Game 16

27 4 0
                                    

Zero: Kalau begitu....diamkan dia.

Sebastian: *tersentak* Tuan?

Zero: Sebas,saya nak tahu di mana kesetiaan kamu terletak. Pada saya, atau pada keinginan kamu?

Sebastian diam. Dia tak tahu apa patut dilakukan. Dia memandang Margaret di belakangnya namun...

Margaret: Tak apa. Saya tak kisah.

Sebastian: Eh?

Margaret: *senyum* Saya....tak kisah kalau awak nak hapuskan saya. Awak yang selamatkan saya. Saya tak kisah.

Sebastian berpusing menghadap Margaret. Margaret menutup mata dan Sebastian menggenggam tangannya. Dia hayunkan tangan pada Margaret dan....

THUD!

Bronze menghalang Sebastian.

Sebastian: Apa?

Zero: Sudah! Saya dah dapat jawapannya.

Bronze kembali ke sebelah Zero. Sebastian memandang Zero bingung.

Sebastian: Tuan Zero?

Zero: Bronze,adakah Sebastian memang nak hapuskan gadis itu?

Bronze: Ya. Tumbukan tadi memang untuk hapuskan dia.

Zero: Baiklah. Sebastian,saya maafkan kamu.

Sebastian: *melutut* Terima kasih banyak!!

Zero: Ruby....

Ruby: Ya tuan.

Zero: *sigh* Kan saya dah kata,tak mungkin Sebastian mengkhianati kita.

Ruby: Maafkan saya. Saya cuma nak pastikan tak ada sesiapa yang berani menentang tuan.

Zero: Hm. Saya faham. Untuk kamu, gadis di belakang Sebastian.

Margaret: *flinch* Y-Ya.

Zero: Apa nama kamu?

Margaret: Mar....Margaret Emberis.

Zero: Margaret Emberis,saya akan bagi dua pilihan. Pertama,lupakan semua ini dan kembali tinggal bersama manusia lain di sini. Kedua, ikut kami bersama dan kamu boleh bersama Sebastian. Pilihan di tangan kamu.

Margaret: Tidak,saya dah buat keputusan. Saya nak ikut Sebastian ke mana saja.

Zero: Walaupun kamu akan berdepan bahaya di masa depan?

Margaret: Kalau itu jalan yang saya pilih,saya sedia berhadapan apa saja.

Zero diam seketika. Dia memandang Margaret dan Sebastian silih berganti.

Zero: Baiklah. Kamu akan dibawa kembali ke clan. Sebastian,saya serahkan posisi kamu sekarang pada Violet.

Sebastian: Baiklah!

Zero: Ruby,buat persediaan untuk bawa mereka kembali ke clan.

Ruby: Arahan diterima.

Zero: Mulai hari ini,atas nama Clanmaster Zero,Margaret Emberis berada di bawah perlindungan saya!

Sebastian lega kerana dia diampunkan dan Margaret boleh bersamanya. Dia bangun dan Margaret terus memeluknya.

Margaret: Terima kasih....kerana selamatkan saya....

Sebastian: *smile* Sudah tentu.

Zero pulang ke Royal Mafioso bersama Ruby,Bronze dan Gamma.

Zero: Saya akan kembali ke bilik saya. Kamu bertiga uruskan selebihnya.

GOPAL:  GAMES OF KINGWhere stories live. Discover now