57. kapitola | Dobrodružná svatební cesta

489 60 35
                                    

Poznámka autorky:

Máme tu prvního dubna a jistě všemi oblíbeného apríla. Doufám, že jste se dnes nenechali nachytat nějakým laciným vtípkem.

Ale zároveň tuto oznámení využiji pro popřání k narozeninám třem lidem. Dvojčatům Weasleyovým a Matheovi Jonesovi! Všechno nejlepší kluci, snad si dnešní narozeniny užijete ve zdraví a pohodě!

***

/květen 1994/

Vážený pane Dippete,

už několik týdnů uběhlo od mé návštěvy Windermere. Jistě si pokládáte otázku, proč Vám píši. I přestože jste mi radil, abych se nesoustředila na svou minulost a mé předky, zkrátka nemohu přestat. Ráda bych své otázky směřovala na svou matku, ale bohužel ji nemám v tuto chvíli k dispozici. Zároveň se obávám obrácení se na svého pradědečka Mloka, který mi toho dle mého názoru tolik neřekne, ať už jeho důvody budou jakékoliv.

Jsem si moc dobře vědoma toho, že jsme si poměrně cizí a pravděpodobně Vás ani skutečnost, že jsem vaše pravnučka nijak neohromila. Nikdy jste neměl možnost poznat ani svou dceru Helene, mou babičku, takže si pravděpodobně nedokážete představit, že tady někde ve světě máte rodinu.

Chtěla bych Vás ale ujistit, že tomu tak není a chtěla bych Vás pozvat jménem mým i celé mé rodiny do Whitby, současného bydliště mého pradědečka Mloka Scamandera. Jak říká má babička Helene, ve válce jsme ztratili tolik členů naší rodiny, že těch naživu si musíme o to více vážit. Opravdu bych byla moc ráda, kdybyste mou nabídku přijal a navštívil mne i mou rodinu ve Whitby.

Jistě Vám není cizá povídačka o tom, že se ve Whitby potulují upíři. Jak moc dobře víte, tato báchorka se pravdivá a žije zde Boris Nabokov, který poslednímu známému upírskému klanu ve Velké Británii velí. Mohu Vás ujistit, že návštěva Whitby Vás okouzlí natolik, že nebudete chtít odjet. Severní moře, které omílá britské břehy je zkrátka naprosto okouzlující.

Ovšem mám další důvod, kvůli kterému smáčím brk v inkoustu a píši Vám. Stále nemohu ze své hlavy dostat myšlenku, že jsem potomek Helgy z Mrzimoru. Chci říct, od svých příbuzných jsem několikrát slyšela, že má matka je obdařena několika velmi šikovnými schopnostmi, které nikdy nikdo nedokázal vysvětlit.

Mám důvod se domnívat, že to má co dělat právě s Helgou z Mrzimoru. Ovšem nemám absolutně žádnou stopu, jak tuhle tézi ověřit. Jak se dá vlastně spojit s touto zakladatelskou Bradavic? Jsem si jistá, že jste trávil s mou prababičkou Zidou opravdu hodně času, a tudíž mi dokážete říct, jak navázat spojení.

Opravdu bych Vám byla moc za tuhle informaci vděčná, pokud ji máte.

Děkuji moc za Váš čas strávený nad tímto dopisem.

S přátelským pozdravem,

Viola Blacková

Po pravdě chvíli přemýšlela, jak se vlastně podepsat, ale nakonec zvolila právě tohle příjmení. I přestože celý svůj život - který si ovšem pamatuje - používala příjmení celé své rodiny, Scamanderová. Avšak celý poslední rok strávila nad tím, že neměla sebemenší ponětí, kdo vlastně je. Nemluvě o tom, když se dozvěděla celé to drama s Dippetem, Zidou a Helgou z Mrzimoru.

Ovšem narodila se jako Blacková, na levém boku má to prokleté mateřské znamínko a stejně ji celá škola bere jako Blackovou. Tak proč se před něčím takovým schovávat, když se tomu může postavit čelem. Nikdy se nepovažovala za nějakou extrémně statečnou dívku. Ano, pro své přátele by šla světa kraj, ale najít tu odvahu pro ni nebylo vůbec jednoduché.

Chvíle štěstí | ✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat