" Erika! Tunggulah dengar penjelasan abang dulu!" Jerit Xander laju mengejar Erika. Mata-mata seisi pejabat yang sedang memandangnya tidak diendahkan.
" Jangan ikut saya!" Erika memberi amaran keras. Butang turun di hadapan pintu lift ditekannya dengan tergesa-gesa. Dengan kesempatan itu, Xander terus meraih tangan Erika yang kini membelakanginya.
Pang!!!
Xander memegang wajahnya yang terasa berpinar akibat tamparan kuat dari Erika. Semua yang berada berdekatan mereka sudah terkedu. Siapa tak terkejut bila Erika yang dikenali sebagai isteri majikannya itu menampar Xander di hadapan khalayak ramai.
" I've warned you Xander!" Tengking Erika menunding ke arah Xander.
Xander yang masih terkejut dengan perbuatan Erika diam tidak berkutik. Lama pandangan mata mereka bertaut.
" Jangan cari saya and I don't want to hear any explaination from you." Mata Erika yang merah masih dipandang Xander dengan hati yang sebal.
" Please sayang...jangan macamni" Rayu Xander menahan sebak.
" Jangan ikut saya dan saya tak nak tengok muka awak." Ujar Erika dingin sebelum melangkah masuk ke dalam lift. Xander pula? Dia turuti sahaja apa yang diperkatakan Erika.
Dengan hati yang dirundung kecewa Xander terus berpatah balik ke pejabatnya bersama wajah yang pucat lesu. Fia pula sudah menghilang dari dalam pejabatnya kali ini.
" Arghhh!!!" Jerit Xander kuat. Semua barang di atas meja ditolaknya kasar. Tali leher yang dipakainya tadi direntap kasar sehingga terputus dan dicampakkan ke dalam tong sampah. Dia meraut wajahnya kasar.
Masuk sahaja di dalam perut kereta, Erika menjerit sendirian sambil memukul stereng berkali-kali.
Air mata mengalir deras di pipinya sebelum dia menyembamkan muka pada stereng kereta.
" Kenapa mesti aku?" Soal Erika pilu. Baru sahaja dia ingin menerima kehadiran lelaki itu dalam hidupnya. Namun peristiwa kali ini buatkan dia bertambah benci melihat wajah Xander.
...
Anisa hanya memandang ke arah Erika dengan keluhan. Kesian
" Patutlah dia tak cari aku masa aku lari haritu." Ujar Erika menangis di dalam dakapan Anisa Fazira. Selamatlah dia mc
lima hari sebab keracunan makan tiga hari yang lalu. Entahlah dia keracunan sebab makan apa. Tanya Anisa sendiri...
" Kau pasti yang kau tak salah faham dengan Xander kalini?" Soal Anisa ragu-ragu.
" Jadi kau tak percaya aku?" Kini Erika memandang Anisa tidak berpuas hati.
" Bukan macamtu maksud aku-
" Habistu?! Kau nak backup dialah?!" Suara Erika kini naik seoktaf. Anisa ni memang sengaja tau! Sengaja nak toreh luka dalam hati dia ni.
" Taklah! Kau ni Erika...aku cuma tak nak kau tuduh melulu tanpa usul periksa. Kau tahu ker apa niat sebenarnya perempuan tu jumpa Xander?" Soal Anisa bijak.
" Aku yakin sangat perempuan tu tengah goda Xander. Dan Xander pulak melayan!" Sinis Erika tajam.
" Macam mana kau yakin?"
YOU ARE READING
Hatred Love -Book 1- [COMPLETE]
Romance⚠️ Amaran keras, jangan menciplak cerita ini tanpa kebenaran saya. Tak marah pun, nasihat... -Siri Pertama- Ariq Xander, putera sulung kepada sebuah keluarga jutawan terkemuka di Malaysia dan juga ketua kumpulan F4. Oleh kerana sifat ahli kumpulan F...