En timme går.
Två timmar går.
Tre timmar går.
Dom dyker inte upp.
Daff ringer och ringer till dom hela tiden, men får aldrig något svar. Att han är irriterad syns klart och tydligt.
"Du har ingen aning om vad dom håller på med?" Frågar Daff för säkert femtionde gången.
Jag suckar och skakar på huvudet.
"Nej, dom berättar inget för mig" svarar jag och snurrar med min mobil på bordet.
Daff borde väl veta bättre än mig vad det är dom håller på med? Jag har känt killarna i några dagar och han i, Gud vet vad.
"Dom där jävla aporna ska ha konsert om 7 timmar och är inte här?!"
Daff är nästan läskig nu. Men att han kallar killarna för apor får mig att bita mig hårt i läppen för att inte börja skratta.
•Ogges perspektiv•
Jag duttar försiktigt på det torkade blodet under näsan och grimaserar till av smärta. Blodet har slutat runnit men smärtan är kvar.
"Vad fan ska vi säga till dom andra? Och konserten ikväll? Jag kommer ju fan ha dö ont och se helt fuckad ut" muttrar jag och kollar mig i spegeln.
Med blodet borta ser jag mindre fuckad ut. Men svullnaden börjar ta över.
"Du måste seriöst lära dig att du det lungt Ogge, du kan inte bara hetta på sådär" säger Oscar och kollar nästan surt på mig.
"Killen var ju ett svin? Fan ska jag göra då? Stå bredvid och vara hejarklack åt honom?" Morfar jag och slänger en snabb blick på honom.
"Men chilla grabbar. Ogge gjorde rätt. Killen förtjänar det" säger Omar lugnt och både jag & Oscar blänger på honom.
"Ogge säg att du sprang in i en lyktstolpe eller något" lägger han sedan till.
Jag suckar.
Hur dumt låter det inte?
'Hej Daff jag sprang in i en lyktstolpe och bröt typ näsan' nej, det funkar inte.Vi behöver en bättre plan.
För tillfället befinner vi oss på en toalett i en affär. För dom utanför kan det nog verka fel att fyra killa låst in sig på en toalett. Men för oss är det inget konstigt. För vi gör inget SÅNT med varandra. Euw.
"Jag vet! Vi säger till Daff att vi var tvungna att dra för att våran vän behövde hjälp med en sak. Sen på vägen tillbaka träffade vi fans och vi hittade ett asbra parkour ställe som vi provade på. Vi glömde bort tiden och du Ogge ramlade med ansiktet mot en järnstång, därför ser du ut som du gör" säger Felix som står lutade mot dörren.
Vi nickar.
Ganska dum men pålitlig förklaring och dum som Daff är så skulle han såklart gå på det. Vi skulle nog få en fet utskällning, men vad gör det om 10 år?
"Mm visst, vi kör på det. Men vi borde dra tillbaka nu" svarar Oscar och reser sig upp från toalettlocket han satt på.
Vi går ut.
Utanför vänds många konstiga blickar mot oss. Ännu konstigare blir dom när de ser våra rufsiga hår och kläderna som ser slarvigt pådragna ut. Bara tanken på vad de måste tro att vi har gjort får mig att börja fnissa.
"Vad är det som är så kul OG?" Frågar Felix som dyker upp vid min sida.
Jag flinar och saktar in för att låta dörrarna öppnas.
VOUS LISEZ
Du är inte den jag trodde - f.s
FanfictionVanessa, en helt vanlig tjej på 16 år tvingas följa med på en sommar turné med sin morbror Daff och hans band The Fooo. Vanessas planer för sommaren förstörs då helt och hatet till bandet blev bara större. Men hon följer med ändå, hon lär känna kill...