedang berpeluk lutut di atas katil sambil menatap dirinya dengan pandangan takut-takutnya. Menyedari, situasi itu Darius terus meluru ke arah Dee dan mendakap dengan erat tubuhnya. Meskipun, dia meronta-ronta minta dilepaskan Darius semakin mengeratkan lagi dakapan tangannya sambil mencium dengan lembutnya ubun-ubun kepala wanita itu dengan perasaan bersalahnya.
     "I am sorry! I am sorry, sayang!" Pujuk Darius dengan lembutnya sambil mengusap perlahan belakang isterinya itu dengan tangannya. Dia ingin mententeramkan seketika, hati wanita yang telah menawan hatinya itu.
     Tersentuh seketika, hati Dee selepas mendengar pujukkan lembut daripada Darius terhadap dirinya di waktu, ini. Entah mengapa, pelakuan lembut lelaki itu begitu membuai hati wanitanya. Sedang leka, melayan perasaannya sendiri tiba-tiba dia teringatkan semula kecurangan Darius. Tersedar terus dia daripada mimpi indahnya seketika, tadi. Tup! Tiba-tiba semua impian dan angannya ingin hidup bersama lelaki itu untuk selamanya turut musnah apabila mengingatkan pengkhianatan serta penipuannya selama, ini. Dengan pantasnya jugak, Dee terus menolak dengan kasarnya dakapan Darius lalu, bangkit dengan segeranya daripada katil.
      "No! Stay je dekat katil, tu! Saya nak tuan Darius dengar baik-baik apa yang saya nak kata, kan sekarang ni!" Pinta Dee sambil mengangkat sebelah tangannya ke arah Darius sebagai isyarat supaya lelaki itu tidak datang menghampiri dirinya lagi.
     Terguris terus hati Darius apabila melihatkan pelakuan dingin wanita itu terhadap dirinya di saat, ini. Namun, dia tidak berdaya untuk berbuat apa-apa selain duduk di birai katil sambil menatap dengan sedihnya wajah jelita isterinya itu.
     "Baiklah, abang dengar! Sayang cakap, lah! Abang dengar, sekarang!" Arah Darius dalam nada mendatarnya. Di dalam hati dia berdoa agar wanita itu tidak meminta cerai daripada dirinya.
     "Saya nak depan papa dan ibubapa tuan Darius saja kita berdua boleh berlagak mesra seperti, pasangan suami-isteri yang bahagia tetapi bila di belakang mereka saya buat hal saya sendiri tuan Darius buatlah hal sendiri, jugak! Macam mana tuan Darius, setuju?!" Soal Dee dengan nada tegasnya.
     Huh! Nasib baiklah, dia minta itu saja! Cuak jugak hati aku ni kalau dia minta divorce, tadi! Desis hati kecil Darius sendiri.
     "Okey! Abang setuju, but Deya kena ingat something! Tak semestinya abang setuju dengan permintaan tadi, sayang boleh buat sesuka hati pula dekat belakang abang!"
    Terjegil terus biji mata Dee bila mendengar jawapan Darius sebentar, tadi. Isskk! Dia ni, tadi kata setuju tapi sekarang kata tak nak, pula! Adoi, peninglah kepala aku kalau macam, ni! Desis hati kecil Dee dengan wajah bingungnya.
     "No! You listen here tuan Darius saya ta....."Belum sempat, Dee hendak menghabiskan percakapannya Darius terus meluru ke arah dirinya lantas merangkul pinggangnya lalu terdorong terus tubuhnya ke arah dada bidang suaminya, itu. Tergamam dan terkunci seketika mulut Dee, dibuatnya apabila melihat pelakuan spontan daripada Darius, itu.
     "Will you shut up for a while, my dear wife!" Bisik Darius dengan lembutnya sambil menghembuskan nafasnya perlahan-lahan ke arah pipi mulus isterinya, itu.
    Meremang terus bulu tengkuk Dee, dibuatnya. Rangkulan tangan lelaki itu cuba dileraikan, olehnya.
     "Let me go, now tuan Darius!"
     "What? Tuan Darius! No, dont call me like that, sayang! I dont like it! Just call me, abang!" Celah Darius dengan cepatnya sambil membenamkan terus wajahnya ke arah leher jinjang wanita yang begitu dicintai dan dikasihi oleh dirinya, itu.




Dia pencuri hatiku.Where stories live. Discover now