Game 28

26 4 0
                                    

Kita beralih ke tempat lain. Sebuah kampung yang aman dan damai.

Jessica sedang memotong sayur untuk masak sarapan untuk semua pekerja yang bekerja mengutip herba,menternak binatang dan untuk mereka yang berjaga di tembok pertahanan.

Jessica: *hirup sup* Hm.....rasanya tak cukup lobak lagi ni. Tambah sikit lagi.

Pintu rumahnya dibuka dan adiknya masuk bersama sebakul sayur penuh.

Dolph: Akak! Saya ada kutip sayur dekat belakang rumah ni.

Jessica: Terima kasih. Kebetulan akak perlukan lobak.

Dolph: Mana abang Dian?

Jessica: Dia ada kat padang latihan dengan orang kampung yang lain.

Dolph: Oh....

Dolph keluar pergi ke padang latihan meninggalkan Jessica memasak seorang diri.

Jessica: Sayur dah ada,roti dah ada, daging rasanya ada lagi. Cukuplah untuk semua.

Jessica menyiapkan sarapan pagi dan hidangkan atas meja di luar rumah. Ada banyak meja dan kerusi di luar rumahnya untuk ramai orang makan.

Jessica: Baiklah! Semua dah sedia! Kena panggil mereka datang makan.

Tiba-tiba ada sekumpulan goblin berjalan ke arahnya.

Jessica: Oh,kamu semua dah sampai.

Koll: *grin* Mestilah! Kami tak nak terlepas sarapan cik puan kami!!

Jessica: *blush* Tak payahlah panggil saya macam tu!

Koll dan goblin lain duduk di meja makan dan makan sarapan mereka. Jessica masuk ke dalam untuk membersihkan dapur. Koll memerhati Jessica masuk dalam rumah sebelum dia dan goblin lain mula bercakap.

Koll: Hei,aku je ke atau cik puan nampak macam penat je?

Kulu: Dia penat masak rasanya. Kita kan ramai?

Rutu: Kenapa kau tak pergi tolong?

Koll: Aku pergi berjaga dekat tembok dengan orang kampung.

Mereka hendap Jessica dari celah tingkap. Jessica sedang menyapu lantai tetapi riak wajahnya kelihatan suram. Dia mengeluh panjang dan menyimpan penyapu. Dia ambil bakul dan masukkan sabit,pisau, sarung tangan,parang dan berjalan keluar.

Rutu: Alamak! Dia nak keluar!

Mereka segera kembali ke meja makan dan makan sarapan seperti biasa. Mereka jeling Jessica yang keluar masuk hutan untuk mencari herba.

Koll: Kesian....

Kulu: Mestilah. Cuma tinggal dia dengan abang dan adik dia. Mestilah dia penat.

Dorr: Habis tu? Apa kita nak buat untuk bantu dia?

Koll: Aku tahu. Kita habiskan makanan kita dulu.

Kulu: Kau ni!

Koll: Apa? Kita habiskan makanan, letak pinggan dalam rumah dan pergi teman dia masuk hutan. Habis cerita.

Goblin yang lain faham apa yang perlu dilakukan. Mereka cepat-cepat makan sarapan dan letak pinggan mangkuk yang digunakan dalam rumah. Mereka ambil senjata mereka dan lari masuk hutan untuk teman Jessica.

Rutu: Cepat! Cepat!

Mereka nampak Jessica sedang mengutip herba di bawah pokok. Mereka berjalan ke arahnya tapi bunyi haiwan menarik perhatian mereka.

Koll: Bunyi apa tu??!

Jessica juga dengar bunyi ngauman itu. Dia bangun dan berpusing untuk balik rumah tapi dia terkejut melihat Koll dan goblin lain mengekorinya.

GOPAL:  GAMES OF KINGWhere stories live. Discover now