Killarnas konsert var lika grym som alltid lät det som. Dom var lika hypade som vanligt iallafall när dom klev av scenen. Jag fick sitta på bussen tillsammans med någon kille som kör parkour med killarna, som också var skadad. Jag minns inte ens hans namn och mycket hade inte sagts under tiden han var här heller.
Nu är vi påväg till nästa stad iallafall. Vad den heter minns jag inte.
Vi ligger i våra sängar, eller jag ligger i Ogges säng och han i min. Eftersom det fortfarande är alldeles för komplicerat för mig att ta sig till sängen jag borde sova i så offrade han sig till att byta. Sängen längst fram, som jag och Felix tidigare bäddat ut, var upptagen av någon i deras crew. Varför han sov där vet jag inte.
Skärmen på min mobil lyses upp och jag tar tag i den. Ett sms. Ifrån Felix. Som ligger i sängen snett ovanför mig. Jag höjer på ögonbrynen och öppnar meddelandet.
En bild på honom där han gör duckface och peace tecken finns i meddelandet.
"Visst är jag fin??"
Står det under bilden och jag skrattar lågt.
"Nej du är skitful"
Svarar jag och hör hur han mumlar något från sin säng. Han låter tjurig och jag fnissar.
"Synd om dig som har en skitful pojkvän"
Får jag till svar. Mina mungipor far längre upp och jag skakar på huvudet innan jag skriver in ett svar.
"Ja det är synd om mig som är skitsnygg"
"Mm men tur för mig som blir omtyckt av sin skitsnygga flickvän fastän jag är skitful"
"Ja tur för dig men om du ursäktar min skitfula pojkvän så vill din skitsnygga flickvän sova nu så godnatt puss"
"Okej godnatt skitsnygga flickvän puss från din skitfula pojkvän"
Jag fnissar och skakar på huvudet innan jag låser telefon och lägger den mellan kudden och väggen.
Jag slutet ögonen. Bilden av när Johnny går emot mig med sitt hemska flin spelas upp. Snabbt öppnar jag ögonen igen och sväljer allt saliv som bildats i min mun. Jag blinkar flera gånger för att få bort den hemska synen men varje gång jag stänger ögonen så finns han där. Varje gång skär det i hjärtat på mig och min mage vänds ut och in. Illamåendet stiger rejält. Jag stänger ögonen en sista gång. Men hans flin kommer bara fram igen så jag öppnar snabbt mina ögon. Tårar hotar i mina ögon och jag biter ihop hårt.
För att inte väcka alla andra så låser jag upp min telefon igen och skickar iväg ett sms till Ogge. Att ha Felix bredvid mig nu känns på något sätt inte rätt. För det första har vi precis bråkat och jag vet inte om jag förlåtit honom riktigt än. För det andra så ser han väldigt läskig ut nu med det blåa öga och den svullna läppen som är sprucken men nu igen sydd. Men skulle jag kolla på honom så skulle jag bara bli mer rädd. Speciellt när det är så mörkt. Då kanske allt slutar med att jag vaknar mitt i natten och kollar på honom, blir rädd och puttar ner honom så att skadorna blir värre. Det skulle inte vara så lyckat.
Ogge svarar snabbt på min fråga om han var vaken, dock svarar han nej. Jag ler och skriver in ett nytt sms.
"Okej kan du lägga dig med mig?"
Skickar jag iväg och får ett "aa" till svars.
Efter det hörs det att han rör på sig, lyckas tyvärr slå i någon kroppsdel i väggen och säger aj, lite för högt.
"Men Ogge håll käften" muttrar Oscar.
"Jaja förlåt" mumlar Ogge surt tillbaka och jag skrattar väldigt lågt. Dessa killar ses som smidiga men är bara allmänt klumpiga.
Jag flyttar mig längst in mot väggen precis innan det röda skynket dras upp en bit och Ogge kikar in. Hans hår står åt alla håll och kanter, vilket ser väldigt komiskt ut.
"Hej" ler han och kryper ner bredvid mig.
Jag svarar med ett hej och lyfter på täcket så att han ska få tillgång till det. Han bäddar ner sig bekvämt och tar min kudde. Jag rynkar pannan men när han sträcker ut sin arm så fattar jag grejen. Så jag lägger huvudet på hans arm och använder dem som kudde.
"Är det något?" Viskar han och jag kollar upp i hans ögon.
Vi ligger sådär nära varandra igen. Om vi skulle vara skådespelare i en film så skulle alla sitta och vänta på kyssen nu. Kyssen som skulle skapa drama mellan mig, Ogge och Felix. Kyssen som skulle göra slut mellan mig och Felix. Men att kyssa Ogge finns inte i min värld. Han är min bästavän. Inget mer. Jag är ganska så säker på att han känner likadant för mig. Vi har ju alltid skrattat tillsammans när folk frågar om vi är ett par. Så bästavänner, det är det enda vi är.
"Johnny" mumlar jag och vänder ner mitt ansikte.
Ogge lägger armen kring min midja och drar mig närmare sig.
"Du vet att du alltid är trygg hos oss, här kan inget skada dig" säger han och jag gosar in mitt ansikte mot hans bröstkorg, lägger min arm runt hans mage och ler.
Vad skylla jag göra utan den här Oscar Molander?
-
Jag har F i svenska så hittar ni stavfel eller särskrivningar eller något annat fel så vet ni varför
ville bara skriva det nu ska jag äta kex sen sova för jag är sjuk
VOCÊ ESTÁ LENDO
Du är inte den jag trodde - f.s
FanficVanessa, en helt vanlig tjej på 16 år tvingas följa med på en sommar turné med sin morbror Daff och hans band The Fooo. Vanessas planer för sommaren förstörs då helt och hatet till bandet blev bara större. Men hon följer med ändå, hon lär känna kill...