Ik zat net 10 minuten en mijn telefoon ging weer.
Oh ya ra bi, wat moet hij weer? Hij maakt mij helemaal para.Ik zuchtte en Ik keek op mijn telefoon. Gelukkig, ik zag dat Zakia belde. Ik nam meteen op.
"Hallo schat", zei ik. Hoi Lieverd, zei ze. Ben je op school? Vroeg ze. " Ja ik blijf vandaag ook hier" zei ik. Ik heb huisbezoeken en dan heeft het geen zin om op en neer te rijden. "Kom naar buiten "zei ze. Naar buiten? Vroeg ik. Ja ik sta op jullie schoolplein. Hier? Vroeg ik.Ja, buiten lieverd, zei ze. "Ik kom eraan", zei ik.
Ik hing op en keek even op mijn telefoon. Wat doet zij hier? Dit is niets voor haar. Het moet iets belangrijks zijn. Ik wreef over mij gezicht en stond op.
Ik liep naar buiten en ik zag haar met een bos rozen staan. Ik denk dat ze mij iets wil vertellen. Zij en Mohcine gaan trouwen. Er verscheen een lach op mijn gezicht. Meskiena, ze komt het hier zeggen.
Ik liep op haar af en groette haar met de gebruikelijke vier zoenen." Je hebt zeker groot nieuws" zei ik. Wat bedoel je? Vroeg ze lachend. "Je gaat trouwen met Mohcine" of niet? Ze begon keihard te lachen. "Trouwen gaan we zeker maar nu nog niet" zei ze. Over een maand of 5 inchallaah. "Hij komt dit weekend mij om de hand vragen" zei ze wer. "Oh wat leuk" zei ik. Ik zoende haar weer. Mabrouk schatje………..
Ze keek mij heel lief aan. "Deze rozen zijn voor jou". Voor mij? Vroeg ik verbaasd. Waaraan heb ik ze te danken?
"Lieverd, Jalil heeft mij benaderd" zei ze." Hij wil het goedmaken met je". "Hij wil niet meer dat je boos op hem bent". Hij houdt echt veel van je.
Ik bleef haar aankijken en ik wist even niet wat ik moest zeggen."Ik moest je de bloemen geven" zei ze weer. "Hij wilde ze niet bij jou thuis of op school laten bezorgen". "Hij was bang dat je boos zou worden" zei ze weer.
"Ik moest ook eten voor je meenemen". Sushi. Daar houd je toch van? Vroeg ze.
Ik slikte en keek haar aan." Ik wil ze niet"zei ze.Rima, hij wil het heel graag goedmaken. "Lieverd, je weet niet wat er aan de hand is" zei ik. "Wel" zei ze. Hij heeft contact met Mohcine. "Hij zei dat hij binnen een paar weken jou om de hand gaat vragen" zei ze weer. Hij is zelfs bezig om een zaal te regelen voor jullie trouwen.
Ik keek haar geschrokken. Dit meent ze toch niet. Ik werd gewoon misselijk bij de gedachte…Waar is hij toch mee bezig?.
Ik keek even om mij heen en mijn hoofd leek wel te draaien. Ik voelde mij ook ineens heel zweverig. Ik werd misselijk.Lieverd, wat is er? Vroeg ze bezorgd. " je bent lijkbleek".
Zakia ik ga je iets vertellen en je mag er met niemand overhebben. "Al zeker Mohcine niet". Kom even binnen, zei ik."Ik praat binnen wel met je" zei ik. Ze gaf mij de bloemen en ik keek weer om mij heen. En ja hoor. Hij stond in de verte geparkeerd. Hij hield alles in de gaten.
We zaten zo in mijn kantoor en ze keek mij heel verward aan. Rima wat is er aan de hand? Vroeg ze." Je maakt mij bang" zei ze
"Lieverd, Jalil is niet de Jalil die jij denkt te kennen. Wat bedoel je? Vroeg ze weer
"Jalil is getrouwd en heeft een gezin". "Hij heeft twee kinderen"zei ik weer.
Wat !!!! Zei ze. Ja echt." Ik heb ze gezien". "Hij zegt dat hij gaat scheiden en met mij wil trouwen". "Maar ik wil NIET met hem trouwen". Ik zuchtte…….Ik weet niet wat ik moet, hij spoort echt niet en ik begin echt bang van hem te worden.
Ze keek mij aan en het leek of ze in shock is. Weet je dit heel zeker? Vroeg ze. Ja honderd procent.
" En weet je nog wat ik zelfs denk, is dat hij niet eens gaat scheiden". Maar het boeit mij niet meer, ik wil van hem af.
Ze keek mij en keek nog in shock.
Waarom heb je niet eerder iets gezegd? Vroeg ze weer. Ik zuchtte………"Dit weet ik sinds kort. En er speelt nog veel meer"…….
Ik wreef over mijn gezicht. "Zakia ik weet niet wat ik moet doen" zei ik met een zucht. "Uitmaken" zei ze. Dat wil ik ook maar hij laat het niet toe.
" Hij is gestoord" siste ik haar kant op. "Hij laat mij niet meer rust". Hij gaat mij kapot maken.
Ik stond op en ging bij het raam staan. Ik kon gelukkig kijken op de plek waar hij geparkeerd staat.
"Je weet dat hij hier is"zei ik. Nee, zei ze. Ik heb hem in IJmuiden gezien, zei ze. "Kom en kijk" zei ik. Ze stond op en kwam naast mij staan."Kijk maar, die auto"zei ik. Hoeveel van die auto's zullen zijn met dezelfde kleur en voor mijn schoolgebouw." Hij houdt mij in de gaten".
Ze keek mij weer en ik zag de medelijden in haar ogen. Lieverd, waarom zei je niks. Ik zuchtte en zei niets....
Is dit een obsessie voor hem of zo?. "Ja daar lijkt het het op", zei ik weer.. Wat ga je nou doen? Vroeg zij weer.
Ik weet het niet, zei ik. Waarom vraag je Anas niet om hulp? Vroeg ze.
"Kan ik niet" zei ik.
Rima, het is je neef. "Hij gaat je helpen". Nee, hij maakt mij eerder dood, zei ik.Niemand mag dit weten, zei ik. Ik ben dan echt ten dode geschreven. Lieverd, Anas gaat je niets doen.
Ik keek haar en de tranen stroomden over mijn wangen. "Lieverd" zei ze en omhelsde mij." Ik kan Anas niet vragen" . "Ik ben zwanger" zei ik met een gebroken stem. Als Anas of mijn moeder dit weten…………
Ze liet mij los. "Je bent zwanger". Van Jalil? Vroeg ze geschrokken. Hoe? Wanneer……….Ze keek mij en was letter in shock………..Ja, zei ik huilend.
" Ik heb een stomme fout gemaakt" . Als iemand hierachter komt dan ben ik ook mama kwijt…………".Anas maakt mij af". Wat gaan de mensen wel zeggen. Wollah ik ben hun grote schande. Ik kan dat hen niet aandoen, zei ik huilend.... Haar vader is dood en ze is de h***r uit gaan hangen.
Ik moest aan mama denken en Ik begon te huilen......
Ze pakte mij vast en omhelsde mij.
Wat moet ik nou? Zei ik snikkend...."Lieverd, sorry dat ik dit zeg"." Maar haal het weg". "Het is echt heel erg maar haal het weg" zei ze op een harde toon..
"Dat is het nou juist". "Jalil verbiedt het"……..Ik kan geen kant uit, zei ik huilend. Hij houdt mij nu ook in de gaten.
Wat moet ik doen?. Ze keek mij nu heel serieus aan.
"Jij gaat niets doen". "We houden dit tussen ons en ik kom zaterdag even langs" . We praten dan oké, maak je geen zorgen. "Allah is groot".
Ik keek haar aan met mijn betraande ogen." Ik wil niet dat hij gaat scheiden en met mij gaat trouwen" zei ik. "Dat gaat ook niet gebeuren".
"Hij kan je niet dwingen". Maar we moeten eerst het andere oplossen, zei ze. "Sorry dat ik het zo zeg", zei ze en keek mij aan. Ik begon weer te huilen. Ik heb een potje van gemaakt…….
Dat is zacht uitgedrukt, zei ze.....
"Lieverd, maar je moet nu heel sterk zijn". Het komt goed, ik beloof het je" zei ze. Hij kan jou in de gaten houden, maar mij niet" zei ze.
Wat wil je gaan doen? Vroeg ik. Weet ik nog niet zei ze
"Ik moet nu gaan en ik kom morgen naar je toe. We bespreken het dan" Ik knikte en gaf haar een knuffel.
JE LEEST
Deception (Voltooid)
Non-Fictionwaargebeurd verhaal. Een jong Marokkaanse docente die verstrengeld zit tussen twee mannen. Alles is niet wat het lijkt. Ze zal keuzes moeten maken. maar zijn het de juiste keuzes. Zal de liefde hey overwinnen en voor welke vuren komt zij te staan. l...