Efter en lång stund på taket med en massa prat om allt möjligt så väljer vi att gå ner när klockan slår halv sex på morgonen. Enligt Ogge har vi suttit här i sex timmar, sen halv tolv alltså. Det är nästan galet hur länge vi har pratat, vi har verkligen pratat hela tiden och varit tyst i max två sekunder. Inte minns jag vad vi har sagt heller. Men jag vet att vi har skrattat en del men även haft många seriösa samtal.
Försiktigt öppnar Ogge dörren till vårt rum och vi går in. Synen där inne får mig att börja skratta, skratta lågt för att inte väcka de tre trollen som ligger slängda här. I en säng ligger Omar, på rygg och täcket ligger bredvid honom. Hans huvud hänger utanför madrassen och hans mun är helt öppen. Lika som huvudet hänger ena armen utanför sängen och den andra på magen. Benen ligger åt ett varsitt håll, precis som om han skulle gå ner i splitt. Oscar ligger i soffan, eller ligger kan jag inte säga att han gör, för överkroppen är i soffan och underläppen utanför. Hans händer ligger utåt åt varsitt håll. Tillsist har vi Felix, han ligger med huvudet där fötterna borde vara. På mage ligger han och dreglar, rak som en spik.
Vad har dom ens gjort?
"Ser ut som om de har blivit fulla igen eller något" fnissar Ogge och drar upp sin telefon. Han fipplade med den ett tag innan han höjer den och tar ett kort på dom, ett väldigt bra kort blir det där man ser dom tydligt.
Jag fnissar lågt när han går in på Twitter och laddar upp bilden tillsammans med texten. "What is this? lol".
"Du är så elak" säger jag och går fram till min säng.
Han skrattar, lite väl högt och Oscar grymtar till, som en gris ungefär och vi skrattar igen.
Jag drar av mig alla kläder, förutom underkläderna då och drar på mig pappas T-shirt innan jag knäpper upp min bh innan jag flyger ner i sängen. Ogge har bara fått av sig sina strumpor och kämpar nu med att få upp bältet på sina byxor. Ska jag vara ärlig så är det nog första gången jag ser Ogge ha bälte på sig.
"Den här skiten funkar ju inte" muttrar han och drar av sig tröjan istället.
"Jag skulle kunna hjälpa dig men det vore konstigt" säger jag och han kollar upp på mig med ett flin.
"Men jag bryr mig inte och det gör inte du heller så kan du hjälpa mig?" Frågar han och lutar sig bakåt så att han halvligger.
Jag suckar men reser mig upp och släpar fram benen till hans säng som ligger på andra sidan rummet.
"Om du sover bredvid mig inatt" säger jag och sätter mig över hans lår. Han höjer på ögonbrynen.
"Mm det låter bra, först klär du av mig och sen sover jag bredvid dig. Vad skulle Felix säga?" Flinar han med en peddo blick.
Jag skrattar och slår till honom på magen, löst men det låter ändå ganska högt och Oscar grymtar till igen.
Eftersom vi båda är trötta så skrattar vi igen, vi skrattar nog åt allt. Fast när Oscar låter som en gris så skulle jag nog skrattat även om jag vore trött eller inte. För vem låter egentligen som en gris i sömnen? Liksom, va?
"Men det börjar bli tråkigt att sova ensam ju" svarar jag och börjar pilla med hans skärp.
"Lägg dig med Felix då" säger han och jag kollar upp på honom.
"Jag är fortfarande sur på Felix"
"Och du låter som en treåring nu"
"Du kan inte ens knäppa upp ditt egna bälte, så vem är det som är tre år?" Säger jag, stolt över mina ord då jag faktiskt vann över honom där.
Jag får upp bältet utan problem och han kollar på mig med en förvånad min.
"Men hur? Det gick ju inte först?" Säger han och sätter sig upp.
Jag viftar med fingrarna framför hans ansikte och ler.
"Jag har magiska fingrar"
Jag reser mig upp och Ogge gör det snabbt efter mig.
"Har du säkert" svarar han och drar av sig sina byxor.
Snabbt drar jag tag i hans täcke och springer på tå över till min säng. Hade jag sprungit vanligt så hade jag låtit som en elefant tyvärr och då hade killarna garanterat vaknat.
"Ahme" säger Ogge och går tyst över till mig.
Jag kryper ner under mitt täcke och lägger Ogges täcke bredvid mig.
"Nu har du inget val för jag tänker inte låta dig få tillbaka ditt täcke så länge du inte ligger här" säger jag och han himlar med ögonen.
Eftersom klockan är säkert 6 på morgonen nu så har det hunnit blivit ljust så rummet är fyllt med ett svagt ljus.
"Gumman om du inte minns så är du jätte klen så jag skulle bara behöva peta på dig så orkar du inte hålla emot om jag skulle försöka ta mitt täcke. Men eftersom jag är så snäll så tänker jag väl sova bredvid dig"
Han lägger sig ner bredvid mig och jag räcker ut tungan. Han gör detsamma.
Jag kryper längre ner under täcket och lägger mig på sida istället med ansiktet mot Ogge. Eftersom detta är en 90 säng så är det mer än trångt här.
"Godnatt"
"Godnatt"
•när dom vaknar igen, fortfarande Vanessas perspektiv•
Jag öppnar sakta ögonen men stänger dom snabbt när det starka ljuset bländar mig. Jag vänder mig om och öppnar dom igen. Denna gången går det bättre men jag blinkar ett par gånger för att få upp dom helt. Tröttsamt sätter jag mig upp och kollar bredvid mig, Ogge är inte kvar och det är inte någon av de andra heller.
Men något som drar min uppmärksamhet till sig är det vikta pappret som ligger på nattduksbordet. Jag lägger mig på mage och tar tag i det.
"Vanessa"
Står det och jag öppnar det med ett leende på läpparna.
"Godmorgon vackraste,
möt mig uppe på taket direkt när du vaknar. Vet att det blir mycket tak för din del, men kom bara :) // Felix"
YOU ARE READING
Du är inte den jag trodde - f.s
FanfictionVanessa, en helt vanlig tjej på 16 år tvingas följa med på en sommar turné med sin morbror Daff och hans band The Fooo. Vanessas planer för sommaren förstörs då helt och hatet till bandet blev bara större. Men hon följer med ändå, hon lär känna kill...