De drie weken daarna waren geweldig. We speraken ieder weekend af en reisden zo door Nederland, Duitsland en België. Ik kwam op plaatsen die ik nooit eerder had gezien. Hij hield echt van plaatsen met een historisch karakter. Hij houdt van geschiedenis. Het was blijkbaar ook zijn beste vak op de middelbare school.
Verder hield hij ervan om te shoppen en dat hadden we zeker gemeen. Ik voelde mij net een prinsesje. Hij wilde altijd van alles voor mij kopen. Ik wist zelf niet wat ik ervan moest vinden.
Als ik iets zei, dan raakte hij geïrriteerd. Zakia verklaarde mij voor gek. Ik moest van haar maar genieten en niet te moeilijk doen. Dat was voor latere zorg als we getrouwd waren.Het idee van trouwen beangstigde mij wel echt letterlijk en figuurlijk. Hij is een stuk ouder, dus hij zal wel heel snel willen……………..
We zaten zo bij het strand in Scheveningen en hij keek mij heel lief aan.“IK heb iets voor je” zei hij. Hij pakte een doosje uit zijn broekzak en keek mij aan. Ik schrok mij rot. Hij gaat mijt och niet ten huwelijk vragen? Hij begon te lachen." Rustig, het is geen ring", maar ik die wil ik je ook binnenkort geven, zei hij lachend." Maak maar open" zei hij. "Het had niet gehoeven" zei ik." Je hebt al zoveel cadeaus gegeven".
En ik………..Ssst zei hij. "Jij bent mijn cadeau" zei hij op een lieve toon. "De tijd dat je met mij doorbrengt is onbetaalbaar" zei hij lachend.
Ik glimlachte en pakte het doosje aan. Het was een gouden slavenarmband met een paar diamantjes erin."Nee, dit kan ik niet aannamen" zei ik. "Je moet", zei hij lachend. "Ik heb hem gegraveerd" zei hij weer. Ik pakte de armband. Ik zag" R&J for ever" staan. "Het is echt prachtig" zei ik. "Kijken of het past" zei hij. Hij duwde de armband door mijn hand en het paste als gegoten." Bedankt" zei ik. Echt heel mooi.
"Mag ik een kusje" vroeg hij. Ik bukte en gaf hem een kus. Ik was een beetje verlegen en hij trok mij naar zich toe. Hij zoende met mij passie en ik zoende hem terug.
"Nu het slechte nieuws "zei hij. Ik keek hen vragend aan en mijn hart ging tekeer.
Hij zag mij een brok wegslikken. Hij lachte........"Ik ben komende drie weken weg naar Marokko" zei hij. "Ik ga als het goed is openen en dan moet ik er echt bij zijn" zei hij en zette een pruillip op.
" IK ga je missen" zei hij met een zucht. Wil je anders mee? Vroeg hij."Je weet dat ik niet kan" zei ik. "Ik heb een baan en ze rekenen op mij".
Hoe kan ik je anders in de gaten houden"zei hij op een plagende manier.Ik begon te lachen. "Je mag Zakia bellen, zij geeft je details waar ik ben". "Die liegt voor jou", zei hij lachend. "Wollah ik ga je echt missen" zei hij en trok mij naar zich toe. "Ik jou ook" zei ik.
De weken dat hij in Marokko was zijn ook heel snel gegaan. Ik was in de weekenden met Zakia of mat Amira op pad. Door de weeks was ik werken en in de avond zat ik aan de telefoon met mama, mijn zusjes en natuurlijk Jalil. Mijn moeder en mijn zusje heb ik inmiddels opgehaald. Het voelde ook fijn dat ze weer thuis waren. Ik had ze behoorlijk gemist.
Maandag zou ik voor het eerst voor de klas staan. Ik had groep 1b toegewezen gekregen en in de afgelopen week werk ik bijgepraat door Nicole. Nicole was de directrice en het was een geweldig mens. Het klikte gelukkig goed en ik had het gevoel dat ik veel aan haar zal hebben. Ze was iets ouder en ook een ervaren leerkaracht geweest. We hebben ook een onderwijsassistent en zij gaat mij drie keer in de week helpen met mijn groep. Ze heet Zenyeb en ook van Marokkaanse afkomst. Ik begreep van Nicole dat het een leuke meid is. Ik hoopte ook dat het met haar zou klikken.
Het was maandagochtend en he vroeg.
IK schrok schreeuwden wakker. "Astchifrullah". IK droomde van mijn vader en dit keer leek hij heel dichtbij. Hij glimlachte en gaf mij een knuffel. Hij voelde zo dichtbij. Ik kreeg kippenvel over mijn lichaam. Hij zei iets maar ik kon het mij niet herinneren. Ik begon weer in paniek te raken en keek om mij heen.
JE LEEST
Deception (Voltooid)
Non-Fictionwaargebeurd verhaal. Een jong Marokkaanse docente die verstrengeld zit tussen twee mannen. Alles is niet wat het lijkt. Ze zal keuzes moeten maken. maar zijn het de juiste keuzes. Zal de liefde hey overwinnen en voor welke vuren komt zij te staan. l...