Gopal: Jadi....apa kita nak buat sekarang?
Scurra: *sigh* Dah terlambat untuk tanya.
Gopal,Scurra,Zappa dan Zalarea sedang memerhatikan kerja pembaikpulihan yang dijalankan Ruby dan Guarder yang ada. Askar dari Draconic Independent Nation juga turut membantu membangunkan semula clan Royal Mafioso dan Void Scavenger. Bagaimana semua ini terjadi??
FLASHBACK
Selepas menewaskan Hercules, semua orang meraikan kemenangan mereka tetapi,mereka juga kehilangan salah seorang dari Guarder untuk tewaskan Hercules jadi mereka tak pasti apa yang patut dibuat.
Ruby: Tuan Zero,apa patut kita buat? Clan kita dah musnah semasa dalam pertempuran.
Gopal memandang Stampede Armada yang berada di atas tanah. Dia kemudian memandang Calamity Fortress dan Scurra.
Gopal: Kau nak bangunkan semula clan kau?
Scurra: Hm?
Gopal: Aku rasa.....elok kita bergabung bersama. Memandangkan sistem yang Administrator gunakan dah musnah,kita patut bergabung untuk tubuhkan kerajaan kita sendiri.
Scurra: *chuckle* Tak perlu. Kau boleh pimpin kerajaan tu seorang diri. Aku tak nak terlibat dengan politik kalau boleh.
Gopal: *stare*
Scurra: Okey,mungkin aku agak berminat,tapi aku tak nak tarik tumpuan sangat.
Gopal: Boleh je. Macam mana keadaan Stampede Armada?
Pixel: Kerosakan sebanyak 63% tuan!
Guarder: Pixel?!?
Gopal: Kenapa? Kamu semua ingat dia dah mati?
Guarder: Err.....
Pixel: Tuan,saya rasa kita boleh gabungkan clan Royal Mafioso bersama clan Void Scavenger untuk tubuhkan kerajaan yang teragung di benua ini.
Gopal: Hmm.......apa kata kau?
Scurra: Aku ikut keputusan kau.
Zappa: Seriuslah? Kita nak tubuhkan kerajaan kita sendiri?
Zalarea: Nampak gayanya macam tulah.
Z&Z: *sigh*
Anais: Adakah tuan akan berkhidmat untuk clanmaster Zero?
Scurra: Lebih kurang macam tulah.
Barry: Kalau itu yang tuan inginkan, kami akan ikut arahan tuan.
Johan: *nod* Betul tu!
Saber: Yeay! Clan kita berdua akan bergabung!!
Sebastian: Dengan penggabungan kedua-dua clan,kerajaan kita akan jadi lebih berkuasa dari negara lain.
Clob: Kau berdua ni seriuslah? Habislah kerajaan lain kalau macam ni.
K.Denark mendarat dan simpan senjatanya di belakangnya.
K.Denark: Apa yang kamu sedang bincangkan ni?
Gopal: Saya rancang untuk bangunkan semula kerajaan saya. Ianya mungkin ambil masa yang agak lama.
K.Denark: Hm? Kamu perlukan bantuan tenaga kerja? Askar kerajaan saya sedia hulurkan bantuan.
Scurra: Boleh juga. Apa salahnya?
Gopal: Baiklah. Saya terima pertolongan kamu.
Gopal dan K.Denark berjabat tangan. Clob berjalan pergi dari situ tapi dia dihalang tangan patung Scurra.
Scurra: Mana kau nak pergi?
Clob: Tugasan aku dah selesai. Aku nak balik rumah.
Gopal: Kau tak nak duduk di sini untuk sementara?
YOU ARE READING
GOPAL: GAMES OF KING
FanfictionGopal bermain permainan Virtual Reality (VR) bila dia secara tak sengaja termasuk dunia lain. Gopal: Aiyoyo!! Dengan bantuan NPC dan pengalaman dia,Gopal memulakan perjalanan menuju ke puncak sebagai raja teragung dan terhebat. Idea dari: Overlord