Game 52

16 3 0
                                    

Skull Drone menunjukkan askar Draconic Independent Nation bergerak ke arah Royal Mafioso. Gopal memandang bala tentera naga yang datang ke arah mereka dengan rasa tak senang hati.

Gopal: "Administrator...!!!!!"

Saber perhatikan keadaan askar dari atas.

Saber: Woah....lagi ramai dari La-Ritas Empire dan Zankro Theocracy.

Ruby: Tuan Zero! Patut ke kita arahkan semua kenderaan perang bergerak keluar sekarang!?

Gopal: Tunggu dulu. Saya nak lihat sejauh mana mereka pergi.

Sementara itu,Sebastian tarik Holart yang tak sedarkan diri ke arah bilik di tingkat atas. Dia masuk ke dalam bilik dan memandang tuan empunya bilik.

Sebastian: Saya harap saya tak menganggu tuan puteri berehat.

Amelie,puteri Melbar Kingdom dan manusia yang bertanggungjawab ke atas kejadian yang berlaku sekarang.

Amelie bangun dari katil dan nampak Holart di belakangnya. Badannya sedikit kurus memandangkan dia tak banyak makan,risau kalau makanan dia dicampur racun.

Amelie: Holart? Macam mana...

Sebastian: Rasanya dia datang untuk selamatkan tuan puteri. Setia juga orangnya.

Sebastian letak Holart atas sofa dan tutup muka dia dengan bantal.

Sebastian: Saya datang nak bertanya sesuatu pada kamu.

Amelie: Apa dia?

Sebastian: Draconic Independent Nation isytiharkan perang terhadap kami semua. Kamu tahu kenapa?

Amelie jelas terkejut mendengar mendengar yang Draconic Independent Nation isytiharkan perang terhadap mereka. Perlahan-lahan,wajahnya mengukir senyuman dan dia ketawa dengan kuat.

Amelie: Hahahaha....hahahahahaha!!! Habislah korang! Hahahahahahaha!!!

Sebastian: Jadi kamu tahu sesuatu.

Amelie: Dah tentu keadaan akan jadi macam ni! Semuanya sebab rancangan saya! Kalau rancangan saya berjaya-

Sebastian: Kamu akan kukuhkan hubungan antar Melbar Kingdom dan Draconic Independent Nation dan jadi pemimpin kedua kerajaan dengan mengahwini putera mereka.

Amelie: Ya! Tapi semuanya disebabkan korang,rancangan aku gagal!

Sebastian: Macam mana dengan Moon Dagger dan Star Dagger?

Amelie: Itu harta dari Draconic Independent Nation. Mereka berikan pada kami sebagai tanda persahabatan.

Sebastian: Hm....

Amelie: *sigh* Kenapalah raksasa macam korang suka sangat buat masalah?

Sebastian: Oh,malangnya kamu tersilap. Bukan kami yang buat masalah kali ni.

Amelie: Ha...?

SKIP TIME

Gopal: Scurra,kau ada apa-apa nak cakap ke?

Gopal lilit Scurra dengan akar hitam berduri dan gantung dia secara terbalik.

Scurra: Aku....mungkin ada buat kesilapan sikit.

Zappa: Sikit?! Sampai berperang ni kau kata sikit!?

Scurra: Aku tengah cari Moon Dagger dan Star Dagger masa tu. Manalah aku tahu sampai macam ni jadinya.

Zalarea: *facepalm* Kau ni kan....

Gopal: Apa kita nak buat? Nak serahkan Scurra pada mereka?

Scurra: Oi.

GOPAL:  GAMES OF KINGWhere stories live. Discover now