/červenec 1993/
Útěk Siriuse Blacka vyvolal v celé zemi veliké nepokoje a žně novinových plátků. Celou věc musel řešit pochopitelně i samotný ministr kouzel Kornelius Popletal, na kterém bylo, aby zajistil chycení Blacka, ale v hloubi duše tušil, že se mu toto ještě nějakou dobu nepovede, proto musel zajistit, že alespoň kouzelnickou komunitu uklidní.
Dnešní dopoledne musel ministr kouzel zasvětit návštěvě upírského městečka Whitby, se kterým měl většinou jen samé problémy. Ve svém nitru se potýkal s odporem k upírům, ale nikdy svou nenávist nemohl vyjádřit, neboť by mohl být obviněn z nehumánního chování, a to by neprospívalo jeho politické kariéře.
,,Pane ministře, čemu vděčím za vaši návštěvu?" pozdravil jej Mlok Scamander a rukou mu naznačil, aby se posadil do proutěného křesla pod jeho pergolou. ,,Káva? Čaj? Kaiserschmarrn?"
,,Černý Darjeeling by byl skvělý, pokud máte," pousmál se střídmě ministr. ,,Ale nepřišel jsem na váš čaj, i když jsem přesvědčený, že jste výborný čajař. Jde o vaši vnučku, Stefani Scamanderovou. Již včera večer jsem se ji pokoušel kontaktovat u ní doma, ale bohužel marně. Editorka její knížky mi sdělila, že si bere volno a odjíždí do Whitby. Potřeboval bych s ní mluvit ohledně Siriuse Blacka."
,,Co si myslíte, že má moje vnučka společného se Siriusem Blackem?" zeptal se Mlok Scamander a pokoušel se vypadat co nejvíce důvěryhodně.
,,Přišel nám anonymní vzkaz o tom, že s ním v době války bydlela pod jednou střechou," odpověděl na rovinu Popletal. ,,A také se v něm objevila informace, že s ním má dceru."
V Mlokovi sice hrklo, ale nechtěl nechat znát svoje zastrašení. ,,Anonymní vzkaz, říkáte?" pokoušel se odvést téma jinam, ale Popletal nebyl dnešní ani včerejší.
,,Je zde vaše vnučka?" zopakoval důvod své návštěvy ministr a pohlédl na čaj, který se před ním objevil. ,,Sice váš Darjeeling není vůbec špatný, ale mám i jiné povinnosti."
V Mlokovi se přál morální souboj. Nechtěl ministrovi lhát, ale chtěl chránit svou vnučku. Na mysli mu ovšem vyvstala jiná otázka, ochrání jí vlastně mlčením? Může být ve spárech Siriuse Blacka a on sám ji nenajde. Kdepak, musí mu říct pravdu, aby celý stát věděl, že se Stefani musí najít. ,,Zmizela, pane ministře," vydechl po pravdě Scamander. ,,Včera se po ní zem slehla a nevrátila se do teď. Máme o ní strach."
,,Pohřešovaná, merline," zaklel ministr kouzel. Tohle mu ještě zbývalo. Touto zprávou rozhodně svůj národ nezklidní. Ledaže... ,,Řeknete mi po pravdě, jak moc se vaše vnučka znala v minulosti se Siriusem Blackem? A je Viola Scamanderová opravdu dcerou Siriuse Blacka?"
V Mlokovi Scamanderovi se opravdu všechno pralo. Pokoušel se snažně předpokládat následky svých odpovědí, aby z toho jeho rodina vyšla co nejlépe. Vždyť to už Viola ví, pomyslel si nakonec. ,,Ano, Viola je jeho dcerou," přisvědčil, ,,a Stefani byla jeho manželkou do momentu, než Blacka zavřeli."
***
,,Rito? Můžeš na moment?" houkl ministr kouzel na šéfredaktorku Denního věštce. ,,Mám pro tebe bombu, která se bude prodávat zkrátka sama."
Blonďatá žena se spokojeně při té větě usmála a ihned už vedle ní levitoval její kouzelný brk se zápisníkem. ,,No, povídej, Korneliusi. Když sis dokonce ve svém itineráři udělal čas na mě, tak se jistě musí jednat o něco šťavnatého. Tak povídej, musí to být veliký skandál. Brumbál má nějaké tajné dítě?"
Kornelius věděl, že tisk by měl říkat pravdu. Ale co on věděl o tom, jaká pravda byla? Po morální stránce přeci konal správné rozhodnutí. Uklidní lid tím, že nikdo nebude mít pochyb o tom, že Stefani Scamanderová nebyla unesena, nýbrž svého manžela vyhledala sama. Věděl moc dobře, jakou má Denní věštec sílu.
ČTEŠ
Chvíle štěstí | ✔️
Fanfic,,Moje jméno mě nesvazuje." Od první kouzelnické války uběhlo třináct let, kdy se všichni pokoušeli vyrovnat se ztrátami a hrůznými činy, které se jim ve válce přihodily. Píše se léto 1993 a parta přátel, kteří snažně bojují s výchovou svých dětí se...