Deception deel 18

297 9 0
                                    

We waren inmiddels twee weken verder en Ik had nu mijn draai echt vonden op school Anas heb ik niet meer gesproken. Ik vond het behoorlijk verdacht. Hij had ook niets tegen nama gezegd.

Ik heb Jalil ook nog maar twee keer gezien na ons dagje in Maasmechelen. We zagen elkaar alleen op zaterdag. Het was ook ieder keer heel kort. Hij had het druk en ik ook.

Amira was behoorlijk afstandelijk en volgens mij had dat te maken Anas. Ik denk dat haar broer niet wil dat ze met mij omgaat.

Vandaag hadden we de voorgangsgesprekken met de ouders op school. Ik ben vandaag ook tot 8 uur ingepland en vandaag zou ik 10 ouders preken. Morgen had ik 8 gesprekken staan en de woensdag 7 te gaan. Ik was vroeg op school en Zeyneb stond vandaag bij mij in de klas.

De maandag is altijd druk en de kinderen hebben altijd veel te vertellen. De kinderen hebben dan nog veel energie.

Ik was ook blij dat het drie uur was en dat Zeyneb met de kinderen naar buiten ging.
Ik zette de stoelen recht en ging de lijst van de ouders bekijken.

IK wilde alvast de mappen van de kinderen van wie de ouders vandaag komen al klaarzetten. Ik keek en ik zag dat de ouders van Adam als laatste op lijst staan. Ik moest even die ademhalen. Ik weet niet wat ik had, als ik aan hem dacht.

Zeyneb kwam na een kwartier weer terug. Ik zag achter mijn bureau en ze pakte een stoel en ging naast mij zitten.

En klaar voor de oudergesprekken? Vroeg ze lachend. Ja, het hoort het bij, zei ik.
"Gelukkig zijn het meer kennis en verwachtingsgesprekken dan echt op resultaten gericht". "Dat vind ik echt moeilijk" zei ik met een zucht. "Je doet het voor een groentje echt goed", zei ze lachend. Zeynab waarom ben jij niet de Pabo gaan doen? Vroeg ik." Jij kan echt een leuke juf zijn". Nee, schat. Ik heb echt geen zin om nog 4 jaar naar school te gaan, zei ze lachend. "Ik zit zo goed". Ik keek haar en glimlachte. "Je gaat spijt krijgen" zei ik. Ik zou het doen, al is het deeltijds. "Nee, echt niet" zei ze lachend.

"Kijk, ik kan nu naar huis en jij mag die vreselijke ouders spreken" zei ze weer.

Ze stond daarna op en nam afscheid.

Ik ging zitten om mentaal voor te bereiden op de gesprekken. Ouders hebben soms hoge verwachtingen.

Ik moet eerlijk zeggen dat de eerste twee gesprekken voeren best lastig was maar de ouders waren gelukkig heel vriendelijk en het ging mij dan toch goed af. De gesprekken daarna werden makkelijker.

Je herhaalde steeds hetzelfde verhaaltje. Ik had samen met Nicole gegeten en ze was gelukkig echt tevreden over mijn werk. Ze wilde wel heel graag dat ik de ouders moest vragen of ze misschien een MR-lid wilden worden. We hadden nog een ouderlijk lid nodig en we hadden niemand vanuit de kleuterklassen.

Ik had mijn vertraging keurig ingelopen en rond kwart voor 8 hoorde ik geklop op de deur. De deur ging open en ik zag de vader van Adam staan. Hij zette een big smile op en keek mij heel doordringend aan. IK moest even slikken en wende snel mijn blik. Het voelde zo vreemd.de spanning steeg er bij mij meteen omhoog. Mijn ademhaling ging al sneller.

Mag ik binnenkomen? Vroeg hij op een zachte toon. Ik schraapte mijn keel. " Uiteraard", zei ik. IK keek hem even aan. Is de moeder van Adam er niet bij? Vroeg ik. Nee, zei hij. "Vanavond ben ik het alleen". "Ik hoop dat het geen probleem is" zei hij weer. Nee, zei ik. "Maar meestal zie je de moeders", zei ik en glimlachte naar hem.

Hij liep mijn richting op en ik bleef naar hem kijken. IK moest weer even ademhalen. Hij schoof de stoel en ging tegenover mij zitten. IK duwde de ordner zijn kant op. "Dit is de map van Adam" zei ik. Hij keek mij aan en opende de ordner. Hij bladerde heel snel doorheen. Er zat nog niet veel in. Hij deed de ordner dicht en keek mij aan.

"Hij doet het goed", zei ik snel. Hij luistert goed en pakt dingen snel op zei ik. Heel leergierig. "Dat is mijn zoon, geen twijfel mogelijk" zei hij en lachte. Hij bleef mij aankijken en ik begon het behoorlijk warm te krijgen. Het was of hij mij helemaal van boven naar beneden bekeek. Ik voelde mij ook heel naakt, net of hij door mijn ziel ging.

Ik pakte snel een pen en een papiertje om maar iets van afleiding te hebben. Hij bleef mij maar met zijn ogen volgen en zei geen woord. Ik slikte weer..........

Maak ik je zenuwachtig? Vroeg hij. Nee, ik wilde een notitie maken. "We zoeken een MR-lid erbij en de willen vragen om de ouders erover na te denken" zei ik. Zit jij ook in de raad? Vroeg hij." Ja, ik en nog twee leerkrachten en de directrice" zei ik snel. Mooi, zei hij. Moet ik solliciteren of kan ik bij de eerste bijeenkomst aanschuiven? Vroeg hij nu op een serieuze toon.

Ik keek hem en glimlachte. Nou, als je je motivatie per mail stuurt dan kijkt Nicole ernaar, zei ik. Mag ik het naar jou mailen? Vroeg hij.

Ja, dat mag ook" zei ik. Ik noteerde mijn e-mailadres en gaf het hem. Heb je verder nog vragen? Vroeg ik. "Mijn zoon doet het goed"." Hij gaat met plezier naar school"." Hij heeft een prachtige dame als juf, wat willen we nog meer" zei hij aaneen stuk door. " Bedankt" zei ik.

Ik stond op en liep met hem naar de deur. Net voor dat we bij de deur stonden draaide hij zich om en keek mij weer heel doordringend aan. Zijn blik doorboorde weer letterlijk mijn ziel. Mijn hart ging tekeer en ik voelde zijn warme stem nu heel dichtbij.

Denk jij net zoveel aan mij als ik aan jou? Zei hij op een hese stem........... IK slikte en wendde snel mijn blik. Hij pakte met zijn mijn kind........."Ik neem aan dat dat een ja is" zei hij op een zachte toon.....................

Ik bleef hem aankijken en ik kon niets zeggen. Hij bukte en gaf mij voorzichtig een kus op mijn lippen........Ik voelde zijn zachte lippen op de mijne en een tinteling ging door mijn buik. Ik wist niet wat ik had, ik sloot mijn ogen en liet het gebeuren......... Hij keek mij weer aan en glimlachte..............

"Spreek je gauw" zei hij op een lieve hese stem..................

Hij ging weg en liet mij verward achter. Wat is er in godsnaam nu gebeurd? IK moest even schakelen. "Nee, dit kan niet" zei ik hardop. Ik heb dit gedroomd. Nee, dit kan niet. Waarom liet ik het gebeuren. Waarom voel ik mij zo tot hem aangetrokken. Ya ra bi help mij, dit mag niet gebeuren. Dit kan echt niet..........

Ik schudde met mijn hoofd. Ik keek even om mij heen om weer tot de realiteit te komen. Ik voelde met mijn vingers op mijn lippen. Ik voelde zijn lippen nog. Ik kon zijn geur nog ruiken.........Nee, dit kan NIET...........Dit mag echt niet bleef ik mezelf herhalen. Ik moet hem uit mijn hoofd zetten. Het moet gewoon.

Deception (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu