Gopal membuka matanya. Dia memandang biliknya yang malap.
Gopal: Appa yang angkat aku rasanya. Macam mana appa larat angkat aku?
Gopal baring mengiring namun merasakan sesuatu yang pelik. Dia bangun dan memandang biliknya yang berbeza.
Gopal: Ini....
Ada cermin di tepi katil sebelah almari. Dia memandang dirinya yang bukan lagi manusia.
Dia bukan lagi manusia tetapi karakter yang dimainkan dalam game bernama Zero!!
Gopal: Apa?!! Macam mana....apa jadi ni?! Macam mana aku boleh masuk dalam dunia game!!?!!
Gopal mundar-mandir dalam bilik seorang diri. Dia teringat akan item yang dia kumpul. Dia memandang tangannya,ada cincin di setiap jari.
Gopal: Nasib baik. Sekejap.
Dia hayunkan tangan dan sejenis skrin muncul di hadapannya memaparkan item dan barangan yang dia ada.
Gopal: Nasib baik barang-barang aku masih ada.
Gopal keluar dari bilik dan berjalan di sekitar tempat. Dia lalu di hadapan bilik dengan ukiran pokok dan akar menjalar diukir dari kayu.
Gopal: Bilik BoBoiBoy.
BoBoiBoy,dalam game namanya adalah Gaia. Manakala Fang menggunakan nama Dragon.
Gopal berjalan lagi hingga ke bilik takhta. Dia masuk ke dalam dan melihat tiga karakter NPC yang lain sedang berbincang tentang sesuatu.
Gopal: "Alamak! Apa aku nak cakap ni?! Hentam jelah!!" Ehem!
Mereka bertiga terdengar Gopal dan segera berlari ke arahnya dan melutut atas satu kaki.
Gopal: Woah!
Ruby: Tuan! Kami gembira sangat tuan tak apa-apa!!
Saber: Betul tu!
Gopal: "Ruby,Saber dan Sebastian." Apa yang terjadi sebenarnya?
Sebastian: Tuan.....mungkin nak duduk dulu sebelum mendengar kami.
Sebastian ke tepi,memberi laluan pada Gopal. Gopal berjalan ke arah singgahsana dan duduk seperti seorang raja.
Gopal: "Rasa macam raja pulak." Bagitahu saya,apa yang sudah terjadi?
Ruby,Saber dan Sebastian agak takut nak bagitahu apa yang terjadi sebenarnya. Mereka menjeling satu sama lain.
Gopal: Takpe. Saya takkan marah.
Ruby: Sebenarnya tuan....
FLASHBACK
Hari kejadian,di mana Gopal menghilang dari dunia asalnya. Ketika itu semua watak NPC yang ada dalam istana mulai bergerak seperti manusia biasa. Mereka memandang satu sama lain terkejut.
YOU ARE READING
GOPAL: GAMES OF KING
FanfictionGopal bermain permainan Virtual Reality (VR) bila dia secara tak sengaja termasuk dunia lain. Gopal: Aiyoyo!! Dengan bantuan NPC dan pengalaman dia,Gopal memulakan perjalanan menuju ke puncak sebagai raja teragung dan terhebat. Idea dari: Overlord