21. kapitola | Formy moderní rodiny

492 72 54
                                    

/září 1993/

Na našem světě existují předměty či situace, které nám dávají básníky oblíbený pocit déjà vu či závan vzpomínek. Takový pocit může být příjemný i stresující. Taková Aria Pettigrewová si stále nedokázala ujasnit, zda potkání Hestii pro ni byla radostná záležitost či ne. Obě se usadily do pohodlných křesílek v jedné z jejích oblíbených čajoven, kam chodila velmi často v dobách těhotenství, když si chtěla číst. ,,Co si dáte, dámy?" zeptala se pracovnice v čajovně. ,,Ario, merline, jsi to ty? Neviděla jsem tě tady takových let! Koukám, že máš s sebou společnost, tak nebudu rušit. Změnily se tvé preference za ta léta? Nebo si dáš ledové maté?"

,,Jasmíno, moc ráda tě vidím," pozdravila blonďatá žena starou známou, která se v čaji doopravdy vyznala. Sama Jasmína preferovala hlavně čaje indické, protože z té země pocházela. ,,Ne, mé preference se nezměnily a moc ráda si dám tvé maté."

,,Já bych poprosila gyokuro," pousmála se Hestia Jonesová a Jasmína od jejich stolu odtančila.

,,To ses naučila pít od Stefani, že?" přivřela podezřívavě oči Aria, načež si černovlasá žena povšimla s jeho hořkostí vyslovuje jméno své švagrové. Opět a znovu si uvědomila, že Ariu a Stefani spojují bratři Blackovi - Regulus a Sirius. Též si uvědomila, že Arii dcera a Stefani dcera jsou sestřenice.

,,Naučila," odvětila bez okolků a přemýšlela, zda přejít její zášť k její nejlepší kamarádce, která v tuhle chvíli byla nezvěstná. Ovšem Hestia nepařila k těm, kteří by dokázali držet jazyk za zuby. ,,Možná střílím špatně, ale pověz mi, vycítila jsem správně, že na Stefani nemáš úplně kladný názor?"

Takovou chvíli tu sedí a už narazily na takové kontroverzní téma, pomyslela si Aria v duchu, kdyby jen Hestia věděla, že Aria je hlavní příčinou, proč byl Sirius odvlečen do Azkabanu bez řádného procesu. ,,Můj bratr zemřel kvůli jejímu manželovi," odvětila bez přetvářek, protože si stála za tím, že její nenávist k Siriusovi Blackovi je nenávistí oprávněnou. ,,Sirius Black je důvodem, proč mi z mé rodiny nezbyl už absolutně nikdo. Moji rodiče byli zavražděni, můj snoubenec byl zavražděný, a nakonec můj bratr. Skončila jsem sama se svou dcerou, takový je můj osud."

,,Nemusel být," zakroutila hlavou Hestia Jonesová vyčítavě. ,,Nepotkal tě o nic jiný osud než mě a mé přátele. Stal se z tebe svobodný rodič stejně jako ze mě, z Remuse, ze Stefani, z Avy a z Floriána. Ovšem společně jsme vytvořily domácnost, která fungovala a můj syn má milující strýčky a tetičky a děti v jeho věku, kteří jsou pro něj jako sourozenci. Hledali jsme i tebe po válce. Mysleli jsme, že se někde ukážeš."

,,Život není žádná pohádka, to ti je jistě známé," prohlásila Aria suše, ,,to jsem pochopila ve chvíli, když jsem ztratila Reguluse. Ještě teď si pamatuji, když přišel do Floriánova zmrzlinkářství a já bláhově uvěřila tomu, že by se pohádkou mohl stát."

,,Co si přejete?" zeptala se Aria Pettigrewová odměřeně, stále se mu nepodívala do očí, protože se bála, že mu znovu podlehne. Ale ona do stejné řeky znovu nevystoupí. Nesmí. Čeká jí jen protiproud a zatraceně ledová voda.

,,Jednu nenaštvanou Ariu," odpověděl jí Regulus Black a Aria měla chuť se zasmát, zároveň po něm však chtěla hodit utěrku. ,,Ne, promiň, to bylo nepřiměřené situace. Měl bych si vysypat popel na hlavu... nebo v tomto případu, zmrzlinu."

,,Co tady děláš, Regulusi?" zvedla konečně oči a zeptala se na rovinu. Neměla čas na komedie, které se později změní v tragédie. ,,Chceš mě snad úplně rozčílit nebo se snad u Smrtijedů nudíš?"

Chvíle štěstí | ✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat