Administrator jadi hilang sabar melihat A.C.E dilenyek Terrestrial Train. Askar raksasa yang dia summon semakin berkurangan,hanya tinggal Marre dan Raryus saja.
Administrator: Tak guna!!!!!!!
Tiba-tiba,sesuatu terjadi pada dia. Sistem yang digunakan menjadi rosak seolah-olah diganggu kuasa luar.
Administrator: Apa yang....kenapa ni?!
???: Kau nak tahu kenapa?
Seseorang berjalan ke arah Administrator. Administrator terkejut dengan kemunculan mengejut dia namun dia cepat-cepat tenangkan diri.
Administrator: Kau rupanya Egos.
Egos,salah seorang makhluk yang kenal Administrator. Dia juga salah seorang Dimension Hopper seperti Administrator.
Egos: Sudahlah tu. Kau patut lari dan bersembunyi buat sementara waktu.
Administrator: Kenapa?
Egos: Dimension Guardian dah dapat kesan keberadaan kau. Sistem yang kau implementasikan dalam dunia lain sedang dirosakkan oleh mereka.
Administrator: Apa?! Tidak! Tidak! Tidak! Aku takkan biarkan! Aku tak nak kembali ke tempat tu lagi!!
Egos: Kalau macam tu,kau patut pergi dari dunia ni. Aku akan tolong kau.
Administrator: Betul ke...?
Egos: Ya. Tapi kau terhutang budi pada aku.
Administrator: Tch! Apa kau nak?
Egos memetik jarinya dan sejenis portal gelap terhasil di hadapannya. Kelihatan dua orang bawahan Egos membawa masuk sejenis robot cacing yang besar untuk diubahsuai.
Egos: Kerja yang bagus Baro,Jacob.
Baro: Terima kasih tuan Egos.
Administrator: Apa benda kau bawak ni...?
Egos: Baro dapat benda ni dari dunia lain. Aku nak kau ubahsuai raksasa ni untuk aku.
Administrator: *snort* Senang gila! Aku boleh siapkan dalam masa sehari!
Egos: Bagus. Sekarang pergi,aku akan uruskan dunia ni.
Administrator: Aku pindahkan kawalan sistem kepada kau. Buat yang terbaik.
Administrator menghilang dari situ. Apa yang tinggal hanyalah baju perisai yang kosong. Jacob angkat baju perisai tu dan campak ke tepi. Egos duduk di singgahsana dan melihat Gopal dan pemain lain bertarung melawan raksasa dan bos raksasa.
Egos: .....
Jacob: Apa tugasan kami seterusnya tuan?
Egos: Biarkan mereka. Menang atau kalah,bergantung pada mereka. Kita cuma perlu perhatikan mereka buat sementara waktu.
Baro: Baiklah. Kalau itu yang tuan inginkan.
Kembali ke medan perang,Gopal dan Scurra masih berlawan menentang Marre dan Raryus dan dibantu K.Denark dan askar naga yang dipimpinnya.
Marre: Silver Guillotine!
Gopal menepis serangan Marre dan tumbuk dia sampai terpelanting jauh. Dia kemudiannya terbang dan tangkap Marre dan heret dia atas permukaan tanah.
Marre: Ugh...!!!!
Gopal: Rasakan...!!
Gopal selubungi tangan dia dengan lendir. Lendir di tangannya mengeras menjadi kristal.
Gopal: Crystal Gauntlet!!
Tumbukan Gopal menyebabkan tanah merekah. Marre tak mampu bertahan dan akhirnya,dia hilang kesedaran.
YOU ARE READING
GOPAL: GAMES OF KING
FanfictionGopal bermain permainan Virtual Reality (VR) bila dia secara tak sengaja termasuk dunia lain. Gopal: Aiyoyo!! Dengan bantuan NPC dan pengalaman dia,Gopal memulakan perjalanan menuju ke puncak sebagai raja teragung dan terhebat. Idea dari: Overlord