Kapitel 17

34.9K 349 27
                                    

•Vanessas perspektiv

Den kvällen i Lisebergshjulet förändrades allt mellan mig och Felix. Verkligen allt. Vi är inte detsamma längre, om det är något bättre eller sämre vet jag faktiskt inte. Vi blir både blyga och försiktiga med varandra, men samtidigt är vi närmare varandra än förr. Så jag antar att det är både bra och dåligt? Bra att vi kommit närmare varandra. Men eftersom vi två är dom galnaste i gänget så vill ju jag göra saker med honom, men ingen av oss vågar med varandra.
Det har gått tre veckor sen den kvällen, så jag har alltså varit med på den här turnén i fyra och en halv vecka, snart en månad. Det känns som evigheter, men ändå bara en dag. Killarna har nu ledigt i fem dagar, två av dom dagarna kommer vi vara i Linköping, där dom senast hade sin konsert och sen far vi till Stockholm i tre dagar, där de också har konsert sen.

"Kan vi inte dra någonstans? Vi kan åka och bada!" Säger Felix som sitter med hakan i handen och snurrar uttråkat på sin mobil.

"Det regnar ju?" Säger Oscar och kollar på Felix med höjda ögonbryn.

"Och? Det blir varmare i vattnet då, dessutom blir vi nog ensamma" säger han.

Jag skulle lätt kunna åka och bada, det har vi inte hunnit på hela resan och det har liksom gått snart en månad?

"Jag är på iallafall" säger jag och Felix kollar på mig med ett stort leende.

"Men då kan ju ni två åka så kan ni få eran 'kiss in the rain' kyss ensamma" säger Ogge och ger oss att retsamt flin. Som vanligt hettar mina kinder till, likaså gör Felix kinder men han ser iallafall gullig ut jämfört med mig som antagligen är rödare än en tomat.
Ingen av oss säger något utan bara sitter där som två ljus, inte ens några blickar utbyter vi med varandra.

"Och när man inte svarar så betyder det JAAAA" säger Omar, eller ja, han skriker det sista ordet.

Ogge och Oscar skrattar och håller nickandes med.

"Men käften" säger Felix och ger dom en allvarlig blick, men ändå kan jag skymta ett leende i mungiporna.

"Men om det är okej så är jag också med" flinar Omar och kollar på oss.

"Varför skulle det inte vara okej?" Frågar jag med en konstig blick fäst på den konstiga människan i svart ruffsigt hår.

"Tänkte om ni ville vara ensamma" svarar han och vickar med ögonbrynen.

"Men nej följ med bara" säger Felix, jag instämmer och vänder blicken mot Ogge och Oscar som skakar på huvudena.

"Vilka äre som är töntar nu då?" Retar Felix och räcker ut tungan mot dom.
Två dryga blickar får han tillbaka, men inget svar. Oscar och Ogge är inte alls lika roliga att reta som Felix och Omar är. Felix och Omar gör iallafall något tillbaka.

"Då drar vi väl vi tre" säger Omar och reser sig upp ur soffan.

•Felix perspektiv

Ut i regent kliver vi av en annan buss som tagit oss till någon badplats. Jag drar upp jackan ovanför mitt huvud och lägger min arm runt Vanessas midja, drar henne nära mig så att hon också hamnar under jackan.

"Vi ska bada så vi kommer ju bli blöta ändå" säger hon och skrattar.

"Det kan ju vara bra att ha torra kläder att dra på sig efter, vi kommer antagligen frysa?" Flinar jag och hon himlar med ögonen, antar att det är för att jag vann över henne där.
Vi kommer fram till stranden och ställer oss direkt under tak. Taket är gjort av plåt får det att låta som om det spöregnar gånger 100 ungefär. Ganska mysigt ändå tycker jag. Försiktigt slingrar sig Vanessa ur mitt grepp och ger mitt ett leende.

Hon är så fin.

"NU SKA VI BADAAAAA" skriker Omar och får både mig och Vanessa att hoppa till. Han sliter av sig sin tröja och drar handen över magen.

"Vem har snyggast mage då fellan?" Frågar han och kollar på mig, vi alla vet att Omar har tydligare magrutor än mig.

"Jag" muttrar jag samtidigt som han trampar av sig byxorna, vi tänker bada i underkläder eftersom ingen orkade byta om.

Vanessa i underkläder, mm jag klagar inte.

"Du trodde" säger han och lyfter upp min tröja, vänder blicken mot Vanessa som bara skrattar och skakar på huvudet.

"Vem har snyggast mage?" Frågar han.

Jag himlar med ögonen och kollar mot henne. Intresserat kollar hon på våra magar och flinar.

"Omar" säger hon tillslut.

Han gör ett glädje hopp, precis som om han vunnit OS.
Jag putar med underläppen mot henne och sätter armarna i kors.

"Elakt" säger jag men hon skrattar bara.

"Sorry gubben, du får helt enkelt träna mera" säger hon och kolla mot Omar som fått av sig alla kläder utom kalsongerna.

Han tjatar på oss om hur seg vi är, om att han vill bada och hur kallt det är. Inte nog med det så står han även och hoppar upp och ner, ser ut som en krabba gör han också.
Vi klär av oss och jag kan inte låta bli att låta blicken landa på Vanessa. Visst har jag sett henne i underkläder förut, men det har ofta bara varit någon skymt. Nu är det en helt annan sak.
Jag studerar hela henne. Hennes mörka ögon, näsan, de fylliga läpparna, halsen, brösten, magen, höfterna och benen. Till och med hennes fötter.
Hon är vacker. Hon är verkligen vacker.

"Nuråååå är ni båda klar nu går vi!" Säger Omar hypert och kollar på oss.
Egentligen har han kunnat sprungit i förväg och hoppa i, men om han väljer att vänta på oss så får han skylla sig själv.
Jag nickar åt hans svar och tar tag i Vanessas hand som hon snabbt kramar tillbaka. Det pirrar till i min mage, det är galet hur mycket jag gillar denna tjej.

Du är inte den jag trodde - f.sWhere stories live. Discover now