Het was heerlijk dat het zaterdag was. Mijn vakantie was officieel begonnen. Donderdag mijn diploma uitgereikt gehad en vandaag ga ik mijn vakantie boeken. Heerlijk gewoon.
Ik stond op en ik zag dat het bijna tien uur was. Het zonnetje scheen door het raam en ik voelde al kriebels in mijn buik. Het voelde alsof ik een mijlpaal in mijn leven heb bereikt.
IK stond en liep meteen door naar badkamer.
Ik wilde uitgebreid van mijn douche gaan genieten...nou dat was de bedoeling...."Rima, duurt het nog lang" schreeuwde mijn zusje Jihane bij de deur. "Geef mij 15 minuten". Ik kom zo, zei ik.
"Nee, kom er nu maar uit", schreeuwde ze weer. "Anas staat beneden en hij wil nu met je praten", zei ze.
Wat moet hij nou weer? Vroeg ik boos. "Kom nou en stuur hem weg" zei Jihane lachend.Gelukkig stond ik nog niet onder de douche. Ik deed snel mijn broek aan en mijn badjas er overheen
Wat moet hij nou weer mij? Echt deze gast spoort gewoon niet.
IK liep naar beneden en ik zag hem van af de gang al op de bank zitten. Ik keek Jihane aan. Waar is mama? Vroeg ik."Die is naar de markt:, zei ze . Waar is Hind? Vroeg ik weer. Die is werken, het zaterdag, bij de AppieHein." Ik moet trouwens ook zo gaan", zei ze ." Mijn dienst bij la place is gewijzigd". Ze keek mij aan en begon te lachen.
"Het zijn alleen jij en onze lieve Anas" schaterde ze het uit. "Doe geen dingen wat ik ook niet zou doen". Trut, jij gaat nergens naartoe totdat hij het huis is, zei ik sarcastisch.
Ik liep naar binnen en keek hem aan.
Wat kan ik voor je doen Anas? Vroeg ik. Hij stond op en liep op mij af. Waar haal je het in je hoofd om Amira te vragen met je op vakantie te gaan? Ben jij wel honderd? Vroeg hij boos.
Wat is het probleem Anas? Vroeg ik.
"Mijn zusje gaat niet op vakantie zonder mijn ouders". "Snap je dat" zei hij op een boze toon. "Mijn zusje gaat nergens met je heen". Wat haal je haar allemaal wel in het hoofd, zei hij boos."Ik weet niet wat je probleem is. "We zijn twee volwassen en willen een weekje tot rust komen" zei ik. Meer niet!!!!
Hij begon te lachen........Wollah jij bent hilarisch." Wat tot rust komen". "Jullie blijven thuis, klaar en daar mee uit" zei hij. "Jij moet niet denken omdat je vader dood is lah y rahmoe en geen broers hebt, dat je kunt doen wat je wilt, zei hij op een boze toon.
Ik keek hem aan en moest even slikken. Rima, ik breek je, zei hij boos.
Ik keek hem aan en wist gewoon niet wat ik moest zeggen. "Jij draagt onze naam, vergeet dat niet" zei hij weerIK zuchtte en keek hem nu heel boos aan. "Ten eerste je haalt je mijn vader niet over je mond". Ten tweede ik ben 22 jaar. "Je hebt niets over mij te zeggen"." IK doe wat ik wil" zei ik boos. "Je doet net of ik een h***r ben. "Ik ga op vakantie omdat ik die 8 dagen er tussenuit wil". "Ik doe niets verkeerds en dat weet je" zei ik.
"Jij gaat nergens naar toe" siste hij in mijn gezicht. Dat je je zusje verbiedt, is één ding, maar je bepaalt niet wat ik doe" zei ik weer. "En ik ga met of zonder Amira". "Snap jij dat", siste ik in zijn gezicht.
"Ga nu maar weg, we zijn uitgepraat" zei ik. Hij keek mij nu heel doordringend. "We zijn nog lang niet uitgepraat." Ik kom vanavond terug". Ik praat ook even met je moeder, zei hij en liep daarna weg.
Even later hoorde ik de deur keihard dichtgaan.
Ik liep richting de bank en Jihane begon keihard te lachen."Wacht maar" zei ik. Hij gaat jou ook niet met rust laten", zei ik. "Hij denkt dat hij de beschermheer moet hangen". Gruwelijk irritant.
Jihane begon weer te lachen...Ik zuchtte en keek Jihane aan.....
"Het is niet grappig", zei ikRima, het is dat ik naar school moet, anders was ik zelf met je meegegaan, zei ze lachend. "Al is het om hem dwars te zitten". Ik schudde met mijn hoofd en moest ook lachen.
Ik keek haar weer aan. "Hij gaat mij echt niet tegenhouden". Ik boek vanavond naar Agadir, zei ik en haalde mijn schouders op.
Jihane keek mij en begon te lachen. Jij gaat het echt doorzetten." Tuurlijk" zei ik. "IK ga gewoon". "Hij kan mij echt niet tegenhouden" zei ik op een sarcastische toon.
"Maar je weet niet wat hij tegen mama gaat zeggen" zei Jihane.
"Leugens" zei ik. "Eerlijkheid is duur, dat verwacht ik niet van goedkope mensen", zei ik sarcastich. Ze begon keihard te lachen Wollah ik houd van je, zei ze lachend. Ze gaf mij een knuffel en liep naar boven.Laat ik mij even voorstellen"
Ik ben Rima, 22 jaar en net afgestudeerd. Na de zomervakantie mag ik als kleuterjuf starten op de basisschool waar ik mijn LIO (leraar in opleiding) heb afgerond.Ik heb twee zusjes. Jihane en Hind. Jihane is 17 en Hind is 16 jaar. Na mij geboorte heeft mama drie miskramen gehad, vandaar het leeftijdsverschil.
Mijn vader allah y rahmoe is drie jaar geleden overleden. Hij heeft een ongeluk gehad in Marokko. Dat was ook de laatste keer dat we daar waren.
Amira is mijn nichtje maar ook meer mijn vriendin. Zij is het zusje van Anas en hij mag mij gewoon niet. Anas is 28 jaar en knettergek. Ik geloof dat hij wel drie vriendinnen heeft.
Al snap ik nog steeds niet wat die meisjes in hem zien. Iets wat ik blijkbaar NIET zie.Ik weet niet wat hij van mij denkt, maar ik doe echt niets verkeerd. Ik heb zelfs nooit een vriendje gehad. Ik studeer en werk en start met mijn nieuwe baan. Het was het idee van zijn zusje om samen naar Agadir te gaan. Zijn zusje is allesbehalve moeder Theresa. Maar laten we geen slapende honden wakker maken. Ik neem wel de schuld op mij. Ik mag de meid graag en zorg niet graag voor problemen.
Of hij heilig is? Doet alles wat Allah verboden heeft.
Maar ja, er zijn altijd mensen die alleen fouten zien bij anderen, hun fouten, daar zijn ze blind voor.
JE LEEST
Deception (Voltooid)
Non-Fictionwaargebeurd verhaal. Een jong Marokkaanse docente die verstrengeld zit tussen twee mannen. Alles is niet wat het lijkt. Ze zal keuzes moeten maken. maar zijn het de juiste keuzes. Zal de liefde hey overwinnen en voor welke vuren komt zij te staan. l...