Niko dah sedar. Dia sedang dirawat Dr.Green sementara gauntlet besi yang dia pakai ada atas meja.
Niko: Dr,berapa lama saya tak sedarkan diri?
Dr.Green: Tiga hari.
Niko menutup mata dengan tangan. Dia berasa marah sangat kerana dia gagal menjalankan tugas yang diberikan padanya.
Niko: Tak guna!!! Kenapa saya boleh cuai sangat?!?!
Dr.Green: Bukan salah kamu. Ada banyak elemen tak diketahui di dunia ni.
Niko: Tapi saya masih gagal!! Saya tak sanggup hadap tuan Zero macam ni!!
Dr.Green: Oh ya. Tuan Zero ada datang ke sini. Dia suruh kamu berehat sampai status kamu kembali normal.
Niko berasa malu memikirkan Zero datang melawatnya. Muka dia merah padam disebabkan malu.
Niko: Aaaaaaaaghh!!
Dr.Green: Oh ya. Boleh kamu ceritakan apa yang jadi sebenarnya?
Niko menceritakan dari awal sampai habis apa yang jadi.
FLASHBACK
Niko berada di Ziladas,bandar lain yang terletak di bawah pemerintahan Melbar Kingdom. Dia sedang dalam perjalanan ke Vasdian,bandar berdekatan untuk bantu Sebastian. Dia bermalam di inn sebelum pergi ke Vasdian.
Niko: Mari tengok...
Niko sedang menelaah pelan yang disediakan oleh Ruby.
Niko: Pergi ke Vasdian,bantu Sebastian dan.....baiklah! Aku faham! Aku takkan gagalkan rancangan ni!
Malam yang sama,dia pergi ke Vasdian bersama lima orang maid dari Royal Mafioso. Dalam perjalanan, kereta kuda yang dinaiki tiba-tiba berhenti.
Niko: Kenapa kita berhenti?
Niko menjenguk keluar tingkap. Ada sekumpulan orang bersenjata menghalang jalan mereka.
Niko: "Manusia...."
Niko turun dan berjalan ke arah mereka. Pemandu kereta kuda minta dia berhenti tapi Niko tak kisah.
Niko: Kenapa korang halang jalan aku? Dasar manusia!
Edwin Bonson
Level: 250
Class: [Thief]
Armed highway robber
Title
(Wanted Criminal)Edwin: Wah! Wah! Wah! Ada cik adik comel lah!
Edwin dan kawan-kawan dia ketawa. Niko hanya berdiri di situ memandang mereka. Edwin berjalan ke arah Niko dan letak pedang di lehernya.
Edwin: Serahkan semua harta yang kau ada! Apa kata kau ikut aku? Aku boleh ajar kau beberapa perkara~
Niko: Aku takde masa nak bazirkan dengan manusia hina macam kau!
Edwin: *whistle* Garang~ Aku suka.
Edwin pegang tangan Niko dan tarik dia tapi Niko tarik balik dan patahkan tangan dia dengan sekali genggam.
Edwin: GYAAAAAAAAAAH!!
Niko campak Edwin ke tepi. Dia memandang kawan-kawan Edwin yang juga perompak.
Niko: *crack knuckles* Manusia tak faham bahasa,patut diajar.
Niko membelasah mereka sampai mereka berdarah dan tulang mereka patah. Dia campak mereka ke tepi dan maid yang mengikutnya turun.
YOU ARE READING
GOPAL: GAMES OF KING
FanfictionGopal bermain permainan Virtual Reality (VR) bila dia secara tak sengaja termasuk dunia lain. Gopal: Aiyoyo!! Dengan bantuan NPC dan pengalaman dia,Gopal memulakan perjalanan menuju ke puncak sebagai raja teragung dan terhebat. Idea dari: Overlord