TINGKAT 60
Matthias,Dr.Green,Gamma dan Barry vs GustradaMatthias isikan senapangnya dengan peluru dan gunakan seratus keping kad dan medal terhadap dirinya.
Matthias: *breathe out* Sedia....
Gamma mengeluarkan pedang dari kedua belah tangannya dan senapang laser dari dua tangan lain.
Barry: *pegang pisau* Kita patut sasarkan titik buta dia.
Dr.Green: Ya. Kecuali golem ni takde titik buta.
Barry: Apa?! Jadi dia takde kelemahan!?!
Gamma: Dia ada. Di dalam badannya, ada jantung yang merupakan kelemahan terbesar dia.
Tangan sibernetik keluar dari badan Dr.Green untuk menyerang Gustrada. Matthias terapung dan terbang tinggi di udara. Dia bidik kepala Gustrada dan lepaskan beberapa das tembakan.
RATATATATATATATATATATATATA!!!!
Tembakan Matthias tidak berjaya mencederakannya. Gustrada memandang Matthias dan duri hitam keluar dari badannya menuju ke arah Matthias.
Matthias: Alamak...!!
Matthias lari dari terkena serangan Gustrada. Gamma dan Barry lari ke arah Gustrada dengan pantas dan serang kakinya.
Gamma: Ground Piercing Strike!
Barry: Shadow Onslaught!!
Serangan mereka meninggalkan kesan di kaki Gustrada. Tetapi,asap hitam keluar dari kakinya membentuk golem yang lebih kecil.
Barry: Oh tolonglah....
Golem yang terhasil dari badan Gustrada menyerang Barry dan Gamma namun mereka menewaskannya dengan mudah. Dr.Green masih menganalisa Gustrada sementara dia berurusan dengan mereka bertiga.
Dr.Green: "Takde ke bahagian badan yang kita boleh fokus?"
Gustrada hentam tanah dan lepaskan gelombang yang kuat disertai asap hitam yang mereputkan apa saja. Barry dan Gamma terkena serangan Gustrada dan sedikit mereput.
Barry: Ugh! Tangan aku...!!
Gamma: Takpe! Kejap..!!
Gamma sembuhkan Barry dan bahagian badannya yang reput disembuhkan dengan bantuan medal.
Barry: Terima kasih.
Mereka berdua terus menyerang Gustrada. Gustrada tunduk dan letak tangannya di tanah. Kepulan asap hitam keluar dari badannya dan menyelubungi seluruh kawasan. Matthias kehilangan visual Gustrada dan yang lain disebabkan asap yang begitu tebal.
Matthias: Korang kat mana!?! Aku tak nampak korang!!
Gamma: Hm? Matthias tak boleh serang dengan semua asap ni.
Barry: Jadi kita hilangkan saja asap ni.
Tangan Barry diselubungi lapisan perisai yang banyak,membentuk sayap besi di tangannya.
Barry: Hmph..!!!
Barry hayunkan tangannya seperti burung dan asap di sekeliling mereka menghilang. Namun,ada perkara lain pula yang terjadi.
Dr.Green: Korang....tengok tu....
Pasir hitam mencurah keluar dari badan Gustrada. Pasir yang mencurah keluar itu memenuhi seluruh tempat sehingga tingkat mereka berada bertukar menjadi padang pasir hitam.
Gamma: Ini tak bagus....
Matthias: Apa dia nak buat pulak?!
Pasir hitam yang mencurah keluar bergerak ke arah mereka seperti ombak besar. Gamma aktifkan perisai dan lindungi dirinya dan Barry dari ditelan ombak pasir itu. Ombak tersebut menelan mereka dan menyebabkan Dr.Green terpaksa lari ke udara bersama Matthias.
YOU ARE READING
GOPAL: GAMES OF KING
FanfictionGopal bermain permainan Virtual Reality (VR) bila dia secara tak sengaja termasuk dunia lain. Gopal: Aiyoyo!! Dengan bantuan NPC dan pengalaman dia,Gopal memulakan perjalanan menuju ke puncak sebagai raja teragung dan terhebat. Idea dari: Overlord