Jag öppnar sakta ögonen och blinkar några gånger. Ljuset som trängs in mellan persiennerna träffar rakt i mina ögon och jag suckar.
En dörr som öppnades och stängdes fick mig att vakna och nu hörs även röster nerifrån. Jag rynkar pannan och försöker sätta mig upp, men något som håller hårt runt min midja hindrar mig. Jag rynkar pannan igen. Men när jag känner kroppen som ligger bakom mig så kommer jag ihåg gårdagen. Mina kinder hettas till och jag kryper längre ner under täcket. Shit. Jag har verkligen förlorat oskulden nu, med Felix Sandman. Det är nog många tjejers dröm. Men jag är inte glad över att det är den kända Felix Sandman utan bara Felix.
Rösterna nerifrån hörs igen och jag spärrar upp ögonen. Felix föräldrar. Dom skulle väl komma hem igår kväll till och med. Tänk så har det varit in i hans rum, där alla våra kläder ligger på golvet och vi ligger i sängen, under samma täcke och har inte ett enda plagg på oss. Om det är så, då vill jag bara sjunka igenom jorden och aldrig mer komma tillbaka. Aldrig skulle jag våga kolla in i deras ögon mer.
"Felix" viskar jag och petar till han med armbågen mot hans bröst.
Inget svar.
"Felix!" Säger jag högre och gör större rörelser.
Han mumlar något men rör sig inte, andetagen blir tyngre igen och jag suckar. Kan han inte bara vara lätt väckt?
"Felix din mamma står i rummet" säger jag och får snabbt en reaktion.
Han sätter sig snabbt upp och flämtar till, blicken åker fram och tillbaka över hela rummet och landar tillslut på mig, som ligger kvar och fnissar.
"Men din lilla.." säger han och ger mig en sur blick.
Jag fnissar igen och han lägger sig ner bredvid mig.
"Du vaknade ju aldrig och dina föräldrar är faktiskt hemma så vi borde gå upp nu innan dom kommer hit och hittar oss i detta tillstånd" säger jag och vänder huvudet mot honom. Vi båda ligger på rygg och han har redan sitt huvud vänt mot mig så våra nästoppar nuddar lätt vid varandra. Jag ler och flyttar fram ansiktet en aning för att nudda hans läppar. Han besvarar den korta kyssen och drar handen genom mitt hår.
"Godmorgon" viskar han och ler.
"Godmorgon" svarar jag och ler tillbaka.
Det är galet hur mycket jag tycker om denna kille. Han är helt underbar, även om vi har hunnit bråkat ett antal gånger så är han ändå den som får mig att må bäst nu. Men samtidigt, vad vore ett förhållande utan bråk?
"Vi kanske ska gå ner nu" säger han och jag nickar osäkert.
Jag hoppas verkligen att hans föräldrar inte har varit in här.
Felix sätter sig upp och sträcker sig efter sina kalsonger som ligger ganska nära sängen. Snabbt drar han på sig dom och reser sig upp.
"Kan jag få mina kläder?" Frågar jag eftersom dom ligger längre bort och för att själv få tag i dom så skulle jag behöva resa på mig, det har jag ingen större lust till.
Felix flinar men plockar upp min bh och mina trosor, kastar dom i sängen och vandrar vidare till sin garderob. Samtidigt som jag drar på mig mina underkläder drar Felix på sig ett par blåa mjukis shorts som är uppvikta och slutar strax ovanför knäna.
"Vill du låna en T-shirt?" Frågar han och sträcker sig till hyllan överst.
"Gärna"
Han drar ut en ljus lila T-shirt och kastar den mot mig. Jag drar på mig den och reser mig upp ur sängen. Den slutar precis under min rumpa.
Felix går fram till mig och knyter fast sina händer bakpå min rygg, jag gör desamma på han. Han ler och pussar mig på pannan, på ögonlocken, näsan och tillsist munnen. Mitt leende växer och jag kollar upp i hans fina ögon.
Ni vet den där känslan när man bara bubblar av lycka? När man inte kan sluta le och bara skulle kunna göra vad som helst? Precis så känner jag mig nu. För framför mig står världens finaste kille och har känslor för just mig. Mig av alla tjejer i världen. Det finns miljontals av dom, som är vackrare, har finare personlighet och är bara bättre än mig. Men ändå väljer Felix mig.
"Vet du hur vacker du är Vanessa?" Frågar han och jag skakar på huvudet.
Att bli kallad vacker må vara bland det bästa som finns, speciellt när det är av Felix.
"Då ska jag påminna dig varenda dag om hur otroligt vacker du är" säger han och trycker sina läppar mot mina.
Världens finaste.•
Har ett till kapitel färdigt som möjligtvis kan komma upp senare ;)
CZYTASZ
Du är inte den jag trodde - f.s
FanfictionVanessa, en helt vanlig tjej på 16 år tvingas följa med på en sommar turné med sin morbror Daff och hans band The Fooo. Vanessas planer för sommaren förstörs då helt och hatet till bandet blev bara större. Men hon följer med ändå, hon lär känna kill...