11. Tak komplikovaný

886 38 1
                                    


Pondělí přišlo velmi rychle a s ním i hodina lektvarů. A to znamenalo setkání se Snapem, kterému se Harry úspěšně vyhýbal celý víkend.

Avšak nevypadalo to, že by Snape o Nebelvírovy úniky jevil zájem vzhledem k tomu, jak zuřil, když se Harry neobjevil na páteční hodině. Koneckonců nemohl ho nahánět po celém hradě. Harry měl omluvenku a Snape mu nemohl nic udělat. Nebo mu to tak přinejmenším připadalo... ne, doufal v to.

Zajímá se o mě vůbec? Jsem pro něj nikým... pomyslel si Harry, když seděl ve Velké síni a nutil do sebe snídani.

Jeho myšlenky byly přerušeny Hermioniným vyjeknutím. Prudce zvedl hlavu a viděl, jak si jeho kamarádka zakrývá pusu rukou a zděšeně zírá na ranní vydání Denního Věštce ležící před ní. Několik studentů se zvedlo ze svých sedadel a nahnulo se nad ni, pokoušeje se zjistit, co ji tak vyděsilo. Ron se jí koukl přes rameno a ztuhl s pusou plnou párku.

Harry polkl svá míchaná vejce a zeptal se: "Co se stalo?"

Hermiona se na něj podívala s doširoka rozevřenýma očima a zavrtěla hlavou, jako by nebyla schopna promluvit. Harry čekal, dokud všichni nedočtou a měl stále větší obavy, když viděl jejich šokované výrazy.

"To je hrozné," řekla Parvati Patilová roztřeseně a Levandule kývla a okamžitě odtáhla kamarádku stranou a něco jí vzrušeně šeptala.

Najednou Harry uslyšel výkřik od mrzimorského stolu. Otočil se právě včas, aby viděl baculatou blonďatou druhačku z Mrzimoru propuknout v slzy a utéci ze síně. Když sjel pohledem k profesorskému stolu, viděl profesora Brumbála a profesorku Prýtovou vyměňovat si znepokojené pohledy a spěšně se zvedat se svých židlí a dívku následovat.

Všiml si, že ředitel vypadá velmi unaveně. Pod očima měl tmavé kruhy a mnohem víc vrásek, jako by pro něj každý den byl několika lety. Poslední dobou se zřídkakdy objevoval u jídla. To bylo velmi znepokojující a v Harrym to vyvolávalo pocit, že něco je v boji s Voldemortem velmi špatně. Něco, co nebylo napsáno ve Věštci.

Nyní již zcela zaujatý se obrátil k Hermioně. "Co se stalo?" zeptal se důrazně.

Beze slova mu podala noviny a s očima plnýma slz zírala na stůl. Harry Věštce dychtivě popadl a pohlédl na první stránku. Na černobílé fotografii viděl ruiny nějakých budov a mezi nimi několik mudlovských záchranářů. Přečetl si nadpis a srdce mu sevřel strach.

MASOVÁ VRAŽDA MUDLŮ

Šokující odhalení: Následovníci Vy-víte-koho vraždí mudlovské rodiny

Dnes v noci se v Londýně, v severní části Brendského okrsku odehrál útok a masová vražda třiceti šesti mudlů. Mudlovské úřady v zájmu nešíření paniky označily za důvod zhroucení jedenácti domů fenomén zvaný "výbuch plynu". Vzpomínky mudlovských svědků na tuto událost byly změněny. Ale kouzelnický svět nedýchá. Bystrozoři, kteří přijeli na místo činu, odhalili, že mrtví byli znetvořeni a zmasakrováni. Oběti měly vypíchané oči, části jejich těl byly odděleny od těla nebo z nich byla vysáta všechna krev za použití neidentifikovatelné kletby, která proklála jejich kůži. Ministerstvo kouzel je přesvědčeno, že masová vražda byla spáchána velkou skupinou Smrtijedů, ale neví, jestli se Vy-víte-kdo zúčastnil nebo ne.

Svědci nahlásili, že viděli silné zelené záblesky a mraky ve tvaru lebky a hada vznášející se nějakou dobu nad ruinami, které z domů zbyly. Romilda McDophne - moták, žijící nedaleko místa útoku nám řekla, že mezi těmi zabitými byli dva z jejích blízkých přátel, se kterými udržovala pravidelný kontakt od doby, co jejich dcera, Rose Zeller navštěvuje Bradavickou školu čar a kouzel. Byli jimi Eleanor a Jeremy Zeller - oba mudlové. Doposud neznáme jména dalších mrtvých, ale je známo, že žádná z obětí nebyla kouzelník.

Desiderium IntimumKde žijí příběhy. Začni objevovat