IK schrok wakker van de bel. Ik keek even gedesoriënteerd om mij heen. Ik ben denk ik hier in slaap ben gevallen. Er lag ook een deken over mij heen. De bel ging weer en ik stond op. Ik liep voorzichtig naar de deur en ik zag Zakia al door het glas. IK zuchtte......
Ik ben haar helemaal vergeten.Ik opende de deur en ze vloog op mij af. Ben je onze date vergeten of zo? Vroeg ze lachend. Sorry, ik ben in slaap gevallen. Ja, dat zei Jihane al, zei ze. Ik belde je maar niet op, zei ze. Sorry lieverd, zei ik en deed de deur nog verder open.
Ze liep naar binnen en had eten bij zich. Ik keek haar aan en lachte. "Volgens je zusjes had je waarschijnlijk niet gegeten" zei ze lief. Niet veel later stond Jihane bij ons. "IK hoorde de bel" zei ze. Ze groette daarna Zakia
Ja, ik was in slaap gevallen. Waar is Hind? Vroeg ik. Boven met Samira, zei Jihane. Wie is Samira? Vroeg ik weer. Oooh een nieuwe collega van haar. Ze blijft slapen. Oké, zei ik. Hebben jullie al gegeten? Vroeg ik weer. "Wij wel" zei ze lachend." Je sliep zo vast dat we je niet wilden wakker maken". Bedankt lieverd, zei ik. "Ik ben boven als je mij nodig hebt". Ze gaf mij een kus op de wang en liep weer naar boven.
Ik liep samen met Zakia richting de bank. Ze legde meskien van alles op tafel. Ze had shoarma, friet en wok bij zich. Verder blikjes drinken en snoep en chips. "Heel gezond" zei ik lachend." Hé, filmavond", zei ze lachend. Ik liep naar de keuken en pakte bestek en water.
IK ben op de bank gaan zitten en opende mijn blikje drinken. Ik pakte wat frietjes. Ik nam een slok en ik ging letterlijk over mijn nek.
Ik rende naar de wc en spuugde er alles uit. Ik was zo misselijk. Ik moest meteen aan Anas denken. Het zal wel de spanning zijn.Ik greep even naar mijn maag. Mijn hoofd voelde heel zwaar.
Mijn hoofd leek te draaien. Ik moest weer overgeven. Zakia rende achter mij aan.
Lieverd, wat is? Vroeg ze bezorgd. Ik ademde diep in. "Ik ben niet zo lekker" zei ik. Ik word ziek denk ik.Ze keek mij aan met een bezorgde blik. Je ziet er inderdaad niet goed uit." Ga even liggen" zei ze.
Sinds wanneer voel je je zo? Vroeg ze weer.
"Ik had ruzie met Anas en ben ook zo in slaap gevallen" zei ik. IK heb het nu pas, zei ik met een zucht. Ze begon te lachen. Ja, van hem zou ik ook ziek worden. "Gelukkig maar, ik zou bijna zeggen dat je zwanger bent" zei ze lachend.Ze zei het en ik ging weer over mijn nek. IK renden weer naar de wc. Mijn maag trok zich samen. Ik moest slikken. Het zal niet zo zijn dacht ik bij mezelf. Ik kreeg weer een braakneiging.
Zakia hield mij hoofd vast maar er kwam nu verder niets uit. Het was slechts maagzuur wat uit mijn maag kwam. IK stond weer recht op en moest even diep in en uitademen. Ya ra bi, dacht ik bij mezelf laat het niet zo zijn.
Zakia bleef mij aankijken. Ze was meskiena zo bezorgd. Ik ging automatisch rekenen en ik kon mij niet meer herinneren wanneer ik voor het laatste mijn menstruatie had............. Ik kon het mij niet meer herinneren.
Mijn hart ging tekeer en alles leek om mij heen te draaien. Ik voelde het zweet op mijn voorhoofd. De tranen prikten achter mijn ogen. Ik stond op breken en mijn leven leek in een flits langs mij heen te gaan.........Papa, mama en zelfs Anas zag ik langs mijn gedachten gaan.........
Oh ya ra bi, laat dit niet zo zijn.Ik probeerde te ademen maar ik voelde mij wankel en ik zakte ineen..........
Zakia ving mijn en keek mij geschrokken aan. Meid, gaat het?Je maakt mij bang, zei ze met een trillende stem. Dit is niet goed, zei ze. De tranen stroomden over mijn wangen.
"Rima, schatje zeg iets" zei ze. Het verdriet klonk in haar stem........Ik leek echter te zweven. Het is net of ik van afstand naar mijn leven keek.
Je bent zo bleekjes hoorde ik haar in de verte zeggen. Rima!!! Schreeuwde ze weer. Alles leek te draaien en ik zakte op de grond.........
Een paar tellen later werd ik wakker. "Gelukkig" hoorde ik Zakia zeggen.Ik keek even om mij heen en ik leek weer wakker te worden. Jihane en Hind zaten naast mij." Je liet ons schrikken" zei Jihane met een trillende stem." Je moet naar het ziekenhuis" zei Hind. Nee, zei ik. Het is al goed. "Ik was gewoon even niet goed" zei ik weer. Het gaat alweer.
Weet je het zeker? Vroeg Zakia. Ja, echt heel zeker. IK keek weer naar mijn zusjes. "Niets tegen mama zeggen" zei ik. Ze gaat zich alleen maar ongerust maken en ze maakt zich al druk om tante Karima.
Hind schudde met haar hoofd. Ik keek even omhoog en ik zag een meisje dat ik niet kende. "Ik ben Samira" zei ze op een lieve stem. Ik glimlachte........"Sorry "zei ik. Geeft niet, zei ze. Zakia en Jihane hielpen mij met opstaan en ik ben weer op de bank gaan zitten.De dames gingen naar boven en ik probeerde nog iets te eten. Niets leek door mijn keel te willen. Met moeite heb ik een film afgekeken. Ik wilde de avond niet voor Zakia verpesten. Gelukkig zag ze ook dat ik niet helemaal lekker was en ging op tijd weg.
Het eerste wat ik de voldoende dag deed was sjezen naar de dienstdoende apotheek. Ik moest het weten. Ik liep de apotheek binnen en pakte meteen een nummertje. Gelukkig was het niet druk en ik was heel snel aan de beurt. Ik keek even om mij heen of dat ik geen bekende zag. Het laatste wat ik nu kon gebruiken is dat iemand mij een zwangerschapstest ziet kopen.
Mevrouw wat kan ik voor u doen? Vroeg de apotheekassistente." Ik wil graag een zwangerschapstest kopen" zei ik weer. Ze knikte en ging de test pakken. Ik kon kiezen uit twee en ik koos voor de duurste. Deze zou betrouwbaarder zijn. Tenminste dat dacht ik. Ik was behoorlijk gespannen en bleef om mij heen kijken.Er liepen nog twee mensen binnen en keken mij heel vreemd aan. Misschien omdat ik letterlijk bijna aan het shaken was. Ik kon gelukkig snel afrekenen. Ik stopte het daarna snel weg in de tas.
Mevrouw mag ik u wat vragen? Vroeg ik. "Tuurlijk, daar ben ik voor" zei ze. Kan je zwanger worden al slik je de pil? Vroeg ik weer. Ze keek mij aan glimlachte. "Dat is inderdaad mogelijk". "In de eerste maand is de pil nog niet echt betrouwbaar". Ook als je de morning-afterpil hebt geslikt." Dat kan ook mevrouw" zei ze weer op een lieve stem. Het ligt eraan wanneer je zo'n pil slikt. Als je het niet meteen inneemt dan zwakt de werking af. Niets is honderd % zei ze en glimlachte vriendelijk. Op deze antwoorden zat ik niet te wachten.....
Ik zuchtte en bedankte haar...........IK rende naar mijn auto en voordat ik het weer wist zat ik al in de badkamer. Ik pakte de test en deed mijn plasje. Ik was letterlijk aan het shaken. Mijn hart stond op springen. Ik ging letterlijk gek. Het leek een eeuwigheid te duren. Ik zuchtte en keek naar het staafje.......
Ik keek en ik moest even slikken. Neee...............
De tranen rolden over mijn wangen. Mijn nachtmerrie leek nu werkelijkheid te worden.
JE LEEST
Deception (Voltooid)
Non-Fictionwaargebeurd verhaal. Een jong Marokkaanse docente die verstrengeld zit tussen twee mannen. Alles is niet wat het lijkt. Ze zal keuzes moeten maken. maar zijn het de juiste keuzes. Zal de liefde hey overwinnen en voor welke vuren komt zij te staan. l...