85. kapitola | Vločkový ples

461 58 113
                                    

/prosinec 1994/

Přípravy na ples vrcholily. Pánové si upravovali své motýlky či dovazovali kravaty. Dámy se naopak rozčilovaly nad vlněním či rovnáním svých vlasů, protože jako na potvoru si vlasy dělaly přesný opak toho, co po jich jejich vlastník dožadoval. Každá dívka si také věrně postěžovala na nepohodlné společenské boty, které sice vypadaly naprosto nádherně, ale každé dívce bylo jasné, že po plese dalších pár dní budou kulhat a stěžovat si na své puchýře.

Ve Velké síni se už shromažďovali partičky přátel, která společně probírali všechny přípravy, kterými si musel každý z nich projít. Pánové jenom třeštili svá kukadla, když poslouchali, kolik času jejich partnerky strávily nad jedním okem s řasenkou a stíny.

„Nechtěla bych být v kůži Cedrica," prohlásila soužebně Alice Spinnetová a vzala za ruku Rolfa. „Myslím, že kdyby Rolf byl šampiónem a já s ním měla odtančit předtančení, McGonagallová by skončila s infarktem U svatého Munga."

„Já si myslím, že je skvělé, že nikdo z nás není na tomhle plese sám," zhodnotil Rolf Scamander situaci při pohledu na George s Astrid a na Freda s Violou.

Viola už se chystala připojit nějaký komentář, ale opodál zahlédla svou sestřenici Willow a rozhodla se, že s ní ztratí alespoň pár vět. Přistoupila k ní a s úsměvem prohlásila. „Ahoj, vypadáš nádherně," pochválila její vzhled. „Ty kvítky v těch vlasech vypadají opravdu překrásně. Kvůli komu ses takto vyšvihla?"

„Kvůli nikomu," mávla nad tím rukou studentka Zmijozelu. „Harry mě pozval, protože také neměl s kým jít a já s ním ráda strávím nějaký čas."

„S šampiónem?" vyhrkla překvapeně Viola. „Tak doufám, že tě na předtančení Harry neztrapní."

„Na jakém předtančení?" přivřela s nepochopením obočí.

Černovlasá dívka se musela opravdu držet, aby nevybuchla v hysterický smích, když spatřila ten zděšený Willow výraz. „Přeci na předtančení čtyř šampiónů," vysvětlila své sestřenici. „Můj kamarád Cedric na to s Cho trénoval snad dva týdny."

Willow zbledla hrůzou. „Dva týdny?!" vyjekla a najednou se do jejich rozhovoru připletl i šampión, o kterém byla řeč.

„Tak jsem připravený!" prohlásil radostně černovlasý mladík, zatímco Willow začínala skutečně panikařit.

„To ne, ne, ne," kroutila hlavou ze strany na stranu. „Harry, už nejsem tvoje partnerka. Najdi si někoho jiného. Já-"

„Co? Co se děje?" vyhrkl nechápavě Nebelvír. „To si tolik nelíbí můj společenský hábit?"

„Kdepak, tvůj hábit vypadá ještě přijatelně," vložila se do toho Viola. „Jenom Willow vyděsila zpráva, že bude muset tančit předtančení. S tebou. Před celou školou," na chvíli se zastavila. „A podle tvého výrazu soudím, že ty tuhle zprávu slyšíš také poprvé."

„Co prosím?!" vypískl syn Jamese a Lily Potterových. „Jaké předtančení?! Kde jsi tuhle informaci vzala?"

„Cedric na to předtančení trénoval s Cho," pokrčila rameny Viola a obrátila se ke své sestřenici. „No nic, já se vzdálím, abyste si na poslední chvíli mohli ještě ujasnit, co a jak. Každopádně ti držím palce, Willow."

„To bude trapas. To bude takový trapas," opakovala si stále dokola blonďatá dívka a držela se za hlavu. „Umíš tancovat?" hodila pohledem po svém partnerovi. „Protože já od hodin se Snapem nic neumím!"

„No, budeme improvizovat," vypálil ze sebe, i přestože původně chtěl říct něco uklidňujícího. „Hlavně se musíme usmívat. Na nohy se nám snad nikdo dívat nebude. Nasadíme správné držení, sladký úsměv a i kdyby jeden druhému šlápl na nohu, potlačí bolest a dále se bude tvářit jako nic."

Chvíle štěstí | ✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat