Bab 66 Mature Content(18) sx

20.9K 157 1
                                    

    Dee terus bersorak dengan riang di dalam hatinya apabila melihat bot yang dinaikinya, itu semakin menghampiri jeti pulau Redang. Oi! Dee, kau janganlah nak excited sangat! Kang, Darius fikir kau seronok pula nak pergi honeymoon dengan dia! Bisikkan halus yang menerpa ke relung hatinya itu menghilangkan terus mood seronok yang dirasakan olehnya seketika, tadi. Darius yang daripada tadi sibuk menghadap telefon bimbitnya tiba-tiba mengalihkan wajahnya ke arah isterinya yang sedang duduk bersebelahan dengan dirinya, itu.
   Pelik! Kenapa muka dia nampak muram saja aku, tengok? Tadi, bukan main ceria lagi! Apa pula masaalah dia kali, ni? Bertubi-tubi persoalan mulai, menyesak masuk ke dalam kotak fikirannya. Perlahan-lahan, dia menarik baju hodie wanita itu dengan hujung jarinya. Sengaja, ingin menarik perhatian isterinya yang begitu asyik dengan lamunannya.
    Tersentak seketika, Dee daripada lamunannya apabila merasakan baju hodienya ditarik daripada arah belakang. Wajahnya kemudian, dipalingkan dengan segera. Bertembung terus pandangan matanya dengan mata biru milik, Darius. Terpegun terus, dia merenung keindahan warna mata lelaki itu yang membuatkan dadanya berdebar dengan begitu kencang, sekali. Mata itulah yang selalu menganggu tidur malamnya selama, ini.
    "I like you eyes and mouth Dee! So! beautiful and sexy!" Bisik Darius dengan pandangan redupnya sambil mengelus lembut pipi Dee.
    Detak jantung Dee semakin, berpalu dengan lajunya. Bisikkan romantis suaminya itu membuatkan dirinya seperti, berada diawang-awangan. Dirinya seperti berada di langit ke tujuh. Betul, kah apa yang aku dengar sekarang, ni? Aku tak bermimpi, kah? Tanya hati kecil Dee sambil mengetip bibirnya sendiri.
    "Tuan Darius! Jangan nak merepek yang bukan-bukan, lah!" Tutur Dee dengan wajah merah padamnya. Malu, siot! Kerana tidak tahan dengan renungan mengoda lelaki itu dia ingin menundukkan wajahnya. Namun, Darius bertindak pantas laju saja tangan lelaki itu memaut kearah dagunya. Terdongak semula wajah Dee kearah suaminya, itu.
    "Please! Don't hide you sweet face from me, my dear wife!" Bisik Darius dengan suara garaunya.
    Sekali lagi, lelaki itu berbisik dengan lembutnya sambil menatap kearah wajah Dee dengan renungan tajamnya. Terkesima terus Dee, dibuatnya. Dup!....Dup!...Rentak jantung Dee terus berdetak dengan lajunya. Nafasnya juga mula kelihatan, turun naik menahan gelora asmara yang sedang menguasai dirinya di saat, ini. Aduh! Semakin lama aku tengok muka dia, ni! Lama-lama boleh sangkut juga aku dibuatnya, nanti! Keluh Dee sendiri di dalam hatinya sambil mengetip bibir bawahnya.
    Darius yang geram dengan bibir mugil Dee terus mendekatkan wajahnya ke arah wajah wanita itu dan ingin mencium bibirnya. Tetapi suara pengumuman pemandu bot membantutkan terus hasratnya, itu.
     "Selamat petang! Semua penumpang diminta, beratur! Kita dah sampai dekat, jeti Pulau Redang! Have fun, everyone!"
    Huh! Selamat, aku! Desis hati kecil Dee sendiri sambil menghelakan nafas dengan perasaan leganya. Sekilas, dia merenung ke arah suaminya yang sedang bersembang dengan beberapa pelancong asing yang turut sama menaiki, bot tersebut. Dia cuba mencuri dengar perbualan lelaki itu.
     "Who's that, woman?!" Tanya pelancong wanita mat salleh itu kepada Darius.
     "That's my wife! We just, married!" Jelas Darius dengan senyuman lebarnya sambil mengenyitkan sebelah matanya ke arah Dee.
    "You wife so beautiful, sir!" Celah suami pelancong wanita itu kepada Darius.
    "Yes! I am so lucky have her as, my wife!" Jawab Darius sambil tersenyum apabila mendengar Mr. Denise memuji kecantikkan Dee. Dia sendiri juga tidak menafikan wanita yang dikahwininya itu memang seorang yang jelita. Cuma yang peliknya apasal, isterinya sentiasa berlagak dan berpakaian seperti seorang lelaki? Pertanyaan inilah yang selalu bermain-main di dalam kotak pemikiran Darius. Sedang asyik, mengelamun Mr. Denise menyapa Darius.
    "Darius!"
    "Eerr...yes, mr. Denise!" Jawab Darius dengan wajah gelabahnya.
    "You wife call you right, now!" Ujar mr. Denise sambil menundingkan jari telunjuknya ke arah Dee yang sibuk menaikkan beg pakaian mereka berdua naik ke atas jeti sambil dibantu pemandu bot.
    "I got to go, now mr. Denise!"
    Sejurus mengatakan yang demikian, Darius melangkah semula ke arah bot dan segera membantu isterinya menaikkan beg pakaian tersebut.
    "Isskk! Beratnya! Tuan Darius letak apa dalam beg, ni? Berat semacam je, saya tengok!" Keluh Dee dengan wajah berpeluhnya sambil meletakkan beg tersebut di atas jeti. Peluh yang membasahi dahinya segera dikesat dengan tangannya.
   Darius yang masih leka, memerhatikan wajah Dee tidak menghiraukan langsung dengan pertanyaannya sebentar, tadi. Dia begitu terpukau dengan penampilan wanita itu di saat, ini. Walau sekadar, mengenakan pakaian simple seperti itu isterinya masih kelihatan sexy dan hot di pandangan matanya. Perlahan-lahan dia mendekati wanita itu lantas, menguis sedikit anak rambut yang menutupi sebahagian wajahnya. Terkejut terus Dee dengan perbuatan pelik lelaki, itu. Mulutnya yang sibuk mengomel sebentar, tadi terus terdiam.
    "Tuan Darius ni dah ken...."Belum sempat, Dee hendak menghabiskan percakapannya Darius terus mencelahnya.
    "Kesiannya, my sweet wife ni! Mesti you tired, kan? Jom! You follow i, sekarang!"
    Selepas mengatakan yang demikian, Darius terus menyeret pergelangan tangan Dee dan beredar pergi dengan segeranya daripada jeti tersebut.
    "Takkan tuan Darius nak tinggalkan beg pakaian kita macam tu, saja!" Pekik Dee dengan wajah bingungnya.
    Mati terus langkah kaki Darius selepas mendengar pekikkan kuat daripada Dee sebentar, tadi. Tatapan matanya terus di halakan ke arah wanita itu.
    "You dont have to worry! I dah suruh budak lobi ambik beg tu nanti! But for now, you must follow me. I got something to show you!" Tutur Darius sambil menyeret semula pergelangan tangan isterinya, itu.
     Show me, something? Isskk! Apa lagilah yang nak dibuat oleh lelaki psyco ni dekat, aku? Harap-harap dia taklah buat benda-benda yang mengarut, tu! Desis hati kecil Dee sendiri sambil menyaingi, langkah lebar suaminya itu.

Dia pencuri hatiku.Where stories live. Discover now