•Ogges perspektiv•
Jag kollar på Oscar som ser en aning obekväm ut där han sitter bredvid Julia. Han smuttar på sitt kaffe och sneglar stelt mot henne lite då och då. Emelie som sitter på stolen bredvid mig tuggar glatt på sin macka samtidigt som hon nynnar på någon låt, som råkar vara vår låt build a girl.
"Vad nynnar du på?" Flinar jag och hon kollar upp på mig med ett enkelt skratt.
"Tönt" säger hon och jag sätter armbågen i sidan på henne.
Gårdagen vid havet var väldigt lyckad. Jag och Emelie badade endast en kort stund, till skillnad från Oscar och Julia som var i vattnet i säkert en timme. Det var nästan så att vi trodde att de båda drunknat med tanke på hur mycket dom druckit. Men tillslut kom dom upp ur vattnet, fnissandes och tafsandes på varandra. Antar att dom hade någon hångel stund i vattnet. Jag och Emelie var inte alls lika på. Vi myste mest, hon satt mellan mina ben med ryggen mot mitt bröst. Mina armar hade varit slingrade runt hennes kropp och vi hade bara pratat om allt möjligt. Sen somnade dom i våran stuga, i två sängar med bredd 90 fick vi trängas i. Jag med Emelie såklart och Oscar med Julia. Igår verkade dom två inte vilja släppa varandra, idag när alkoholen försvunnit från deras kroppar var det tvärtemot. Dom kan knappt kolla på varandra.
"Mamma skrev, hon vill att vi kommer över till dom en sväng" säger Julia med blicken på Emelie.
"Men dom är väl int-"
"Nu" avbröt Julia och reste sig upp från stolen.
Emelie kollar ursäktande på mig och jag ler tillbaka. Vi alla fyra går ut i hallen och de hoppar i sina sandaler. På två sekunder har Julia dragit ut Emelie och ett snabbt hejdå sades.
"Vad är det med er?"
"Ogge jag gjorde något väldigt dumt igår"
Säger vi samtidigt och jag rynkar pannan.
"Vad gjorde du?" Frågar jag och Oscar drar handen genom sitt fluffiga hår.
"Eller det var jag och Julia, vi typ.. Hade sex i vattnet" säger han med en orolig min. Jag spärrar upp ögonen och gapar. Visst, det är inte konstigt att Oscar gör något sådant med en ny tjej när han är full. Men det chockerar mig ändå, varför vet jag inte. Men han verkade ju tycka om Julia, han brukar inte göra så då. Om han gillar någon så tar han det lugnt med dom.
"Va?" Säger jag, dum som en åsna.
"Men du hörde. Vad ska jag göra?" Frågar han och går in i köket igen, där vi nyss satt allihopa och åt frukost.
"Prata med henne bara, ni båda var ju fulla och det kan säkert bara styrkas över, ni kan ju börja om typ" säger jag och dricker ur den sista juicen ur mitt glas.
"Mm, alltså fan" suckar han och drar frustrerat händerna över ansiktet.
•Felix perspektiv•
Jag kollar upp på Johnny som dricker kaffe ur den blåa koppen. Han har redan blicken på mig på och ett stort flin sprids på hans läppar när jag kollar på honom. Det hemska flinet som jag bara vill spy på. Jag vill bara få bort det från hans ansikte. Men att jag är fastbunden i den här stolen gör det omöjligt.
"Hoppas du hamnar i helvetet sen när du dör" fräser jag och får honom att skratta. Han reser sig upp och går fram till mig, med armarna i kors och ringen i läppen som ett lekande material.
"Hoppas att DU hamnar i helvetet, idag" säger han och drar fingret över min kind där ett jack från en hård smäll finns. Jag spänner käkarna, både av smärta och ilska.
ESTÁS LEYENDO
Du är inte den jag trodde - f.s
FanficVanessa, en helt vanlig tjej på 16 år tvingas följa med på en sommar turné med sin morbror Daff och hans band The Fooo. Vanessas planer för sommaren förstörs då helt och hatet till bandet blev bara större. Men hon följer med ändå, hon lär känna kill...