Game 46

20 3 0
                                    

Gopal letak titik teleportasi ke clan Royal Mafioso di sebelah kawasan perkuburan untuk memudahkan dia pergi dan balik.

Gopal: Nampaknya clan aku diserang seseorang. Dan aku kena balik untuk pastikan takde apa yang terjadi pada Guarder.

Scurra: Awalnya. Aku berharap aku boleh habiskan masa lebih lama dengan korang. Tapi,apakan daya...

Zalarea: Jangan risau. Kami akan datang lagi.

Zappa: Betul tu.

Mereka bertiga berdiri atas titik teleportasi dan menghilang dari situ dan muncul semula di Royal Mafioso.

Gopal: Berjaya. Ha!?!!

Gopal terkejut melihat perisai clan retak dan hampir musnah. Kawasan persekitaran clan dipenuhi bangkai raksasa dan ada kawah yang besar dan dalam tak jauh dari situ.

Gopal: Apakah...apa yang jadi!!?

Pixel: "Tuan Zero,tuan dah kembali!!"

Gopal: "Laporkan pada saya apa yang terjadi Pixel!"

Pixel: "Kita diserang raksasa dan ada naga hitam muncul! Guarder yang lain berusaha menentang naga tu tapi kebanyakan mereka cedera parah!!"

Gopal: Tch! Nampaknya,siapa je yang tempat ni,lebih bahaya dari yang kita sangkakan.

Mereka bertiga pergi ke makmal Dr.Green untuk lihat keadaan Guarder. Bila mereka sampai,Guarder yang sedang dirawat terkejut melihatnya.

Niko: Tuan Zero!!

Saber: Tuan Zero..!!

Ruby: Nanti dulu tuan Zero! Saya masih-

Gopal: Tak apa. Saya datang nak tengok keadaan kamu semua.

Gopal berasa terkejut melihat keadaan Guarder yang tak pernah dilihatnya sebelum ini.

Zappa: Teruk betul keadaan korang! Apa jadi masa korang berlawan?!

Gray: Takde apa. Kami...dikalahkan seekor naga. Naga tu terlalu kuat untuk kami kalahkan.

Bronze: Apa yang kami buat,hanya mampu menahan naga tu untuk seketika.

Saber: *down*

Gopal: *sigh* Saya tak kisah sama ada kamu menang atau kalah. Saya rasa lega melihat kamu semua masih hidup.

Ruby: *teary eyes* Tuan Zero....

Gamma: Terima kasih tuan. Kami takkan hampakan tuan lepas ni. Saya janji atas nama clan kita.

Saber: Saya juga tuan!

Mereka semua mengangguk serentak. Gopal gembira melihat Guarder masih bersemangat untuk berjuang.

Zappa: Tapi....siapa yang hantar naga tu?

Pixel: Saya rasa saya tahu jawapannya.

Zalarea: Dari mana suara tu datang?!!

Gopal: Oh ya. Korang berdua tak tahu. Itu Pixel. Ketua keselamatan clan.

Pixel: Saya tengok rakaman perlawanan dan lihat ke mana naga tu terbang dan bandingkan dengan peta dunia ni. Ia menuju ke....

Skrin hologram gergasi terpancar di hadapan mereka semua. Kelihatan sebuah kota yang besar ditanda bulat, menunjukkan destinasi naga itu.

Zalarea: Zankro Theocracy. Kejap, kenapa naga tu nak-

Gopal: Sebab di situlah dia berada.

Semua orang memandang Gopal hairan. Apa yang dimaksudkan dia?

Dr.Green: Um...tuan Zero? Apa yang tuan maksudkan?

GOPAL:  GAMES OF KINGWhere stories live. Discover now