Kapitel 12

35.3K 364 72
                                    

"Så jävla härligt boys, fan vad jag älskar att vara tillbaka på turné!" Skriker Felix lyckligt och sjunker ner i soffan.

Första konserten var nu över, killarna är verkligen helt över hypade och pratar hela tiden. Det är ganska kul för dom bli sjuka i huvudet och klättrar i taken typ. Ja, Felix var faktiskt upp i taket en gång. Vi lämnade dom ensamma i omklädningsrummet i fem minuter och när vi kom tillbaka så befinner sig ingen mindre än apan Felix i taket. Vad han gjorde där är fortfarande ett mysterium.

"Skulle kunna springa till Kina nu" säger Omar och lägger sig på rygg med bena upp i luften och händerna på sin rumpa. Fråga mig inte vad han håller på med.

"Naken" lägger Oscar till och skrattar åt sig själv.

"Du och ditt jävla naket" flinar Ogge och Oscar höjer på ögonbrynen.

"Oscar sover naken, han äter naken, han läser naken, han uppträder naken, han gymmar naken, han duschar naken, Oscar är naken aaaaall theeeeee timeeeee!" Sjunger Omar och lägger benen runt Oscars hals och drar honom bakåt så att Oscar hamnar mellan hans ben (misstolka inte hahah) och huvudet på hans mage.

Vi alla skrattar igen och Oscar försöker klumpigt ta bort Omars ben men lyckas inget vidare.

"Hur äre med näsan då, Oggis?" Frågar jag och kollar på Ogge som sitter hyfsat normalt i soffan, iallafall om man jämför med dom andra här.

"Bättre, men går nog till läkaren imorgon innan vi åker" flinar han och kollar på mig.

Jag skrattar, är inte ens förvånad över att han ska dit. Även om han varit helt bra i näsan så tror jag ändå att han valt att gå dit.

"Vänta hallå vad är det där för blickar?" Frågar Felix och vänder sin uppmärksamhet, likaså gör Omar och Oscar som fortfarande inte fått bort Omars ben runt sig.

"Vadå?" Frågar Omar nyfiket och jag skrattar.

"Läkaren i arenan var skit snygg tycker Ogge"

Ogge kollar menande på mig, han vill alltså inte att jag berättar allt. Synd för honom då.

"och Ogge var inte direkt diskret med att visa det h.." Mer hinner jag inte fören Ogge kastar sig över mig med handen för min mun.

"Nessa du får inte berätta" skrattar han fram och lägger sig tillrätta över mig. Precis som i en sån romantisk film eller bok där två personer leker och den andra hamnar över den ena, sen kysser dom varandra. Fast nu har jag en hand för mina läppar och om Ogge skulle kyssa mig skulle jag brista ut i skratt.

Han kollar in i mina ögon och försöker se sträng ut, men lyckas inget vidare då skrattet tar över.
Jag försöker leka stark och få bort hans hand från min mun, men även fast han inte tar i så är det omöjligt. Jag tycker ändå att jag är stark, men Ogge är då 62828373 gånger starkare än mig.

"Ogge vi vill ju höra vad som hände där" säger Felix och Ogge skakar snabbt på huvudet.

"Finns inget att höra, jag vet inte vad hon snackar om" svarar Ogge och vänder blicken mot mig.

Jag kollar på honom med en ondskefull blick innan jag särar på läpparna och räcker ut tungan, slickar på Ogges hand och han drar snabbt undan. Nu har jag min chans.

"OGGE FICK STÅND NÄR HAN SÅG HENNE" skriker jag för hela världen samtidigt som Ogge torkar av sin hand på soffan.

Killarna brister ut i ett högt skratt medan Ogge bara kollar på mig med en mördande blick. Jag skrattar jag med, omöjligt att hålla sig.

"Du din lilla.." Muttrar han och sätter händerna på varsin sida av min mage.

Mitt skratt fördubblas. Eller jag kan inte kalla det skratt eftersom jag skriker samtidigt. Mina ögon fylls av tårar och flitigt försöker jag få bort Ogges kropp över mig, åtminstone få tag i hans armar och kunna hålla i dom. Men som allt annat, med något som har med hans muskler att göra, är det omöjligt.

"H,hjälp. Miiiig!" Skriker jag och kollar på Felix som sitter närmast.

Han skrattar bara och skakar på huvudet.

"Men O,oge sl,l,uta!" Skrattar jag fram och försöker allt för att få bort honom.

Tårarna börjar rinna, Ogge flinar och fortsätter. Ändå tills jag knappt får någon luft fortsätter han.
Jag andas häftigt och torkar bort några tårar.

"Du får aldrig mer kittla mig sådär igen" mumlar jag och kollar på Ogge som bara har huvudet några centimeter ovanför mitt. Tankarna om den romantiska filmscen kommer tillbaka igen, men dom får mig bara att skratta.

"Håller man munnen i styr så slipper man, men du verkar ju aldrig kunna hålla tyst om saker så du får skylla dig själv Nasse"

Ogges varma mint luktande andedräkt träffar mitt ansikte.
Jag skrattar, Nasse? Är det mitt nya smeknamn? Har jag blivit grisen i nalle puh?

"Ogge seriöst? Fick du stånd där?" Frågar Oscar med ett skratt.

Ogge blänger på mig innan han sätter sig upp och jag känner verkligen vilken skillnad det blir med min kropp när hans tyngd försvinner. Jag sätter mig upp jag med men hoppar närmare Felix för att slippa fler attacker av Ogge.

"Men det skulle du också fått om du var där" försvarar Ogge sig med.

"Det var inte frågan pogge" flinar jag och han kollar mot mig med en dryg men lekfull blick.

Jag skrattar och klättrar över Felix så att jag hamnar mellan honom och Oscar innan jag fortsätter.

"Men ja, Ogge fick verkligen stånd och sjuksköterskan märkte det, hon sa det till mig när vi tog röntgenbilder"

"Skojar du med mitt liv eller?" Frågar Ogge med stora ögon. Killarna skrattar som bara den bredvid oss.

Jag skakar på huvudet och lutar mig bakåt.

Det blir väldigt varmt här, fast det är väl så när det är trångt och man är många personer. Dock har crewet lagt sig redan.

"Fyfan vad pin. Jag tänker inte gå till henne imorgon" säger Ogge och lägger hakan i händerna.

"Hon kommer följa med oss hela turnén och hon är 21 år så du kan ju haffa. Ålder är bara en siffra" retar Oscar med och flinar mot Ogge. Ogge tar tag i närmsta kudde och kastar den rakt i Oscars ansikte.

"Kidos, sorry om jag avbryter eran roliga stund nu men ni killar behöver sömn annars kommer ni inte orka med konserten imorgon" Daff sticker ner huvudet och vi tystnar. Omar suckar men reser sig upp, skuttar bort från oss mot sängarna. På vägen dit slår han löst till Daff i pannan och skrattar åt sig själv.
"Okej daffsen godnatt"

Alla reser sig upp förutom jag och Felix. Antar att vi båda är för trötta.

"Vi kan sova här" säger Felix och ler fjantigt mot mig. Jag skrattar och nickar.

"Absolut" svarar jag och lutar mitt huvud mot hans axel.

Jag flyttar försiktigt på min hand och snuddar lätt mot Felix hand. En varm känsla sprids direkt i min kropp.

Varför blir jag såhär?


Sorry för vääääldigt dåligt och tråkigt kapitel...

Du är inte den jag trodde - f.sTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang