•Felix perspektiv•
Jag kollar upp från datorn när mamma stiger in i rummet med ett osäkert leende. Jag ler tillbaka, ett säkert leende tillskillnad från henne.
"Hej" säger hon och sätter sig ner bredvid mig i sängen.
Hon stryker ut mitt knöliga täcke och kollar upp på mig med ögon som visar att något inte stämmer. Det får mig att bli en aning orolig för vad hon vill prata om är något jag inte alls vet.
"Hej, vad vill du?" Frågar jag med en snäll ton.
"Jag vill prata med dig lite, om en sak" säger hon försiktigt och lägger sin hand över min hand.
"Du använder inte Vanessa för att dölja dina känslor för någon annan va?"
Jag rynkar pannan och ger henne en frågande blick. Vad tusan menar hon nu?
"Nej? Varför skulle jag göra det?" Frågar jag och sätter mig med fötterna på golvet istället för i skräddarsits.
"Ja men jag tänkte på, att du är rädd att visa vad du egentligen känner. Att du inte vågar vara annorlunda. Men att gilla samma kön är inget konstigt och du bo-"
"Vänta vänta här nu, vad exat vill du komma fram till med det här? Tror du att jag gillar killar? Att jag är bög?" Säger jag förvånat. Men mammas ansiktsuttryck förvånar mig ännu mer, för det är precis det hon tror.
"Ja, men den dagen du skyllde på Ogge om kondom paketet. Det är inget att skämmas över Felix"
Jag lägger ansiktet i händerna och skrattar. Så hon tror att jag och Ogge har legat med varandra. Nu måste jag berätta sanningen annars kommer hon aldrig tro på mig.
"Mamma jag är inte kär i Ogge och jag har inte gjort något sånt med honom heller. Jag är kär i Vanessa och det vart typ henne jag gjorde det med" säger jag generat och kikar igenom mina fingrar för att se hur hon reagerar.
Först ser hon lättad ut, sen neutral och sen förvånad.
"Jahaja oj" säger hon och kollar framåt istället för på mig.
"Blev ni tillsammans innan ni gjorde det?" Frågar hon.
Nej. Men skulle jag säga det så skulle hon bli besviken på mig. Det vet jag, hon har alltid berättat om hur fel det är att ha samlag innan ett förhållande.
Jag nickar och tar bort händerna från ansiktet.
"Ja jag kan ju inte säga så mycket eftersom ni båda är över 15. Men var försiktig i framtiden och lova att skydda er" säger hon och reser sig upp från min säng.
Jag nickar och får ett stelt leende av mamma innan hon går ut ur mitt rum och stänger lyckligtvis dörren efter sig. Jag pustar ut och skrattar lågt för mig själv igen. Jag och Ogge? Nej.
Pinsamt var det iallafall, att berätta för mamma att det var Vanessa jag låg med.
•
Jag rätar till skjortan och drar upp gylfen på jeansen. Mamma tvingade på mig en mörkblå skjorta idag till mina svarta jeans, bara för att vi skulle få "fin besök" som hon sa. Dock har Vanessa sätt mig i mjukisbyxor och en ful T-shirt så hon skulle nog inte bry sig om jag var klädd i fula eller fina kläder.
Dörren plingar till och jag ler, stormar ut ur rummet och rusar ner för trappan samtidigt som jag skriker att jag öppnar då jag inte vill att mina föräldrar ska föra några pinsamma eller stela konversationer med henne.
Snabbt kastar jag en blick i spegeln, rätar till håret som jag har fri från en keps idag. När jag ser bra ut öppnar jag dörren och möts av den vackraste människan jag har mött. Vanessa står där med ett stort leende. Hennes hår hänger i fina stora lockar och på kroppen har hon ett par vita shorts i spets och ett grått linne. Det passar väldigt bra på hennes solbrända hud.
"Hej" säger jag och ger henne en lätt puss på läpparna.
"Vad fin du är" ler jag efter och släpper in henne.
Hon ler tillbaka och går in.
"Hej och tack detsamma du" säger hon och drar av sig skorna.
Jag kan inget annat än att le nu. Hon är världens finaste. Jag är stolt över att kalla henne för min flickvän, jag är stolt över att visa upp henne för mina föräldrar nu.
-
Alltså HAHAHAHH jag älskar att utsätta Felix för pinsamma situationer
btw, ses vi på Vertigo imorgon? ;)
ESTÁS LEYENDO
Du är inte den jag trodde - f.s
FanficVanessa, en helt vanlig tjej på 16 år tvingas följa med på en sommar turné med sin morbror Daff och hans band The Fooo. Vanessas planer för sommaren förstörs då helt och hatet till bandet blev bara större. Men hon följer med ändå, hon lär känna kill...