Kapitel 13

34.8K 359 34
                                    

Fem dagar har gått. Fem dagar av flum, bråk, skratt, hat, kärlek och ja, Gud vet allt.
Nu har vi stannat i Göteborg iallafall.

Klockan är nio och killarna är lediga hela dagen. Eftersom vi är i Göteborg så vill dom ju självklart åka till Liseberg så det är där vi kommer spendera dagen idag.
Omar har även sovit hemma hos han inatt, men av vad jag har hört av killarna så ska vi möta honom vid Liseberg.

"Nasse får jag välja kläder åt dig idag?" Frågar Ogge och ställer sig vid min sida där jag står framför min öppna garderob, med beslutsångest över vad jag ska ha.

Nasse, det är något Ogge kallar mig för hela tiden. Ett finare ord för gris typ. Väldigt smickrande.

"Om jag får välja åt dig" säger jag och kollar upp på honom. Han räcker fram sin hand, jag tar den och vi skakar.

"Deal" svarar han innan jag hoppar till hans garderob som han delar med Oscar.

Oscar står redan vid garderoben.

Shirtless.

Damn.

"Skaru sno våra kläder?" Frågar Oscar samtidigt som han drar ut en T-shirt som han drar över huvudet.

Där försvann den trevliga synen.

"Aa era byxor passar mig" säger jag och tar ut ett par svarta jeans shorts. Oscar skrattar och skakar på huvudet, svarar inte utan går bara därifrån fram till Felix som sitter och tuggar på sin macka.

Jag kollar noggrant igenom linnena som hänger på galgar. Att Ogge ska ha linne är en självklarhet för mig. Liksom, hans armar vill man mer än gärna se. Ett enkelt mörkblått linne med något svart tryck på väljer jag. Enkel men väldigt snygg outfit enligt mig.

"Färdig!" Säger jag, som ett barn som ätit upp sin mat. Ogge kollar åt mitt håll med ett leende på läpparna.

"Du har ju sjukt mycket kläder så jag är inte färdig" säger han och sträcker in handen.

"Fast du kan ha den här" säger han med en peddo blick och kastar en bh på mig, samma rosa som han tog första dagen. Jag skrattar och nickar.

Vi två, jag och Ogge, har kommit läskigt nära varandra på så få dagar. Han har blivit som en bror för mig.

Jag drar in armarna i tröjan och knäpper fast bh-n.

"Nu är jag också färdig!" Säger Ogge glatt och kollar åt mitt håll.

"Du får visa först" säger Ogge och jag skakar på huvudet.

"Nej det får du göra" svarar jag.

"Nej du"

"Du"

"Men ni beter er som barnungar hörni, Ogge visar först och Vanessa sen" säger Kat som stått och tittat på oss en lång stund.

Jag skrattar och räcker ut tungan mot Ogge.
Han ger mig en sur blick tillbaka och sedan en till Kat. Vi båda skrattar bara innan hon går ut ur bussen.

"Okej men jag har valt det här" säger han och drar ut ett par ljusa shorts med en magtröja till som har långa armar.

Ja, min garderob består typ bara av magtröjor och basketlinnen. Men jag älskar det.
Imponerat höjer jag på ögonbrynen och nickar.

"Bra val, du har fan smak" flinar jag och Ogge skrattar.

"Nu vill jag se vad du har valt" säger han och jag vänder mig mot garderoben, drar ut kläderna jag har valt och håller upp dom. Precis som mig nickar han imponerat.

"Bra val, du har fan smak" härmar han mig och jag börjar skratta.

"Men en fråga, varför valde du linne?" Frågar han retsamt och går emot mig.

Jag himlar med ögonen eftersom jag vet vad han tänker på, men jag tänker inte erkänna att hans tankar stämmer.
När det bara är centimetrar mellan oss stannar han och ger mig ett hånfullt flin, det där busiga som jag ofta får.

"För att du gillar mina armar, right?" Säger han överlägset.

"Ptf nej, dina armar är väl inte så märkvärdiga" svarar jag.

Yep, en lögn. Men Ogge är dryg så han får inte veta.

"Mhm du tycker det du? Ska vi se om du säger samma snart?"

Han ger mig ännu en busig blick innan han sätter händerna i sidorna på min mage och kittlar mig.
Jag tjuter högt och försöker ta mig loss. Med det resulterar det att jag lyckas vända mig om med ryggen mot honom, men han drar mig bara närmare och får ett stadigare grepp.

"All,ltsååå jaggg h,hatar diiiig!" Skrattar jag fram med tårarna rinnandes ner för kinderna.

Att jag alltid ska börja gråta när jag skrattar för mycket.



Ännu ett tråkigt kapiteeeeel :( sorry, hade planerat mer egentligen men har inte haft tid.. :(

Du är inte den jag trodde - f.sWhere stories live. Discover now